Vähän hintoja kuupan koneen osista
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
- Paikkakunta: Laukaa
Vähän hintoja kuupan koneen osista
On tullut osteltua muutaman vuoden sisällä vaikka minkälaista osaa autoon tai autoihin ja hinnat oli suunnilleen tätä luokkaa.
Koneenlaitatus vakiokoneesta kaikilla laakereilla ja hoonauksella uudilla männän renkailla ja tiivisteillä maksaa reilut 500€ vaikka kokoat koneen itse.
Porauttaminen isommille männille jotka yli 0,5mm isomman reiän hinnaksi tulee melkein 100€/kpl.
Kampiakselin,mäntien ja asetelma/vauhtipyörä tasapainoitus hieman alle 200€.
Kaulojen hionta 10-15€ per laakeripinta.
Kansien oikaisu 40-50€.
Nokka-akselin teettäminen vanhasta omasta akselista Gt motorilla 93€ ja postikulujenkanssa noin 120€.
Uudet ohc männät 200€ mukaan tapit/renkaat malli AE, mahlet 20€ kalliimmat.
1.7 kampiakselistakin osataan pyytää nykyään 50-100€ jos sattuu löytämään.
Vielä jos uudet viiperipyörät laittaa....
Näihin kun lisätään vielä kaikki tiivisteet ja tefat noin 40€ tulee koneelle kohtuullinen hinta.
Jos joku lukijoista sattuu tietämään mistä saa 90,5 ja 91,0 ylikoko mäntiin uusia renkaita ilmoitelkaa palstalla.
Koneenlaitatus vakiokoneesta kaikilla laakereilla ja hoonauksella uudilla männän renkailla ja tiivisteillä maksaa reilut 500€ vaikka kokoat koneen itse.
Porauttaminen isommille männille jotka yli 0,5mm isomman reiän hinnaksi tulee melkein 100€/kpl.
Kampiakselin,mäntien ja asetelma/vauhtipyörä tasapainoitus hieman alle 200€.
Kaulojen hionta 10-15€ per laakeripinta.
Kansien oikaisu 40-50€.
Nokka-akselin teettäminen vanhasta omasta akselista Gt motorilla 93€ ja postikulujenkanssa noin 120€.
Uudet ohc männät 200€ mukaan tapit/renkaat malli AE, mahlet 20€ kalliimmat.
1.7 kampiakselistakin osataan pyytää nykyään 50-100€ jos sattuu löytämään.
Vielä jos uudet viiperipyörät laittaa....
Näihin kun lisätään vielä kaikki tiivisteet ja tefat noin 40€ tulee koneelle kohtuullinen hinta.
Jos joku lukijoista sattuu tietämään mistä saa 90,5 ja 91,0 ylikoko mäntiin uusia renkaita ilmoitelkaa palstalla.
Niin se on, kallista. Vieläkin harmittaa kun myin porauttamani ja hyvin laitetun isolohkomoottorin 400,- eurolla, ja ostaja piti kalliinpuoleisena.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Niin oliko kyseessä täysin käyttämätön? Käytetty laskee hintaa aika reilusta vaikka olis kuinka hyvin ajettu.kostape kirjoitti:Niin se on, kallista. Vieläkin harmittaa kun myin porauttamani ja hyvin laitetun isolohkomoottorin 400,- eurolla, ja ostaja piti kalliinpuoleisena.
VW transporter 2.5tdi vm.99
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
- Paikkakunta: Iisalmi
- Viesti:
Re: Vähän hintoja kuupan koneen osista
Kattopa tuommosesta linkistä: http://www.oldcars.de/kataloge/p5/P5_englisch.htmolli siekkinen kirjoitti: Jos joku lukijoista sattuu tietämään mistä saa 90,5 ja 91,0 ylikoko mäntiin uusia renkaita ilmoitelkaa palstalla.
