Saab 96 Sportin napojen käyttö Saab 96:ssa

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 752
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Saab 96 Sportin napojen käyttö Saab 96:ssa

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Ostin tuollaiset Sportin navat (4 x 114.3 jaolla) keväällä ja nyt olen niitä asentamassa. Ongelmaksi on tulossa noiden pyörän pulttien pituus, jotka ainakin Saab 99:iin tarkoitetuissa GB:n "tykkivanteissa" ei meinaa riittää. Onko kokemuksia, mistä saisi pidemmät pultit (kierre on 5/8 tuuman UNC) tai vastaavasti pinnapultit. Lisäksi kiinnostaisi, onko näitä alkuperäisiä pultteja käytetty jossakin muissa Saabeissa (Saab 96:n pultit on ohuemmat ja kierre on eri). Myös kokemukset sopivammista vanteista + renkaista kiinnostaa :o
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 752
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Kiitos vastauksista

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Homma kunnossa! Takarummut meni Sonettiin paikoilleen ilman ongelmia ja etupäässäkin selvittiin hyvin pienillä tempuilla. Irroitin alkuperäisen Sonett III = 96:n jarrulevyn ja pienellä Sportin jarrulevyjen pienentämisellä (käytännössä ruosteiden poisto jarrulevyn ulkoreunasta) ja jarrusatuloiden työstämisellä meni Sportin osat suoraan kiinni alkuperäisten paikalle myös etupäässä. Homma toimii nyt auton alkuperäisillä jarruilla ja Sportin jarrusatulat yms muut osat jäi käyttämättä. Sportin pulttien tilalle jouduin tilaamaan erikoistilauksena pidemmät 5/8 tuuman UNC pultit kuusiokolokannalla + kartioprikat (pultit+prikat + 2 kpl varalle hyvillä alennuksilla tuli maksamaan reilut 100 euroa). Tämän jälkeen porasin 5.5 tuuman GP:n tykkivanteiden pultin reijät 16 millisiksi ja hain uudet Nokian 185/65 15 NRT:t kaupasta. :P
Vastaa Viestiin