96 V4:korvaava syyläri

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7437
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 96 V4:korvaava syyläri

Viesti Kirjoittaja mestari »

tarviiko se mitään rautoja kun melkein aina syyläri keikkuu vaan letkujensa varassa kun korvat on irti alhaalta ja ne nahkalerput poikki ylhäältä :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23919
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 96 V4:korvaava syyläri

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Mestari jakaa taas viisautta romujen suhteen

Syyläri helppo korjauttaa kun osia tarjolla .. 99 syyläristä saa korvia jne jne juottelee paikoilleen ni tulee hyvä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1096
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: 96 V4:korvaava syyläri

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Mieluiten ostaisin uuden kun vain tietää minkä auton syyläriä alkaa sovittaa. Alkuperäistä vastaaviakin saa uutena mutta ei siihen hintaan kiinnosta.

Käytettykin on vaihtoehto.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61 ja Volvo 144 -71.
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 96 V4:korvaava syyläri

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Moro Jari. Jokkiksessa tuo aiemmin mainittu alumiininen Fiat Ritmo/Regata syyläri oli erinomainen; tässä esim kuva https://www.mc-scatter.com/autotarvikke ... -jaahdytin. Tietyissä Ritmoissa koko sama kuin Saab 96:ssa ja todennäköisesti Regatassa tai isommassa moottorissa 10 cm leveämpi. Fiat Ritmoon löytyy erilaisia versiota - TIEDÄ SYYLÄRIN MITAT kun tilaat :!: Ja tietysti sellainen versio, missä on kiinteä paisari. Alaletku on toisessa päässä eli yläputken alla (siihen tehtiin pidempi putki). Tuolla jäähdyttimellä pysyi lämmöt aisoissa kisakäytössä ja varmasti myös katukäytössä. Vesiletkut kannattaa kummasti kuten mestari mainitsi ja nippusiteellä tuetaan tarvittaessa loput, mikäli ei ala alkuperäisiin kannakkeihin tekemään.

Hämeenlinnassa jäähdytinkorjaamo - moottoritieltä nähtävissä heti Etran ISON hallin eteläpuolella. Voisi löytyä vaikka mitä vinkkiä (meille Regatat tuli sieltä) tai vanhan ehjäämistä: https://www.jaahdytinpalvelu.fi/
Viimeksi muokannut KeijoAnnikki, Ke Kesä 24, 2020 23:07. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Avatar
AnttiK
"Aero"
Viestit: 454
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 11:03
Paikkakunta: Oulu

Re: 96 V4:korvaava syyläri

Viesti Kirjoittaja AnttiK »

AnttiK kirjoitti:
Ma Kesä 08, 2020 19:29
Vakio V4:n kennon koko:
38x32x3.4cm (LxKxS)
Myös Volvo 460 1.7L jäähdytin menee varmastikin lamppujen väliin, kunhan keksii miten letkut sovittaa, kun niiden halkaisija on 30mm ja kuupassa 33mm. Koko kuitenkin sopivahko 368 x 369 x 26 mm. Kovin halpojahan nuokaan eivät enää ole.

https://www.motordoctor.fi/products/199 ... -jaahdytys
96 V4i -73
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23919
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 96 V4:korvaava syyläri

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

onks se n.300e kallis jos sillä saa kestävyyttä vuosikymmeniksi ilman ranettamista
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
AnttiK
"Aero"
Viestit: 454
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 11:03
Paikkakunta: Oulu

Re: 96 V4:korvaava syyläri

Viesti Kirjoittaja AnttiK »

Mullahan ei ole tarkoitus ranettaa vaan tehdä paremmaksi kuin orkkis. Näyttää tuolla jo hieman haperolla orkkisyylärillä lämmöt nousevan motarilla kun konetta säätelee parempaan hyötysuhteeseen päin, niin jäähdytystä pitää tehostaa varsinkin kun 1.7 korkeammilla rutuilla on tulossa nokalle.

