Apua..solex

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

jotain 30€ makso..
VW transporter 2.5tdi vm.99
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1110
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Finder antaa siis tuolle numerolle firman "Kaasutinexpertti Oy Suomen". Paikkakunta Helsinki, ei tarkempia osoitetietoja. Tuolla nimellä taas Keltaiset sivut mainitsevat saman numeron alla sekä Helsingin seudun että Pirkanmaan. Sivuilta http://www.kaasutinexpertti.fi taas löytyy s-postiosoite ym. tuotetietoja ja linkkejä...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Tänään tillasin Varaosalinnasta korjaussarjan kaasariin. Huomenna pitäisi olla perillä, mikäli maahantuojalta sitä löytyy. Hintaa sarjalla oli myyjän mukaan 26e, mikä ei mielestäni ollut kauhean suolainen.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

hewidero kirjoitti:Tänään tillasin Varaosalinnasta korjaussarjan kaasariin. Huomenna pitäisi olla perillä, mikäli maahantuojalta sitä löytyy. Hintaa sarjalla oli myyjän mukaan 26e, mikä ei mielestäni ollut kauhean suolainen.

No ei paha.
Pistätkö sitten tietoa, mitä sisältää?
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Jermu
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 22:39
Paikkakunta: J:koski

Suoraa pintaa

Viesti Kirjoittaja Jermu »

Jos jotain kaasarin laippaa,tai muuta pitäisi saada hiottua suoraksi.Niin lasilevy,tai joku muu suora kappale pöydälle,ja siihen päälle hiomapaperia,ja eikun hiontaan. :idea:
Jermu
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 22:39
Paikkakunta: J:koski

Viesti Kirjoittaja Jermu »

veenelkku kirjoitti:Mulla on myös 1.7 kone mutta vakio 2-kurkkusolex.Eikä mitään ongelmia tyhjäkäynnin tai muun kulkupuolen kanssa.Epäilisin,että on vaan roskia tms. tyhjäkäyntisuuttimen kanavassa.Sehän on aika yleistä,että kun kaasaria availee ja putsailee,sen saakin sitten tehdä moneen kertaan.Ainakin itselleni on aina käynyt niin.Yksi asia,mikä ainakin omassa kuupassa vaikeutti tyhjäkäynnin säädöissään pysymistä,on se mikälie PCV-venttiili siinä kaasarin laipassa.Siellähän on se joku helmi sisässä ja sen pitäisi päästää virtaus vain toiseen suuntaan.Tulppasin sen monta vuotta sitten ja laitoin letkun suodattimella siihen venttiilikopan natsaan,johon/josta sen PCV-venttiilin pitäisi hengitellä.Eipä ole enää tyhjäkäynti hakenut paikkaansa ja tuntuu,että kaasuun reagointikin parani.Mikähän lie merkitys sillä venttiilillä alunperin..
Juuri tuo venttili on ollut myös mietinnässä,jos nyt ollaan samassa asiassa?Kuuppa huohottaa juuri tuon venttilin kautta,ja imee sitäkautta likaa kaasuttajaan.Olisiko aiheellista laittaa huohotus johkin purnukkaan?Ja vaikuttaako jarrutehostajan toimintaan,jos muuttaa huohotuksen johkin muualle?
veenelkku
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2004 10:31

Viesti Kirjoittaja veenelkku »

Ei se taida likaa kaasariin imeä sen PCV-venttiilin kautta,sehän on kaasarin laipassa.Seosta se varmasti laihentaa kun kone imee sen kautta ylimääräistä ilmaa.Tulppaa vain se venttiili ja vedä venttiilikopasta pitempi letku johonkin roikkumaan ja laita vaikka varakoneesta se öljyntäyttökorkki/huohotin letkun päähän,siinä on öljyinen metallivillasuodatinkin valmiina.Jarrutehostimen toimintaan se ei vaikuta millään lailla.
Jäsen 823

Saab 96 -77
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Isolohko kirjoitti:
hewidero kirjoitti:Tänään tillasin Varaosalinnasta korjaussarjan kaasariin. Huomenna pitäisi olla perillä, mikäli maahantuojalta sitä löytyy. Hintaa sarjalla oli myyjän mukaan 26e, mikä ei mielestäni ollut kauhean suolainen.

No ei paha.
Pistätkö sitten tietoa, mitä sisältää?
Soittelin tänään, ja ei sitä ei kuulemma saanut enää tukusta kun valmistus on lopetettu :cry:. Pitää vaan jatkaa etsintöjä.

EDIT: Nyt on korjaussarja tilattu Tampereen Kaasutinhuollosta. Pitäisi alkuviikosta saapua postiin.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Jermu
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 22:39
Paikkakunta: J:koski

Viesti Kirjoittaja Jermu »

veenelkku kirjoitti:Ei se taida likaa kaasariin imeä sen PCV-venttiilin kautta,sehän on kaasarin laipassa.Seosta se varmasti laihentaa kun kone imee sen kautta ylimääräistä ilmaa.Tulppaa vain se venttiili ja vedä venttiilikopasta pitempi letku johonkin roikkumaan ja laita vaikka varakoneesta se öljyntäyttökorkki/huohotin letkun päähän,siinä on öljyinen metallivillasuodatinkin valmiina.Jarrutehostimen toimintaan se ei vaikuta millään lailla.
Joo,eipä lika voi kyllä ylöspäin nousta.
Eikös tehostajan täydy kuiteskin toimiakseen saada jostain imua?
Letkuhan menee venttiililtä tehostajaan.
veenelkku
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2004 10:31

