Moikka ja kiitos pääsystä foorumille!
Tuli hankittua elämäni ensimmäinen Saab, 95 Kombi 1970.
Ihan perusasioita, pitääkö paikkansa että 95E oli vain Suomen markkinoille?
Joku mainosti täällä samanlaista ja sanoi että 1970 oli Uudenkaupungin tuotantoa, pitääkö se paikkansa kun peltikyltissä lukee Trollhättan?
Kiitokset etukäteen,
Harri
95E kartanovaunu
Re: 95E kartanovaunu
VM 70 Viipan valmistusnumerot on Trollhättan alkaen 80001 (vai 95.0800.001?) ja Uusikaupunki 50600001.
Taitaa Trollhättan lukea jokaisen tyyppikilvessä valmistuspaikasta riippumatta. Mullakin, vaikka on tehty Arlövissä
Ainakin Tanskan markkinoille myytiin myös pakettiversiota.
Taitaa Trollhättan lukea jokaisen tyyppikilvessä valmistuspaikasta riippumatta. Mullakin, vaikka on tehty Arlövissä
Ainakin Tanskan markkinoille myytiin myös pakettiversiota.
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su Touko 26, 2024 16:34
Re: 95E kartanovaunu
Kiitos! Uusikaupunki sitten on eli 50600660.
Toinen erikoinen juttu että uutena rekisteröity 2+3 hlölle Ahvenanmaalla ja nyt 2 mannermaalla
yt.Harri
Toinen erikoinen juttu että uutena rekisteröity 2+3 hlölle Ahvenanmaalla ja nyt 2 mannermaalla
yt.Harri
Re: 95E kartanovaunu
Vähän täydennystä...
Korin valmistuspaikka lienee aina Trollhättan, kokoonpanopaikka vaihtelee. Saab-historiikin mukaan koreja kelkottiin kokoonpanotehtaille rautateitse. Tosin järjestelyistä Suomen osalta ei siellä taida olla mainintaa.
Umpikylkistä kaappipakua on myöty Tanskan lisäksi mahdollisesti myös Norjassa.
2 + 3 rekkaus lienee alunperin ollut pakettimallin "selkä menosuuntaan, ei jalkatilaa" -lisäistuimelle, johon kolmen henkilön sovittaminen kuulostaa akrobatialta. Jollei kyseessä sitten ole lapset tai muutoin vähäkasvuiset.
Saattaa olla yleisin käytäntö mantereella, että moisia piilofarmarin veronkiertokikkailuja koitettiin katsurien sekä muiden byrokraattien toimesta hankaloittaa kaikin keinoin. Tässä tapauksessa "unohtamalla" lisäpaikat.
Ja tuonne sitten skeneä tutkimaan...
https://saab95net.kuvat.fi/kuvat/
terv. jt
Korin valmistuspaikka lienee aina Trollhättan, kokoonpanopaikka vaihtelee. Saab-historiikin mukaan koreja kelkottiin kokoonpanotehtaille rautateitse. Tosin järjestelyistä Suomen osalta ei siellä taida olla mainintaa.
Umpikylkistä kaappipakua on myöty Tanskan lisäksi mahdollisesti myös Norjassa.
2 + 3 rekkaus lienee alunperin ollut pakettimallin "selkä menosuuntaan, ei jalkatilaa" -lisäistuimelle, johon kolmen henkilön sovittaminen kuulostaa akrobatialta. Jollei kyseessä sitten ole lapset tai muutoin vähäkasvuiset.
Saattaa olla yleisin käytäntö mantereella, että moisia piilofarmarin veronkiertokikkailuja koitettiin katsurien sekä muiden byrokraattien toimesta hankaloittaa kaikin keinoin. Tässä tapauksessa "unohtamalla" lisäpaikat.
Ja tuonne sitten skeneä tutkimaan...
https://saab95net.kuvat.fi/kuvat/
terv. jt
Jari "jt" Talvela #410
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 Historic-tasanopeuskilpuri * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 Historic-tasanopeuskilpuri * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *