Mulla on pari kysymystä tietäjille. Auto on 1976

1. Lootan vapari on sökö, mutta muuten ei kuulu mitään ääniä tms. älämölöä ajaessa. 3. ja 4. vaihdetta ei oo kokeiltu kunnolla. Auto ei liiku kauheen hyvin mutta uskon syyksi luistavan kytkimen joten ei oo lootasta kiinni. Nyt se kyssäri: Kannattaako irrottaa loota kytkinrempan ohessa ja tarkastella vähän kuntoa. Mitkä paikat on hyvä tarkistaa? Myydäänkö nuita hyväkuntosina ja millä hinnalla (ei välttämättä mitään huippukuntosia rallilootia, normikäyttöön vaan) Huonon tuomion tullessa saa tarjota toimivaa kuupan lootaa kohtuuhintaan.
2. Jarrurempan jälkeen kun yritettiin ilmata, niin ei ilma loppunut missään vaiheessa etu-vasemmalla ja taka-oikealla, elikkäs toinen puolikas jarrujen piiristä. Välillä saatto tulla pelkästään nestettä, mutta sitten taas kuplaa nii helvetisti. Vuotoja ei missään havaittu.. Missä vika? Toimivat kuitenkin nyt sen verran että pysähtyy ihan hyvin.
3. Tossa lämpimillä keleillä vettä puski aika reippaasti etenkin pelkääjän puolelle lattialle, ihan lätäköksi asti. Nyt ei oo näkyny, mut johtunee -20°c pakkasista. Vesi oli ilmeisesti valunut siitä roskiksen/tavarakotelon kohdilta pahvia pitkin lattialle, koska pahvi oli imenyt melko määrän ja auennut reunoista.. Mikä tyypillisin kohta josta vesi pääsee? En usko et tulee ovista, kun tiivisteet sen verran hyvät, eikä painepesurikaan tunkeutunut ikkunoista sisälle... Niitä roskiksen taustapahveja saa myös tarjota jos löytyy hyväkuntoiset...
4. Tää on helppo: vinkkejä kytkimen vaihtoon ensikertalaiselle?
Kiitos avusta, arvostan! Voin laittaa kuvia jossain vaiheessa jos tarve ilmenee..
/erik