Siellä näkyi olevan molempia ylikoon rengas sarjoja, hintaa vähän yli sata €. Tilasin itse tuolta nokka-akselin laakerit, öljypumpun ja fiiberit. Toimitusaika taisi jäädä alle parin viikon pankkiin etukäteen maksulla, osat tulee kotiovelle
# 2348
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
- Paikkakunta: Laukaa
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
- Paikkakunta: Iisalmi
- Viesti:
Vakio koko on vasemmassa reunassa, yläreunassa lukee +0.5 ja +1, molempien alta löytyy (vakiokoon oikealta puolen) numerot ylikoon sarjoille. Näyttäisi vielä olevan vielä varastossakin.olli siekkinen kirjoitti:En kyllä huomannut kuin vakio männänrenkaita olevan myynnissä
# 2348
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
Aijjai... Jos tuommosia vehkeitä on jouten, niin lukekaa tämä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=24757
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=24757
Osia
Viime syksynä tyhjensin tallia ja ilmoja oli tälläkin pallstalla mutta miten kävi; ketään ei kiinnostanut osat eikä aihiot saati autot.
Römuun meni konetta laatikkoa kaasaria loksuja ja vaikka mitä, 4 autoa oli purettuna talliin, sekä 73 -95 7 hengen aihio että 96 -80 juhlamalli.
että silleen.
Römuun meni konetta laatikkoa kaasaria loksuja ja vaikka mitä, 4 autoa oli purettuna talliin, sekä 73 -95 7 hengen aihio että 96 -80 juhlamalli.
että silleen.
Re: Osia
Niinhän se yleensä menee. Kiinnostus herää aina sen jälkeen kun on liian myöhäistä. Työkaveri kertoili että joku vuosi sitten ne oli appiukkonsa kanssa laittanu 12 kuuppaa paaliin. Vähän kirpaisi ensi kerralla kun kuulin asiasta .JSLAAKKO kirjoitti:ketään ei kiinnostanut osat eikä aihiot saati autot.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
mitäs toi nyt on mutta parisen vuotta sitten kun vein autoja heinolaan paaliin niin eräs romu-ukko puhui että oli viimeviikolla vienyt 8000 kg jawaa paallin ja ihme kyllä siellä täällä kasassa todella näkyi jawa 353 ,364 typ 18 ja muita pyöriä,kyllä kirpaisi,eräät näytti olevan suht täydellisiä malleja.
mutta eihan niitä sieltä 4 metrin korkeudesta olisi enää voinut raataa.
mutta eihan niitä sieltä 4 metrin korkeudesta olisi enää voinut raataa.
Nyt tulee vähän OT:ta, mutta tulkoon. Tänään sain purettua tuo 1.7 myllyn ja kampuran muutamassa kiertokangenkaulassa on havaittavissa kulumaa. Saako tuohon mistään ylikoko laakereita, vai hautaanko kokonaan tuon kampuran ja etsin muualta toisen vai kannattaako se vielä hioa?
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
- Paikkakunta: Iisalmi
- Viesti:
Vastasin aikaisemmin tähän samaan viestiin, sieltä löytyy linkki saksalaiselle ford osakauppiaalle. Suosittelen, jos hinnat eivät haittaa. Itse tilasin millin ylikoon laakerit sieltä kampuralle, koneistamolla sattui olemaan vielä sarja kiertokangille.hewidero kirjoitti:Nyt tulee vähän OT:ta, mutta tulkoon. Tänään sain purettua tuo 1.7 myllyn ja kampuran muutamassa kiertokangenkaulassa on havaittavissa kulumaa. Saako tuohon mistään ylikoko laakereita, vai hautaanko kokonaan tuon kampuran ja etsin muualta toisen vai kannattaako se vielä hioa?
Saksasta löytyy +0.25, +0.5 ja +1. Ittelle olisi käynyt vielä +0.75, mutta niitä ei mistään löytynyt.
# 2348
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)