dgv

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

dgv

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mitäs toverit sanoo näistä suuttimista:
pää 150*/135
lisä 160/185
tyhjä 45/50
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: dgv

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Autosi on vakio V4 ? Ja tämä sun DGV ollut jo aiemmin V4:ssa ? Ja oletko käynyt koeajolla ilman suuttimien vaihtelua ? Tee testi, ennekuin tilailet yhtään mitään suutinvalikoimaa.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: dgv

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

käy ja kukkuu ja tuntuu liikkuvan pihatiellä ainakin ihan kiitettävästi. maantielle en pääse.

olisi kiva tietää millaisilla suutinsetupeilla muut rullaa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: dgv

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Ok. Mulla ei ole kokemusta DGV:stä vakio V4:ssa. Sen voi sanoa, että sun ykköskurkun pääsuutin on sama, mikä mulla oli Sonettin koneessa...ehkäpä hieman kookas. Pääasiassahan se ajelu on ykköskurkulla köröttelyä.
Viimeksi muokannut KeijoAnnikki, To Touko 19, 2022 17:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: dgv

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

epäilen samaa itsekkin .

laitoin myös tuonne kaarinan suuntaan sähköpostia. .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: dgv

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kaarinan suunnalta tuli ehdoton "käsky" tarkastaa bensanpaine. 0,2 on sopiva weberille.. useimmat pumput tuottaa enemmän = rasittaa neulaventtiiliä..

täytyy mitata paine ja jos vaatii toimenpiteitä tilaan sähköisen pumpun joka tuottaa vaaditun paineen suoraan ei tarvii kikkailla säädettävien kanssa.

myös suuttimia ainakin ajelupuolella syytä hiukan tarkastella..

sit voikin laittaa päästömittarin lämpiämään ja tarkastella mitä se rupeaa näyttämään vaikka ennen ja jälkeen muutoksien..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
samppa
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 10:29
Paikkakunta: Laukasus

Re: dgv

Viesti Kirjoittaja samppa »

voihan tehdä myös kuristetun hullunkierron pumpun painepuolelta imupuolelle, mikä pienentää painetta. Ei liikkuvia osia -> toimintavarma ja halpa...freetechinicsin sivuilla "Edullisempi"paineensäädin"" 15€
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: dgv

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Aika rane ja paloturvallisuus....köh
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7437
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: dgv

Viesti Kirjoittaja mestari »

oliko manööveriin linkkiä?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
samppa
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 10:29
Paikkakunta: Laukasus

Re: dgv

Viesti Kirjoittaja samppa »

Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: dgv

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Joo ei taida tarvetta olla painetta pienentää.siispä tilaamme suuttimia

Kuva
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: dgv

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mä luulen et

pääsuuttimet 130-145 ?
lisä 160-165
tyhjä 55/55

ni rupeaa olemaan tontilla.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: dgv

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jep eipä tuo bensanpaine mittaus menny niinku strömsöös.. tuo mittari on hankittu ruiskupaineden mittaukseen ni epätarkka noin pienillä paineilla.

Taidan hankkia sähköisen pumpun ni voi uusia alkuperäisiä pitää takaluukussa varapumppuina jos elektroniikka pettää


mutta ..

edelleen kaipaisin vinkkejä mitä muiden kaasareiden suutin arvot ovat..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 988
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: dgv

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Viipan moottori ei ole täysin vertailukelpoinen kun on 1,7 l Simonssin putkella ja legendan mukaan puristuksia kai vähän vakiota enemmän. Joka tapauksessa DGV on tehdasasetuksissa, lukuunottamatta ensiöpuolen tyhjäkäyntisuutinta mikä on 60.
Freetechicsin sivuilta:
Uudessa kaasarissa paikalla Fordin 1600 koneen säädöt. Nämä suuttimet: Tyhjäkäynnit 55 ja 50. Pääsuuttimet 140 ja 135. Seosputket F50 ja F6. Ilmasuuttimet 165 ja 160. Kiihdytyspumppu 50 ja neulaventtiili 200.
Päästöistä menee läpi ja toimii ihan nätisti. Pääsuuttimia olis ehkä varaa suurentaa, jos huipputehoja hakis :mrgreen:. Neulaventtiili ei ole n. 15 vuodessa antautunut vaikka vakio pumppu on sellaisenaan käytössä.
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: dgv

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Mikko_H kirjoitti:
Ma Touko 23, 2022 21:28
Viipan moottori ei ole täysin vertailukelpoinen kun on 1,7 l Simonssin putkella ja legendan mukaan puristuksia kai vähän vakiota enemmän. Joka tapauksessa DGV on tehdasasetuksissa, lukuunottamatta ensiöpuolen tyhjäkäyntisuutinta mikä on 60.
Freetechicsin sivuilta:
Uudessa kaasarissa paikalla Fordin 1600 koneen säädöt. Nämä suuttimet: Tyhjäkäynnit 55 ja 50. Pääsuuttimet 140 ja 135. Seosputket F50 ja F6. Ilmasuuttimet 165 ja 160. Kiihdytyspumppu 50 ja neulaventtiili 200.
Päästöistä menee läpi ja toimii ihan nätisti. Pääsuuttimia olis ehkä varaa suurentaa, jos huipputehoja hakis :mrgreen:. Neulaventtiili ei ole n. 15 vuodessa antautunut vaikka vakio pumppu on sellaisenaan käytössä.
Toiminee myös nallen vakio 1.5 L koneeseen. Tuossa olisi linkkinä Saab V4 expertin Jack Ashcroftin vinkkiä, mutta koskiko tuo vakio konetta vai viritettyä V4:sta ?- etsi lisää interwebistä: https://www.saabnet.com/tsn/bb/sonett/i ... ?bID=14241 . Sen haluan mainita, että ei siitä vakio V4 1.5/1.7 l V4-koneesta mitään ihmeellistä "tehopiikkiä" saa pelkällä Weber 32/36 DGV:tä vaihtamamalla :D . Jos jotain pitää vähintään tehdä, niin 1) Sportin putket, 2) kansista pakoaukot+välilaipat 42 mm, 3) DGV:n kohdalla 2-kurkkuisen imusarjan välilaipan kakkoskurkun avartaminen. Ja seuraavana tulee selkä steppi eli 4) "virinokkaa" ja kevennettyä vauhtipyörää.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Vastaa Viestiin