Vähän hintoja kuupan koneen osista

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
olli siekkinen
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
Paikkakunta: Laukaa

Vähän hintoja kuupan koneen osista

Viesti Kirjoittaja olli siekkinen »

On tullut osteltua muutaman vuoden sisällä vaikka minkälaista osaa autoon tai autoihin ja hinnat oli suunnilleen tätä luokkaa.

Koneenlaitatus vakiokoneesta kaikilla laakereilla ja hoonauksella uudilla männän renkailla ja tiivisteillä maksaa reilut 500€ vaikka kokoat koneen itse.
Porauttaminen isommille männille jotka yli 0,5mm isomman reiän hinnaksi tulee melkein 100€/kpl.
Kampiakselin,mäntien ja asetelma/vauhtipyörä tasapainoitus hieman alle 200€.
Kaulojen hionta 10-15€ per laakeripinta.
Kansien oikaisu 40-50€.
Nokka-akselin teettäminen vanhasta omasta akselista Gt motorilla 93€ ja postikulujenkanssa noin 120€.
Uudet ohc männät 200€ mukaan tapit/renkaat malli AE, mahlet 20€ kalliimmat.
1.7 kampiakselistakin osataan pyytää nykyään 50-100€ jos sattuu löytämään.

Vielä jos uudet viiperipyörät laittaa....
Näihin kun lisätään vielä kaikki tiivisteet ja tefat noin 40€ tulee koneelle kohtuullinen hinta.

Jos joku lukijoista sattuu tietämään mistä saa 90,5 ja 91,0 ylikoko mäntiin uusia renkaita ilmoitelkaa palstalla.
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Niin se on, kallista. Vieläkin harmittaa kun myin porauttamani ja hyvin laitetun isolohkomoottorin 400,- eurolla, ja ostaja piti kalliinpuoleisena.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

kostape kirjoitti:Niin se on, kallista. Vieläkin harmittaa kun myin porauttamani ja hyvin laitetun isolohkomoottorin 400,- eurolla, ja ostaja piti kalliinpuoleisena.
Niin oliko kyseessä täysin käyttämätön? Käytetty laskee hintaa aika reilusta vaikka olis kuinka hyvin ajettu.
VW transporter 2.5tdi vm.99
kromipuskuri
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Vähän hintoja kuupan koneen osista

Viesti Kirjoittaja kromipuskuri »

olli siekkinen kirjoitti: Jos joku lukijoista sattuu tietämään mistä saa 90,5 ja 91,0 ylikoko mäntiin uusia renkaita ilmoitelkaa palstalla.
Kattopa tuommosesta linkistä: http://www.oldcars.de/kataloge/p5/P5_englisch.htm
Siellä näkyi olevan molempia ylikoon rengas sarjoja, hintaa vähän yli sata €. Tilasin itse tuolta nokka-akselin laakerit, öljypumpun ja fiiberit. Toimitusaika taisi jäädä alle parin viikon pankkiin etukäteen maksulla, osat tulee kotiovelle :D
# 2348
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
olli siekkinen
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja olli siekkinen »

En kyllä huomannut kuin vakio männänrenkaita olevan myynnissä
kromipuskuri
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kromipuskuri »

olli siekkinen kirjoitti:En kyllä huomannut kuin vakio männänrenkaita olevan myynnissä
Vakio koko on vasemmassa reunassa, yläreunassa lukee +0.5 ja +1, molempien alta löytyy (vakiokoon oikealta puolen) numerot ylikoon sarjoille. Näyttäisi vielä olevan vielä varastossakin. :wink:
# 2348
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Mä taisin sitten saada oman 1.7 koneen edullisesti kun se ei maksanut euroakaan. Kunto tosin on arvoituksellinen vielä kun en ole päässyt sitä avaamaan. Luultavasti kampura on saanut hieman siipeensä muuta en tiedä.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Ja mä lahjoitin viime viikolla pois 4 kuupan lootaa ja 2 konetta, toinen oli 1,7...
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Aijjai... Jos tuommosia vehkeitä on jouten, niin lukekaa tämä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=24757
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Ei ole enää. 80-luvulla kavereilta sain ilmatteeks 8O useamman, kun metritaunusten keulalle piti vaihtaa aina V6...
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
JSLAAKKO
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 21:26
Paikkakunta: JOENSUU

Osia

Viesti Kirjoittaja JSLAAKKO »

Viime syksynä tyhjensin tallia ja ilmoja oli tälläkin pallstalla mutta miten kävi; ketään ei kiinnostanut osat eikä aihiot saati autot.
Römuun meni konetta laatikkoa kaasaria loksuja ja vaikka mitä, 4 autoa oli purettuna talliin, sekä 73 -95 7 hengen aihio että 96 -80 juhlamalli.
että silleen.
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Osia

Viesti Kirjoittaja hewidero »

JSLAAKKO kirjoitti:ketään ei kiinnostanut osat eikä aihiot saati autot.
Niinhän se yleensä menee. Kiinnostus herää aina sen jälkeen kun on liian myöhäistä. Työkaveri kertoili että joku vuosi sitten ne oli appiukkonsa kanssa laittanu 12 kuuppaa paaliin. Vähän kirpaisi ensi kerralla kun kuulin asiasta :?.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7504
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Viesti Kirjoittaja mestari »

mitäs toi nyt on mutta parisen vuotta sitten kun vein autoja heinolaan paaliin niin eräs romu-ukko puhui että oli viimeviikolla vienyt 8000 kg jawaa paallin ja ihme kyllä siellä täällä kasassa todella näkyi jawa 353 ,364 typ 18 ja muita pyöriä,kyllä kirpaisi,eräät näytti olevan suht täydellisiä malleja.
mutta eihan niitä sieltä 4 metrin korkeudesta olisi enää voinut raataa.
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Nyt tulee vähän OT:ta, mutta tulkoon. Tänään sain purettua tuo 1.7 myllyn ja kampuran muutamassa kiertokangenkaulassa on havaittavissa kulumaa. Saako tuohon mistään ylikoko laakereita, vai hautaanko kokonaan tuon kampuran ja etsin muualta toisen vai kannattaako se vielä hioa?
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
kromipuskuri
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kromipuskuri »

hewidero kirjoitti:Nyt tulee vähän OT:ta, mutta tulkoon. Tänään sain purettua tuo 1.7 myllyn ja kampuran muutamassa kiertokangenkaulassa on havaittavissa kulumaa. Saako tuohon mistään ylikoko laakereita, vai hautaanko kokonaan tuon kampuran ja etsin muualta toisen vai kannattaako se vielä hioa?
Vastasin aikaisemmin tähän samaan viestiin, sieltä löytyy linkki saksalaiselle ford osakauppiaalle. Suosittelen, jos hinnat eivät haittaa. Itse tilasin millin ylikoon laakerit sieltä kampuralle, koneistamolla sattui olemaan vielä sarja kiertokangille.
Saksasta löytyy +0.25, +0.5 ja +1. Ittelle olisi käynyt vielä +0.75, mutta niitä ei mistään löytynyt.
# 2348
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
Vastaa Viestiin