96 vm68
96 vm68
Nyt alkais v4 kuupan entistäminen.. Auto seissyt useamman vuoden.. Kuitenkin kova pelleiltään! Tänään kävin koittaan käyntiin sitä, hörppy kaasariin ja starttaus. Heti lähti käyntiin ja jopa jäi käyntiin mutta startti piti ilkeaa rohinaa ja mielestäni jäi päälle vaikka auto kävi. Nopealla netin selailulla V4 vm68 on aikas harvinainen? Mistä muuten erottaa deluxe mallin?
Re: 96 vm68
Sikäli kun olen ymmärtänyt, vuosimallin 1968 deluxen yksityiskohdat vaihtelivat hieman sen mukaan, mihin maahan autoa on viety.
Perusperiaate on kuitenkin, että sitä valmistettiin Skandinaavian ulkopuolisiin maihin vietäväksi eikä sen takia ollut virallisesti myynnissä esim. Ruotsissa tai Suomessa.
Ulkoisesti -68 deluxen erottaa:
- rosteriset listat ovessa ja kyljessä (kaksi listaa päällekkäin samoin kuin aikaisemmin oli Saab Sportissa)
- pitkänomaiset peruutusvalot takalamppujen alla (käytännössä samat kuin aikaisemman Saab -63/64:n etuvilkut !!)
- merkki, jossa teksti "DE LUXE V4" etulokasuojassa
- kromatut koristerenkaat vanteissa
- avattavat sivuikkunat kromatulla kehyksellä
USA-malleissa oli edellisten lisäksi Monte carlo -mittaristo, jossa kierroslukumittari. Euroopan markkoille menneissä oli tietääkseni tavallinen mittaristo, mutta kuitenkin kello vakiona.
Onnea entistämismatkalle!
martti
Perusperiaate on kuitenkin, että sitä valmistettiin Skandinaavian ulkopuolisiin maihin vietäväksi eikä sen takia ollut virallisesti myynnissä esim. Ruotsissa tai Suomessa.
Ulkoisesti -68 deluxen erottaa:
- rosteriset listat ovessa ja kyljessä (kaksi listaa päällekkäin samoin kuin aikaisemmin oli Saab Sportissa)
- pitkänomaiset peruutusvalot takalamppujen alla (käytännössä samat kuin aikaisemman Saab -63/64:n etuvilkut !!)
- merkki, jossa teksti "DE LUXE V4" etulokasuojassa
- kromatut koristerenkaat vanteissa
- avattavat sivuikkunat kromatulla kehyksellä
USA-malleissa oli edellisten lisäksi Monte carlo -mittaristo, jossa kierroslukumittari. Euroopan markkoille menneissä oli tietääkseni tavallinen mittaristo, mutta kuitenkin kello vakiona.
Onnea entistämismatkalle!
martti
_________________
96-69, 95-76, 90-86
96-69, 95-76, 90-86
Re: 96 vm68
Ei ollutkaan startissa vika vaan oli jäähdyttäjän tuki rauta irti ja hinkkasin laturin pyörään, eilen hopussa en hoksannut.
Re: 96 vm68
mun deluxessa oli 4 pultti navatkin vielä nupiksi
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 96 vm68
Kuuppa käytetty lämpimäksi... Piru että käy siisti eikä savuta. Autolla ajettu ainoastaan 110tkm. Mistä vois kysellä penkin verhouksia? Etupenkkien selkänojista on yläreunasta hapristunu... Sekä lokasuoja nauhalle olis myös tarve
Re: 96 vm68
Lokasuojanauhaa voinee kysellä nimimerkiltä Rin-tin-tin memberlist.php?mode=viewprofile&u=2447
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 96 vm68
oliko vaihdelaatikko vielä äänetön? jos se on seissyt kylmässä navetassa on vaara että laatikossa jölypinnan yläpuolella olevat osat on ruostessa ja näin ollen hieraantuu kaikki ruostepitoinen aines jölyn sekaan ja laatikko allkaa huutaan
itse 15 seisseen kuuupan elvytyksessä vaihdoin heti sekä moottorin että laatikon öljyt, ekalla leimauskerralla 170 km ajolla alkoi lootaa huutamaan niin ettei sitä viitsi kuunnella, tai kuuntelin viikon jollon alkoi mäntä hakkaamaan kanteen tekniikka meni siis vaihtoon, tosin siinäkin kone kävi alussa siististi
itse 15 seisseen kuuupan elvytyksessä vaihdoin heti sekä moottorin että laatikon öljyt, ekalla leimauskerralla 170 km ajolla alkoi lootaa huutamaan niin ettei sitä viitsi kuunnella, tai kuuntelin viikon jollon alkoi mäntä hakkaamaan kanteen tekniikka meni siis vaihtoon, tosin siinäkin kone kävi alussa siististi
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 96 vm68
Enpä ajanu sillä viellä... Onko tosiaan niin löyhä laatikko? Tuolla on ajettu viimeksi noin 4v sitten.
Re: 96 vm68
ei se löyhyydestä ole kiinni vaan raudan korroosiosta tietyissä olosuhteissa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 96 vm68
Mulla on yli kymmenen muuta vanhaa autoa... Opeleita Volvoja yms. Osa seissyt paikoilla 80luvulta. Käytetty vain käynnissä välillä... Ei koskaan mitään ongelmaa niissä... Nytkin katsastin yhden ja ajoin 5-10tkm ongelmitta.
Re: 96 vm68
sepä se mutta nythän puhutaan premium luokan autoista joissa siis on premium luokan viatkin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,