Viesti Kirjoittaja veenelkku »

Jermu kirjoitti:
veenelkku kirjoitti:Ei se taida likaa kaasariin imeä sen PCV-venttiilin kautta,sehän on kaasarin laipassa.Seosta se varmasti laihentaa kun kone imee sen kautta ylimääräistä ilmaa.Tulppaa vain se venttiili ja vedä venttiilikopasta pitempi letku johonkin roikkumaan ja laita vaikka varakoneesta se öljyntäyttökorkki/huohotin letkun päähän,siinä on öljyinen metallivillasuodatinkin valmiina.Jarrutehostimen toimintaan se ei vaikuta millään lailla.
Joo,eipä lika voi kyllä ylöspäin nousta.
Eikös tehostajan täydy kuiteskin toimiakseen saada jostain imua?
Letkuhan menee venttiililtä tehostajaan.


Nyt en oikein ymmärrä....Jarrutehostaja saa alipaineensa kaasarin alalaipan oikealta puolelta,(kuskin puolelta katsottuna) ja jutun aiheena oleva PCV-venttiili on vasemmalla puolella,ainakin 2-kurkku Solexilla varustetussa koneessa.
Jäsen 823

Saab 96 -77
Jermu
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 22:39
Paikkakunta: J:koski

Viesti Kirjoittaja Jermu »

veenelkku kirjoitti:
Jermu kirjoitti:
veenelkku kirjoitti:Ei se taida likaa kaasariin imeä sen PCV-venttiilin kautta,sehän on kaasarin laipassa.Seosta se varmasti laihentaa kun kone imee sen kautta ylimääräistä ilmaa.Tulppaa vain se venttiili ja vedä venttiilikopasta pitempi letku johonkin roikkumaan ja laita vaikka varakoneesta se öljyntäyttökorkki/huohotin letkun päähän,siinä on öljyinen metallivillasuodatinkin valmiina.Jarrutehostimen toimintaan se ei vaikuta millään lailla.
Joo,eipä lika voi kyllä ylöspäin nousta.
Eikös tehostajan täydy kuiteskin toimiakseen saada jostain imua?
Letkuhan menee venttiililtä tehostajaan.


Nyt en oikein ymmärrä....Jarrutehostaja saa alipaineensa kaasarin alalaipan oikealta puolelta,(kuskin puolelta katsottuna) ja jutun aiheena oleva PCV-venttiili on vasemmalla puolella,ainakin 2-kurkku Solexilla varustetussa koneessa.
Luulin että letkut lähtee samasta kanavasta laipassa,tais olla vain luulo?
veenelkku
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2004 10:31

Viesti Kirjoittaja veenelkku »

Sama laippa,eri puolet,eri kanavat.Ei sen PCV:n tulppaaminen vaikuta mitenkään jarrutehostimen toimintaan.
Jäsen 823

Saab 96 -77
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Isolohko kirjoitti:Pistätkö sitten tietoa, mitä sisältää?
Tänään posti toi tuon korjaussarjan fomoco:on. Sarja tuli Suomen Kaasutinexpertti Oy:ltä, hintaa sille tuli 40e + kulut 5e. Eli vähän on hinta kallistunut, mutta pääasia kun vaan sais kuupan tulille. Tässä vielä sarjan sisältö kokonaisuudessaan, ja mukana oli myös räjäytyskuva.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Mhirvi
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Marras 13, 2006 19:33
Paikkakunta: Lahti

Re:

Viesti Kirjoittaja Mhirvi »

himmee kirjoitti:No niin kiitos vastauksista! Ilmeisesti pääsyyksi ilmeni tuo tyhjäkäyntisuutin. Ruuvasin sitä vähän aukipäin ja kummallista auto käy normaalisti! Voiskohan olla, että tuon suuttimen alla pitäisi olla jokin prikka tai vastaava alunperin?
Itse myös tyhjäkäyntiongelmaisen Solex:n putsasin "pumppu paineilmalla", sekä asensin uuden korjaussarjan, mutta asennuksen jälkeen tuli ensiö puolelta silti roiskeita kurkkuun ja konehan ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä.
- Laskin bensan pintaa ja puhalsin uudelleen tyhjäkäynti/ -seosruuvikanavat. Ei auttanut, mutta tyhjäkäyntisuuttimen jättäminen hiukka raollellen toimi.

Kysymys: onko kanavat siis edelleen vain likaiset vai johtuuko tuo ylivuoto jostain muualta? ( jonka suuttimen aukaisu toissijaisesti korjaa)


Ps. Hiottu myös tasopintoja, sekä uusittu neulaventtiili. Samoin ruikuteltu käynnistyssumutetta alipaineletkuille ja tiivistepinnoille
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: Apua..solex

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Lainataan ketjua, oli tarkoitus putsata ja huoltaa kaasari kun oli ongelmia tyhjäkäynnissä. Purin kaasarin ja ainakin ryypyn kalvo missä on se varsi oli ihan riekaleina ja samoiten kiihdytyspumpussakin oleva kalvo mistä vuoti bensaakin.

Tilasin moposportista korjaussarjan jossa oli kaikki muuten ok, mutta tuossa ryypyn kalvossa, kun onse varsi, niin se oli pidempi. Yritin jos olisin saanut vanhasta varren irti tms. onnistumatta kuitenkaan siinä. Myydäänkö jossain tuollaista uutta oikeanmittaisella varrella?

Kuva:KLIK
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
Vastaa Viestiin