löytyisikö mistään leveämpiä vanteita

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
vannehtija
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Elo 21, 2018 07:51

löytyisikö mistään leveämpiä vanteita

Viesti Kirjoittaja vannehtija »

Nykyinen vanne ( 4jx15 ) 603 3b pultti jako 5x107.95 nuo merkinnät on vanteessa. Viidellä mutterilla pitäs saada vanne johon voisi laittaa 195/70x15 Renkaat. Eli peräkärri on tehty vanhasta saab akselista. Haluaisin kantavamman paketti auton renkaan alle. Mikä neuvoksi ?? KIITOS !
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: löytyisikö mistään leveämpiä vanteita

Viesti Kirjoittaja ristos »

Joskus vuosia sitten etsiskelin 96:seen aluvanteita Saabin omien jalkkisien rinnalle? Silloin muistikuvien mukaan käytiin aiheesta täällä foorumilla keskustelua. Tarkoitus oli saada 96:seen hieman leveämpää rengasta? Mikä lienee tuonkin tavoite silloin ollut? Mutta muistikuvieni mukaan silloin selvisi, että Renault Trafic pakettiauton vanne olisi ollut samalla pulttijaolla kuin 96:sen. Jos oikein muistan, niin se taisi olla kaimanimimerkki Risto, joka kaivoi tuon tiedon esiin! En ole satavarma näistä muistikuvistani, mutta nimikaimallani lienee tästä aiheesta myös omat muistikuvansa, jos olen ihan pielessä? Minulla olisi kuvavarastossani kuvakin tuosta Traficin vanteesta, mutta kun en osaa nyt sitä laittaa esille!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11476
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: löytyisikö mistään leveämpiä vanteita

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: löytyisikö mistään leveämpiä vanteita

Viesti Kirjoittaja Risto »

Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: löytyisikö mistään leveämpiä vanteita

Viesti Kirjoittaja ristos »

Hienoa pojat! Epäilin hiukan muistamisiani, mutta sieltähän löytyi tuo silloin vilkas keskustelu aiheesta. Minulla on tuo Renu Masterin vanteen kuva tallessa, kun Risto sen aikoinaan minulle viestitti! Toivottavasti kysyjä saa vastauksia kysymykseensä! :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
vannehtija
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Elo 21, 2018 07:51

Re: löytyisikö mistään leveämpiä vanteita

Viesti Kirjoittaja vannehtija »

ristos kirjoitti:Hienoa pojat! Epäilin hiukan muistamisiani, mutta sieltähän löytyi tuo silloin vilkas keskustelu aiheesta. Minulla on tuo Renu Masterin vanteen kuva tallessa, kun Risto sen aikoinaan minulle viestitti! Toivottavasti kysyjä saa vastauksia kysymykseensä! :D
Kiitos pitää etsiä jostain....
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: löytyisikö mistään leveämpiä vanteita

Viesti Kirjoittaja aero »

Kärryssäsi todennäköisesti on eri pulttijako - toisessa ketjussasi lukee 5*108 ja tässä 5*107,95 (ovat käytännössä sama) ja tuo 96:n isojako, josta linkatussa ketjussakin Traficin vanteiden osalta puhutaan on 5*170mm eli pulttikehässä on luokkaa 62mm eroa.

5*108 -vanteita löytää tosiaan Volvon alta paremmin (myös Alfa Romeo 166, mutta Volvon vanteet on vähän yleisempiä ja helpompia löytää).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin