bensamittari
bensamittari
Eli mistä päin tankkia löytyy bensanmäärän mittari ku mittari näyttää jatkuvasti lähes täyttä, pitäs viikonloppuna ruveta tutkiin nii aattelin kysästä ettei tarvi tehä turhaa työtä. Sain muuten oman kuupanikin leimaan kymmenen vuoden seisonnan jälkeen, on se vaan hyvä auto ajaa...
Re: bensamittari
On muuten sama ongelma! Vaihdoin jopa sen kohomittarin johtojen paikkaa eikä vaikutusta. Hmmm...oiskohan tossa jotain muuta.mikko05 kirjoitti:Eli mistä päin tankkia löytyy bensanmäärän mittari ku mittari näyttää jatkuvasti lähes täyttä, pitäs viikonloppuna ruveta tutkiin nii aattelin kysästä ettei tarvi tehä turhaa työtä. Sain muuten oman kuupanikin leimaan kymmenen vuoden seisonnan jälkeen, on se vaan hyvä auto ajaa...
VW transporter 2.5tdi vm.99
Siinä tankkikojeessa mikä on pujotettu sinne bensatankkiin on kohon liikkeen mukaan muuttuva sähköinen vastus eli resistanssi. Varsinaiselle mittarille välittyvä muuttuva jännite sitten antaa tietoa paljonko tankissa on soppaa. Eli jos näyttää puutaheinää, niin siinä kojeessa on joko uimurin mekaaninen vika tai sitten sähköinen vika.
Eli sopii ihmetellä sähköisiä liittimiä ja herkistellä kojeen sisällä lankakierukan päällä liukuvaa lattakosketinta. Samanlainen periaate on (?) mittarivalojen säädössä, jos on sellainen käsillä niin sitä voi helposti töllätä asian havainnollistamiseksi, se kun ei ole kapseloitu.
Eli sopii ihmetellä sähköisiä liittimiä ja herkistellä kojeen sisällä lankakierukan päällä liukuvaa lattakosketinta. Samanlainen periaate on (?) mittarivalojen säädössä, jos on sellainen käsillä niin sitä voi helposti töllätä asian havainnollistamiseksi, se kun ei ole kapseloitu.
Lisäyksenä edelliseen: voisit irroitettuasi tankkikojeen heilutella sitä uimuria ja pyytää kartanlukijaa seuraamaan bensamittaria. Voi olla että kojeen vastuksessa on seisonnasta johtuva johtumishäiriö, mikä voisi korjaantua liikuttelemalla.
Itselläni oli polttoaineen virtaushäiriö eli yhteys bensapumpulta tankkiin ei avautunut edes 8 bar paineella. Putki oli auki, mutta tankin sisällä tukos, leikaamatta ei ole selvinnyt kuin että kummaa limaa siellä oli 10-15 vuoden seisonnan jälkeen, näkyi kun irroitin sen tankkikojeen.
Itselläni oli polttoaineen virtaushäiriö eli yhteys bensapumpulta tankkiin ei avautunut edes 8 bar paineella. Putki oli auki, mutta tankin sisällä tukos, leikaamatta ei ole selvinnyt kuin että kummaa limaa siellä oli 10-15 vuoden seisonnan jälkeen, näkyi kun irroitin sen tankkikojeen.
Tavaratilan matto pois ---> varapyöräkotelon vanerikansi pois ---> käännä takapenkki ---> ota jäljellejäävän vanerin kaksi ruuvia auki ja ota vaneri pois ---> siinä näkyy bensamittarin anturi.
Näin se homma etenee...
Näin se homma etenee...
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
uusi bensamittari
ja jos on rahaa eli kiinnostusta niin löytyy uusi mitarikin..täältä tietysti
Re: bensamittari
Hölömö kysymys varmaankin mutta onko sen tankin anturin maadoitusta pakko vetää tankkiin tinamöykyllä ja siitä sitten runkoon, eli onko tuolla järjestelyllä joku isompikin tarkoitus ja määränpää? Ajattelin vaan että tuleeko joku paha henki rankaasemaan jos vetäsen piuhan anturilta suoraan runkoon...?
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91