96 jäähdytysjärjestälmän ilmaus

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
jara
"Viggen"
Viestit: 652
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

96 jäähdytysjärjestälmän ilmaus

Viesti Kirjoittaja jara »

Mikä on paras ja suositeltavin keino ilmata kuuppa nesteiden vaihdon jälkeen? :roll:
Tää on eka kuuppa ja pitäs vissiin lisätä hiukka pakkasen kestoa nesteisiin. Tänä aamuna -27 astetta ja ei näy lauhtuvan. ( ehkä jo huomenna...) :wink:
Kiitos etukäteen!
I_K_E_H
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: To Joulu 11, 2003 09:40
Paikkakunta: muhos\oulu

Viesti Kirjoittaja I_K_E_H »

mulla ei tarttennu tehä muutaku et laitto piripintaan syyläristä, ja sinne säiliöön puolilleen ja sit käytteli vähä ja pinta laski vähän aina, sitte vaa lisää ja taas konetta käyntiin :P
kait se jotenki kannattais ilmata mut ei mulla tarvinnu... ja jos ei ilmaa nii kannattaa alussa kattoo toosi tarkasti ettei koneen lämmöt nouse!!
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Näin olen itse tehnyt, en tiedä onko oikea tapa:

Lämmönsäätövipu täysille, ilmaruuvi auki, paisuntasäiliö irti telineestään ja korkealle ilmaan. Täytellään paisuntasäiliöön niin kauan kunnes ilmaruuvista tulee pelkkää nestettä. Sitten paisuntasäiliö n. puolilleen, ruuvi kiinni ja paisuntasäiliö takaisin telineeseen.

Ei ole koskaan tarvinnut toistaa (siis pinta paisuntasäiliössä ei laske) ja aina on lämmintä tullut kabiiniinkin, kai se sitten toimii :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
jara
"Viggen"
Viestit: 652
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja jara »

Homma hoidossa ja lämpöä riittää!!!

Kiitos taas kerran saapisti-ystävät! :wink:
Vastaa Viestiin