pikku kysymyksiä.

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7426
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja mestari »

https://www.dellorto.co.uk/shop/other-c ... rvice-kit/

onko edes sinnepäin kun otsikko twiittaa :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 988
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Saabin solexi on 40 AI tai BI. Minä ostin joskus tuollaiseen osia Kaasutinexpertiltä. Siitä on tosin jo aikaa, mutta tällä vuosituhannella kuitenkin.
nahkis
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Solex 40 BI tiivistesarjan saa ainakin tilattua Kaasutinexpertiltä, mutta ei löydy heidän nettisivuiltaan 40e+toimitus ja lisäksi suuttimia 5-8e/kpl. Voisi kuvitella, että myös AI löytyy jos on edes erillainen.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
Haaveilija
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Su Touko 01, 2016 22:18
Paikkakunta: Oulu

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Haaveilija »

Hei, viitsiskö joku ottaa mittoja V4 katkojan kärkien kiinnitysruuvista, millä kärki tulee siis virranjakajaan kiinni? Epähuomiossa meni hukkaan ja eiköhän siihen löydä jonkun ruuvin.
Haaveilija
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Su Touko 01, 2016 22:18
Paikkakunta: Oulu

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Haaveilija »

Itse itselleni vastaten että passeli ruuvi löytyikin jo. Seuraavaksi pitäis selvittää miksei kuuppa käynnisty kun bensaa tulee ja kipinä kunnossa...
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7426
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja mestari »

edelsikö käynnistömättömyydellä jotakin erikoista vaiko ihan ajosta?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Haaveilija
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Su Touko 01, 2016 22:18
Paikkakunta: Oulu

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Haaveilija »

Talven seisonut. Viime kesän toimi hienosti. Nyt piti kaasariin tiivistesarja laittaa ja sytkäsosia uusin kun kävi vajailla eikä tietoa millon niitä on uusittu. Tulpat uudet, käret, pyörijä ja vj kansi. Tulpanjohot ostin myös mutta yks oli auttamatta liian lyhyt vaikka piti V4 olla. Kärkiväli on kohdallaan.
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Onko johdot oikeassa järkässä?
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7426
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja mestari »

tuliko se pien että suurjännitepuoli stekattua kunnolla
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Haaveilija
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Su Touko 01, 2016 22:18
Paikkakunta: Oulu

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Haaveilija »

1 ja 2 johdot oli väärinpäin vaikka muka tarkasti katoin että menee samoihin. Ei pitäs luottaa itseensä :D nyt lataillaan akkua että voi testata.
Haaveilija
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Su Touko 01, 2016 22:18
Paikkakunta: Oulu

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Haaveilija »

Otetaanpa komento takas. Kyllä ne ihan oikeinpäin oli, sori sekoilusta. No säädin sytkän virtakynällä kohdilleen ja sehän lähti käymään ja kävikin hienosti. Noin 5min kerkesin käyttää ja alko kolisemaan kovastikin jostain päin konetta ja sammutin heti. Veikkauksia mitä mennyt? Purkuhommiinhan se pitää alkaa. Käsin kun nyt pyöritän konetta niin kone stoppaa jossain vaiheessa.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7426
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja mestari »

komppaan edellistä aloitustani eli edelsikö em konehuoneessa tapahtuneessa kolinassa mitä?
eilein ajoit tänään jo kolisi?
seissyt 15 ja nyt heti tullille ?
tms vähän paha alkaa epäileen mitään kun ei tiedä taustoja
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Haaveilija
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Su Touko 01, 2016 22:18
Paikkakunta: Oulu

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Haaveilija »

Nyt oli sen verran sekavaa tekstiä etten ymmärtänyt. Mutta sytkän säädin tänään virtakynällä suurinpiirtein kohdilleen ja sillä lähtikin hyvin käyntiin. Annoin olla käynnissä 5min kunnes alkoi kolina kuulumaan koneesta yhtäkkiä. Sammutin koneen heti, enkä lähtenyt paikantamaan ääntä vielä. Foorumia lueskellessa jollain on aiemmin ilmansuodatinkotelon prikka tippunut sylinteriin ja tämä tuli itselläkin mieleen heti, vaikkei se pitäisi olla mahdollista. Kaasari, laturi, venttiilikopan kannet ja tulpat onkin nyt purettuna. Seuraavaksi paikantamaan kummassa lohkossa esine on ja siitä kansi veks. Mitä tuossa kannen irroituksessa pitää ottaa huomioon?
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7426
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja mestari »

lähinnä oikeaan diagnostiikkaan taustatietoja
eli onko auto ollut ajossa koko ajan ja nyt kk laiton jälkeen alkoi äänet

vai onko esim juuri hinattu ladosta jossa se on 17 vuotta seissyt
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Morjensta,
Jos kaasarina Fomoco ja tiivisteitä/osia vaihdettu paikoillaan niin kiihdytyspumpun kuula on voinut joutua imusarjaan ja sitä kautta sylinteriin. Houkutuksen kasvettua sfääreihin kaasarin ollessa avoinna on sormet saattaneet liipaista kaasuvipua, kuula hypätä kanavasta ja sekaantua imusarjaan. Ei olisi eka kerta, merkkihuollossakin pääsuutinta vaihdettaessa on kuula kadonnut ja mäntä saanut koristelun joskus leveälahkeisella 70-luvulla.
Vastaa Viestiin