96 vm68

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Tessu85
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Su Syys 04, 2016 17:53

Re: 96 vm68

Viesti Kirjoittaja Tessu85 »

korpijaakko kirjoitti:
To Elo 08, 2019 10:51
joku oli vaihtanut siihen vanhan vaihtomoottorin
Mistä saan helpoiten selville onko isoilla vesitiloilla? Tuossa on kyllä alkuperäinen moottori paikoilla
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: 96 vm68

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

tulpan kierre on tosi lyhyt. siinä on lyhyet tulpat.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Tessu85
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Su Syys 04, 2016 17:53

Re: 96 vm68

Viesti Kirjoittaja Tessu85 »

Tulpat on ngk b7hs... Eli tuulettimen siivet on tasapaino akselissa kiinni? Siinä ei tunnu yhtään väljää kun vaikka kuinka väänteli... Kampiakselin hihnapyörästä kun yrittää pyörittää käsin niin ihan vähän lonksuu... Onko se normaalia? Itselle vastaten... Sen häätyy olla tasapaino akseli tuo missä on ajoitusmerkit... Se tosiaan klonksuu ehkä puolimilliä? Tai sen verran ko siinä on ne ajoitus merkkien viivat niin just sen viivan paksuudenverran lonksuu.. Muuta ei tuntunut äkkseltään...
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: 96 vm68

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

tuon perusteella sanoisin että lyhyt tulppa ja avoin vesitila.

tasapainoakselin päässä on hihnapyörä. tuulettajanpyörä on vapaastilaakerin varassa.

välys kokeillaan ilman hihnaa heiluttamalla ylös alas, sekä casemakta oikeelle. jakopään klappi pyörittelemällä.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Tessu85
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Su Syys 04, 2016 17:53

Re: 96 vm68

Viesti Kirjoittaja Tessu85 »

Ylös/alas ei äkkiseltään tuntunu mitään eikä myöskään vas/oik. Ainoa klappi tuntu pyörivässä liikkeessä... Mutta paljonko se kestää olla?
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: 96 vm68

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

se on sitten kunnossa. jakopäässä on jonkun verrsn väljää, mut ei tuo nyt ihan loppukaan ole. puol milliä kertoo sen että jonkinverran kuluneet hampaat on. uudessahan ei välystä ole nimeksikkään.

kyllä tuo vielä menee. Vanhoista giiberi pyöristähän ei koskasn tiedä. voivat kestää loputtomasti, tai sit on kerrasta sileä.

mulla ei koskaan hajonnu, on vaan kulunu tolkuttoman väljäksi....
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Tessu85
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Su Syys 04, 2016 17:53

Re: 96 vm68

Viesti Kirjoittaja Tessu85 »

korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: 96 vm68

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

joo, perus vanga v4 jakopää. ei tuo ole sökö vielä. jos virität konetta vaihda pyörät. jos pidät vakona, niin sit ajoon vaan.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Tessu85
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Su Syys 04, 2016 17:53

Re: 96 vm68

Viesti Kirjoittaja Tessu85 »

En ole virittämässä... Ihan vaan vakiona pidän... Täys entisöinti 2-3 vuoden sisällä...
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: 96 vm68

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

mulla on 95 tosessa samallainen välys. hyvin on pelannu viimeset 15 000 km, mut kuten sanottu vanha on vanha, jos se hajoo se hajoo😁
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7459
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 96 vm68

Viesti Kirjoittaja mestari »

Kyllä se sen reissun kestää kun heität sinne kylmemmän termarin. Tosin jos balanssi aksila pettää niin ulkopuolinen SM vesipumppu mukana varmistaa ajon loppuun asti. Se vanha moottori on tosiaan osien saatavuuden vuoksi ongelmallinen.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Tessu85
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Su Syys 04, 2016 17:53

Re: 96 vm68

Viesti Kirjoittaja Tessu85 »

Meinasin jättää koko termarin pois? Otan varuilta toiset jakopään rattaat mukaan...
Tessu85
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Su Syys 04, 2016 17:53

Re: 96 vm68

Viesti Kirjoittaja Tessu85 »

mestari kirjoitti:
To Elo 08, 2019 19:09
Kyllä se sen reissun kestää kun heität sinne kylmemmän termarin. Tosin jos balanssi aksila pettää niin ulkopuolinen SM vesipumppu mukana varmistaa ajon loppuun asti. Se vanha moottori on tosiaan osien saatavuuden vuoksi ongelmallinen.
Minkälaista vesipumppua tarkoitat?
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7459
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 96 vm68

Viesti Kirjoittaja mestari »

ei termaria voi pois jättää kun käy kylmempänä ja vie pensaa, jos ei ole rahaa uuteen termariin niin poraa 3mm poralla reikä siihen että tulee hieman ohivirtausta ns tiukan paikan tullen.
joku 12v vesipumppu jossa letkut siten että saat veden kiertämään mosassa ettei keitä, ei haittaa vaikka balanssiaksila ei pyörikkään loppumatkasta. :D
milellään kandee koeajaa irtovesipumppu vieäl kotioloissa ettei tarvitse ulkomailla alkaa syventymään tuotekehitykseen tien poskessa jolloin rautalangan ja muun ranetus top onen saatavuus on joko olematonta taikka sitä on rajoitetusti. :mrgreen:
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
mikali
"Ruisku"
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 20:47

Re: 96 vm68

Viesti Kirjoittaja mikali »

Olen ajanut ilman balanssiakselia 400 km ja vain vähän täristeli :)
Vastaa Viestiin