Vanhan mallin kojelaudan istutus

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Farthinder
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Touko 02, 2022 20:14

Vanhan mallin kojelaudan istutus

Viesti Kirjoittaja Farthinder »

Onnistuin haalimaan vanhan mallin ratin ja kojelaudan '76 -kajakkiini. Kyseessä siis tuo ekojen pitkänokkaisten mallisto. Ratti on nyt tööttipuikkoa vaille valmis (uuden mallin ratista ei käynyt suoraan).
Sitten olisi tämä kojelauta. Muistelin puhuneeni erään pitkäaikaisen harrastajan kanssa, että nopeusmittarin vaijeri ainakin pitäisi vaihtaa? Oliko näin? Kokemuksia tuosta savotasta otan mielelläni vastaan. Eipä tuo atomifysiikkaa ole, mutta mielellään laitan aikanaan kerralla purkkiin.
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 988
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Vanhan mallin kojelaudan istutus

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Vanhemman malliseen mittariin vaijeri tulee kierrenipalla ja uudempiin pikaliittimellä. Jos ei tyylirikko haittaa (tai mittarissa olevat ylimääräiset varoitusvalot), niin uudemmat mittarit käy 64-69 kojelaudan reikään. 70-75 nopeusmittarissa olis kromireunuskin ja niitä luulis löytyvän suht helpostikin.
lennon
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Su Marras 13, 2005 20:27
Paikkakunta: tammela

Re: Vanhan mallin kojelaudan istutus

Viesti Kirjoittaja lennon »

Sähköjen kanssa on pientä askartelua tiedossa. Yhdistelmä mittarin (lämpö/polttoaine/varoitusvalot) pohjaan tulee kaikki sähkö pikaliittimellä. Vanhanmallin kojetaulussa täytyy kaikki johdot hajauttaa omiin kohteisiinsa.
Kytkentäkaavio vuosimalliin - 76 on hyvä olla apuna.
Mittarivalaistukset joutuu rakentelemaan uudestaan.
Sopivaa talvi-iltojen puuhaa suunnitella kytkennät paperilla ensin, niin itse asennustyö sujuu helpommin.
Saab 96 1969 & 1973
ja varaosiksi 1972 & 1975
Vastaa Viestiin