Apua..solex

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Apua..solex

Viesti Kirjoittaja mestari »

onhan niitä vaihdettu pelkkää kalvoakin niihin
olen jopa nähnyt sellasiakin jotka on laitettu paikoilleen rikka pop niitti tyyliin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: Apua..solex

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Nuo ainakin siten niitattu minun mielestä se kalvo sinne väliin etten ymmärrä miten sen pystyisi vaihtamaan... 8O Mahtaisiko jollain olla ylimääräistä EHJÄLLÄ kalvolla varustettua ja oikealla tangolla...
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
kromipuskuri
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Apua..solex

Viesti Kirjoittaja kromipuskuri »

Poraat sen niitin siitä nätisti pienellä terällä irti. Jostain sopivan pieni niitin asiaa ajava niitti tahi muu kone-elin ja kalvo orkkis varteen kiinni. Ei pitäisi olla hirmuisen vaikea kun on tältäkin poropeukalolta kerran onnistunut :lol:

-Petteri
# 2348
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Apua..solex

Viesti Kirjoittaja mestari »

tahi jos laiskottaa nin pyöräyttää sorvissa sen keskiön veke
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Liina
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 21:34
Paikkakunta: Vaasa

Re: Apua..solex

Viesti Kirjoittaja Liina »

Alkuperäisestä ryyppykalvon varresta lähtee kyllä se kalvoa puristava lautanen tasapää ruuvimeisselillä varovasti eri puolilta kampeamalla irti. Se uusi (liian pitkä varsi) on ollut ainakin allekirjoittaneen korjaussarjassa lautanen prässättynä, eli sen joutuu rikkomaan, mutta eihän sillä uudella varrella mitään teekkään, kun vaan pelkkä kalvo siitä tarvitaan.
Vastaa Viestiin