pikku kysymyksiä.

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
najidliz
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ma Syys 14, 2020 19:20

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja najidliz »

Onko tyypillistä että ovien sisällä ja takasivupahvien takana on helvetisti mustaa mönjää pohjalla? Onko se eritettä bitumieristeistä vai jonkinlainen ruostesuojaus helman ns. sisäpuolelle?
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja mestari »

onhan sieltä tavattu teräketjujölystä tervaan asti kaikenlaista kamaa riippuu siitä kuka ja mitä sinne on työnnetty pääasia on että on :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
najidliz
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ma Syys 14, 2020 19:20

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja najidliz »

mestari kirjoitti:
Ma Kesä 28, 2021 20:37
onhan sieltä tavattu teräketjujölystä tervaan asti kaikenlaista kamaa riippuu siitä kuka ja mitä sinne on työnnetty pääasia on että on :D
Asia selvä, jätän mönjät sinne.

TOINEN KYSYMYS: Te jotka ootte asentanu vähän modernimpaa (80-luvun) kasettimankkaa kuuppaan, miten ootte asentanu? Alkuperäisen nuppiradion kotelo löytyy (se joka tulee raitisilmaräppänän alle), mutta siihen se ei mahdu, kun liian leveä..
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja mestari »

siksihän niitä radiokonsoleita rautasahalla isonnettiin että mahtui mankka ineen :D


toinen vaihtoehto on hanskalokeroon asennus. sit kajarit roskakoreihin nin tulee lyhyet johdonvedot, olen tosin nähnyt penkin allekkin sijoitettuja kaiutin komplekseja mutta ne yleensä mykistyi kun hiekkaa ja lunta lensi niihin ruostereiistä etukulmista
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23976
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mä voin vaihtaa valmiiksi modatun tuohon orggis kuntoiseen... yv tavoittaa..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 988
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Minä tein 4 mm vanerista mallin mukaan tuon radiotelineen 1DIN-soittimelle sopivaksi ...kun en raaskinut alkuperäistä pilkkoa. Päällystin/maalasin mustalla rubber compilla että pinta näyttäisi edes vähän samanlaiselta.
Kajarit on etupenkkien alla :evil: ja olosuhteisiin nähden hyvin kuuluu. Ja on jo toinen V4 mulla missä on näin :evil:
najidliz
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ma Syys 14, 2020 19:20

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja najidliz »

mestari kirjoitti:
Ti Kesä 29, 2021 16:26
siksihän niitä radiokonsoleita rautasahalla isonnettiin että mahtui mankka ineen :D


toinen vaihtoehto on hanskalokeroon asennus. sit kajarit roskakoreihin nin tulee lyhyet johdonvedot, olen tosin nähnyt penkin allekkin sijoitettuja kaiutin komplekseja mutta ne yleensä mykistyi kun hiekkaa ja lunta lensi niihin ruostereiistä etukulmista
Toi roskakoreihin asennus olikin hyvä oivallus! Voisin etukajarit laittaa sinne niin ei tarvii ovipahveja pilkkoa. Nelituumaset niin alas kun saa ja päälle fiksaa muotoonleikatun vanerilevyn niin pysyy se roskiksenkin ominaisuus tallella :D

Kiitos!
repa
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: La Loka 11, 2003 19:29
Paikkakunta: Salo

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja repa »

Minä tein pellistä nykysoittimelle sopivan telineen, ilmaräppänän alle. Kaiuttimet takana hattuhyllyllä. Mutta tuo Simons auton alla metelöi sen verran ettei soittimen kuuntelusta maantiellä tule juuri mitään.
#2260
96V4 projekti
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja ristos »

Minä laitoin aikoinaan yli 10 vuotta sitten kaiuttimet noihin roskiksiin ja ihan mukavasti ne ovat toimineet! Tässä jonkunlainen kuva kyhäelmästäni!

Kuva
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 988
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Tuossa kuva vanerirakennelmasta. Alaosassa on aukkokin valmiina yhdelle kajarille :D . Rubber Comp näkyy hyvin keräävän pölyä ja sormenjälkiä :oops:
Kuva
Edellinen soitin oli hanskalokerossa. Valkoinen nippuside tais liittyä siihen asennukseen.
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja eegas »

Kuva
Tuotakin joutui vähän muokkaamaa, että sopii radio paikalleen. Philipsin radioille varmaankin sopisi paremmin.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Avatar
AnttiK
"Aero"
Viestit: 454
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 11:03
Paikkakunta: Oulu

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja AnttiK »

Tuommoisia roskiksiin asennettavia kaiuttimia olen suunnitellutkin jossain vaiheessa tehtäviksi, mutta tarkoitus olisi pärjätä jollain pienellä digitaalivahvarilla ja bluetooth mokkulalla, jolloin voi soittaa vaikka puhelimesta musiikkia. Nekin voisi asentaa roskiksiin, jolloin tarvitsisi vain 12v syötön ja välikaapelin toisen puolen kajarille.
96 V4i -73
najidliz
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ma Syys 14, 2020 19:20

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja najidliz »

AnttiK kirjoitti:
Pe Heinä 02, 2021 05:58
Tuommoisia roskiksiin asennettavia kaiuttimia olen suunnitellutkin jossain vaiheessa tehtäviksi, mutta tarkoitus olisi pärjätä jollain pienellä digitaalivahvarilla ja bluetooth mokkulalla, jolloin voi soittaa vaikka puhelimesta musiikkia. Nekin voisi asentaa roskiksiin, jolloin tarvitsisi vain 12v syötön ja välikaapelin toisen puolen kajarille.
Joo, mulla on ajatuksena kasettimankka, josta vahvistimen kautta jytää hattuhyllylle 6x9 parille ja roskiksiin/oviin nelituumasille. Klassinen 4-kanavainen äänentoisto siiss.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja mestari »

mikäli ei henno tehdä reikiä ovipahveihin, voi löytyä vintiltä jo valmiiksi reikäsiäkin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
najidliz
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ma Syys 14, 2020 19:20

Re: pikku kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja najidliz »

Muutes, tänään meni kuuppa leimalle! Iso kiitos kaikille hyvistä varaosista ja neuvoista! Tänään pitäisi aloittaa maalausurakka, jotta olis ens viikolla sitten pränikkä maalipinta.
Vastaa Viestiin