vierasmoottorinen 96

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
timotn
"Aero"
Viestit: 367
Liittynyt: Ti Tammi 27, 2004 20:36
Paikkakunta: Oulu

Re: vierasmoottorinen 96

Viesti Kirjoittaja timotn » To Syys 19, 2019 18:01

Olavi P kirjoitti:
Ke Syys 18, 2019 09:19
Täälläpäin liikkui 90l luvulla 96 jossa oli 2l 99 saabin moottorilla katsastettuna , romutettu
Eihän tuosta tarvis tietoon ku valmistenumeron jos on romutettu ennen nykysysteemejä...
95, 96, Saabo, 97, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5

heikss
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Syys 17, 2019 18:46

Re: vierasmoottorinen 96

Viesti Kirjoittaja heikss » To Syys 19, 2019 19:27

AnttiK kirjoitti:
To Syys 19, 2019 14:02
PSA konsernin vapaastihengittävä kolmipyttyinen 1.2 moottori, jossa 60kw tehoa eli kuupan 50kw (68hv) koneen tilalle saisi laillisesti asennettua. 50kw x 1,2 = 60kw. Kevyt, taloudellisempi, mahtuisi konetilaan ja ilmeisesti kohtalaisen vääntävä kone alakierroksilla kokoonsa nähden.
meinasin et ei erikseen tarvitse mainita ranskalaisista(vai mikä britti lienee..) mutta eipä hylätä heti sitäkään ideaa. toi psa lie bensamolttori??
tehohan ei ole mikään ongelma tänpäivän lainsäädännöillä pisti minkä koneen tahtojaa.

99 tekniikka ois sikäli mielenkiintone ei tulis sukurutsausta. mut pahuksen käkkäitähän nekii jo on.
ne piirtää kenel o liitu.

AnttiK
"Turbo"
Viestit: 209
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 11:03
Paikkakunta: Oulu

Re: vierasmoottorinen 96

Viesti Kirjoittaja AnttiK » Pe Syys 20, 2019 07:21

Tuo PSA:n kone nyt on esimerkkinä ja muiltakin valmistajilta löytynee vastaavia. Kevyempänä tuommoinen kolmisylinterinen voisi olla näppärä, kun V4:kin on kuuppaan vähän raskas. Kori kun on suunniteltu 2T koneen painolle. 74.7kg ilman apulaitteita.

https://autoprove.net/cms/wp-content/up ... 41ed00.pdf 

Eikös tuo 20% tehorajoitus päde edelleen? Niin ainakin trafin sivujen ohjeessa on edelleen.
96 V4 -73

Huuska
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 21:19
Paikkakunta: Rusko

Re: vierasmoottorinen 96

Viesti Kirjoittaja Huuska » Pe Syys 20, 2019 13:20

Ford 1.0 Ecoboost 97 kg 100-140hp, L3 valurauta lohkolla, 1,6 Ecoboost 114kg, L4 alulohko 148-197hp.
Saab 96 Draken vm.-79
SaaB 95 postivaunu vm.-74
Saab 96 Tunnan vm.-79
Saab 9-3 cabriolet vm.-02

heikss
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Syys 17, 2019 18:46

Re: vierasmoottorinen 96

Viesti Kirjoittaja heikss » Pe Syys 20, 2019 18:43

pitänee tutkailla missä autoissa noita koneita on. voi olla että fordin ecoboosti lipsuu budjetista. yhteistä noille uusille koneille on et niis ei ole hyödynnettäviä osia kun moottori.
mootttorinohjauksen joutuu väkisin vaihtamaan. muute on atk helvetti irti.
-90luvun teknikkka ois siinämielessä veikeempiä että tarvittaessa voi siirtää orggis kamoineen koko teknikkan.
jos automaatin haluaa tarttee audin laatikon. jos sen haluaa pitää bensa koneena ni moottori ois väkisin vaihettava. audin bensakone ei välttämättä mahdu ku on kallellaan.
sit mähin käypäne ois vuostuhanne vaihteen diisel passatti. siin ois pystykone ja löytys.myös tomaattina..
ne piirtää kenel o liitu.

Vastaa Viestiin