Tiivistesarjat 96

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Tiivistesarjat 96

Viesti Kirjoittaja 900i »

Onko kokemuksia moottorin tiivsarjoista v4.Mikä merkki paras? Onko ollu paljon eroa sopivuudessa? Mistä ostit? Uskaltaako motonetin sarjaa ostaa?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
vesapo

Viesti Kirjoittaja vesapo »

Motonetin sarajallakin olen koneen tehnyt kuin myös Bilhelveten tiivisteillä. Motonetin laatu on parempi. Imukannen tiiviste kannattaa kuitenkin ostaa alkuperäinen, jos sen jostain saa.
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommij »

Jälkikiristys kannattaa tehdä ainakin imusarjaan. Tuppaa nuo halpissarjat helposti painumaan sen verran, että voi alkaa vuotaa.

Itse jäin kerran juuri tuosta syystä parinsadan kilometrin päähän kotoa. Siperia opettaa...
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 752
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Bilteman yläpään tiivistesarjoja olen myös käyttänyt (hinta taitaa olla tällä hetkellä 25 euroa, mikä on halvin tietämäni hinta sarjasta), mutta Motonetin sarja on selvästi laadukkaampi. Tilasin sieltä juuri pari imukannen tiivistettä ja öljypohjan tiivistettä. Kohta pitää ostaa niitä varastoon, koska alkaa tuo 96:n osat olla jo harvinaisia tavallisissa varaosaliikkeissä ja Biltemakin usein lopettaa näiden harvinaisempien osien valmistuksen keskittyen kodintarvikkeiden myyntiin.
KAJa
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:05
Paikkakunta: Kirkkonummi / Veikkola

Viesti Kirjoittaja KAJa »

Motonetin alapään tiivistesarja on ihan hyvä. Yläpään setti on myös ok, mutta KAJaan laitettiin kutittelujen yhteydessä PAYEN:in kannentiivistesetti (edustaa Arwidson muistaakseni).
Hinnaltaan se on kalliimpi kuin Motonet:in setti, mutta vaikutti heti kättelyssä laadukkaammalta.
Bilteman kannentiivisteet sulavat jokseenkin inhottavasti kansiin kiinni ja seuraavan avaamisen yhteydessä on melkoinen duuni putsata jämät pinnoista.
Timo #1205
timo.nummela(at)nic.fi
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Joo Timppa ihan oikeassa, mullakin on kajakissa Payenin kansipahvit ollut aina, eikä mitään ongelmia vaikka puristussuhde on nostettu yli 10,5:n. Tai itseasiassa olen käyttänyt aina Payenin koko tiivistesarjaa.

Bilteman kamoja ole oppinut karttamaan...
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 752
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

kallejh kirjoitti:Bilteman kamoja ole oppinut karttamaan...
Mulle tuo Bilteman sarja kelpaa mainiosti, kun kyseessä on JM-Saabin moottorin kasaaminen. Moottorin käyttöikä ei ole hirveän pitkä ja välillä itsestä johtumattomista syistä tapahtuu joutuu moottoria avaamaan (kansipahvi palaa syylärin hajotessa). Silloin ei tuo laatu ole välttämättä tarpeen. Käyttöauton moottoriin en sitä laittaisi.
Vastaa Viestiin