Me ollaan etsitty tuota salaperäistä 2.0 l V4:sta ja ei ole sitä koskaan löytynyt. Etsittiin vinkistä bensa-transitin ja Cephyrin V4-moottoria. Yksikään löytämämme moottori ei ole ollut sellainen, että sitä olisi voinut Saabin vaihdelaatikkoon kiinnittää. Onko lisää tietoa olemassa, sillä kiinnostaisi edelleen.lintta go go kirjoitti:Mulla oli 95 suapissa fordin 2l V4, sillä sai kyllä muutaman vapaakytkimen ja yhden perän hajalle
Kone on viellä tallessa mutta menossa caprin keulille, siinä on vielä semmonen imukansi että saa laittaa 2x weberin dcoet.
(oli muuten aikoinaan kallis laittaa, maksoin silloin miekka/kilpi siitä jotain 1700mk)
Ja edelleen hämmästelen myös tuota vaihdelaatikon heikkoutta. Mulla on tallissa sekä Kellosalon Jarkon (jokkispuolen tuntevat saattavat tietää paremmin isä Tuomon Toholammilta) että Virtasen Kaitsun 2-porttiset V4 moottorit, josta lähtee n 140-150 hv yhdellä Dellortto 48:lla (tasapainoakseli ja laturi puuttuu, vesipumppu ja flekti toimii sähköllä). Paljon on lähtöjä takana ja aina auto ruopii lähdössä molemmilla tassuilla asfaltilla pitkiä matkoja 185/65 renkailla ja välitetyllä laatikolla (pirun pitkä ykkönen ja kakkonen - kolmosella kierrokset ei nimeksikään tipahda). Ei ole vaihdelaatikot hajonneet.