Toki Ruotsin klubilta saisi tehokkaampaa kolmirivistä syyläriä 300€ pintaan, mutta rahan meno tai säästö ei nyt tässä ole se juttu.
96 V4i -73
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23919
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 96 V4:korvaava syyläri

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ymmärrän kyllä näkökantasi ja oishan se hienoa saada esim plug&play mallin syyläriä suomesta esim valmis muutosarja tyyliin 50-100e ja sit kiinasta syyläri ..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Re: 96 V4:korvaava syyläri

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Mulla on ollut vuosikaudet V6 Taunuksen syyläri, joka istuu nätisti vakiorautojen väliin. Ylä- ja alaletkuihin piti tehdä vähän erilaista mutkaa kun lähdöt on hieman eri suuntaan kuin vakiossa. Pitää sähköflektin kanssa virikoneenkin nätisti viileänä.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1096
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: 96 V4:korvaava syyläri

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Mulla on virikoneessa 99:n syyläristä tehty. Hyvin on pysynyt lämmöt jo parikymmentä vuotta. Tähän toiseen kajakkiin ei ole tarkoitus satsata kovin paljon rahaa. On niin monta autoa ettei pysty🙂.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61 ja Volvo 144 -71.
Avatar
AnttiK
"Aero"
Viestit: 454
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 11:03
Paikkakunta: Oulu

Re: 96 V4:korvaava syyläri

Viesti Kirjoittaja AnttiK »

Eka ajot ajettu Focuksen syyläri nokalla. Lämmön pysyy hyvin aisoissa näin lämpimälläkin kelillä motariajossa ilman flektiäkin, kun en sitä vielä saanut asenneltua. Paisarin yläletku tulee sen verran lähelle hihnaa, että pitänee vielä lamppujen kiinnitysrautoja vähän madaltaa, jotta saa syylärin yläosaa vähän eteenpäin.
96 V4i -73
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7437
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 96 V4:korvaava syyläri

Viesti Kirjoittaja mestari »

nalleolut kirjoitti:
Ke Kesä 10, 2020 20:01
Mestari jakaa taas viisautta romujen suhteen

Syyläri helppo korjauttaa kun osia tarjolla .. 99 syyläristä saa korvia jne jne juottelee paikoilleen ni tulee hyvä
heh en jaa viisautta vaan kerron käytännön saabistien syylärien olotilaa mitä olen nähnyt, en omaani koska net on kunnossa, :mrgreen:
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1096
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: 96 V4:korvaava syyläri

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

KeijoAnnikki kirjoitti:
To Kesä 11, 2020 20:23
Moro Jari. Jokkiksessa tuo aiemmin mainittu alumiininen Fiat Ritmo/Regata syyläri oli erinomainen. Kiinteä paisari ja alaletku oli toisessa päässä (siihen tehtiin pidempi putki). Pysyi lämmöt aisoissa. Omassa kilpurissa on uusi sellainen ja tutkin kesällä sen asentamista siviili 96:een (kilpurissa alkuperäiset alakiinnikkeet on poistettu). Putket kannattaa kummasti kuten mestari mainitsi ja nippusiteellä tuetaan tarvittaessa loput, mikäli ei ala alkuperäisiin kannakkeihin tekemään.

Hämeenlinnassa jäähdytinkorjaamo - moottoritieltä nähtävissä heti Etran ISON hallin eteläpuolella. Voisi löytyä vaikka mitä vinkkiä (meille Regatat tuli sieltä) tai vanhan ehjäämistä: https://www.jaahdytinpalvelu.fi/
Kiitos Matti vinkeistä! Yritän löytää Fiatin syylärin tai jos löytyy ehjä aluperäinen. Se syyläri jonka sulta ostin on mulla virisaabissa on edelleen käytössä eikä vuoda.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61 ja Volvo 144 -71.
Vastaa Viestiin