Saab 96 -71 ruotsista

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Teekkari
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: To Syys 23, 2004 21:23
Paikkakunta: Vantaa

Saab 96 -71 ruotsista

Viesti Kirjoittaja Teekkari »

Löysin blocketista 71 vuosmallin kuupan, mitä vaatii että se saadaan siirrettyä suomen rekisteriin?
Ja onko noin vanhoilla autoilla tuontivero?

Myyjä antoi seuraavan vikalista, vaikuttaa aikasmoiselta projektilta...

handbroms dålig bromsverkan
rost
länkarmsfäste vänster fram
oljeläckage som ger slirande koppling.
(slireriet avhjälps dock enkelt med lite ättika i kopplingshuset!)
kopplingscylindrar behöver packas om
risiga fjädersäten bak
lite rost
här och där
bromsarna behöver justeras
styrled vänster glapp
blinkersrelä kaputt (bara att köpa nytt)

Kommentteja?
Kaneettikuski
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
Paikkakunta: Kempele-Käläviä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaneettikuski »

eikös nämä nykyään veroteta ihan niin ku muutki tuontiautot, tai siis ainakin sinnepäin eli veroa tulee jonkun verran..=?
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Kartsa
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: To Kesä 05, 2003 20:28
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Kartsa »

Ei nyt liity aiheeseen suoranaisesti mutta ruotsi on pullollaan aivan tosi helmiä 2- ja 4-tahtisaabeja kohtuuhinnoin, ja toisaalta noita "pientä laittoa"-malleja löytyy kotimaastakin.

Kuten sanottua, "asiahan ei minulle kuulu", mutta pers. koht. en vaivautuisi Ruotsiin tuollaisen takia ("lite rost här o där" = åjjåj).

Verotushan lasketaan vastaavan "Suomi-auton" hinnan perusteella eli tuollaisissa marginaalimalleissa (siis ei vålvåfarmari taikka mersu) ollaan enempi vähempi tullimiehen harkinnan varassa :? .
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Avatar
Rin-tin-tin
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
Paikkakunta: Borgå

Viesti Kirjoittaja Rin-tin-tin »

Joudut maksamaan autoveroa iästä ja kunnosta riippuen.

Neuvoisin ostamaan kuupan jonka katsastus on Ruotsissa voimassa. Se ei vielä merkitse että saat sen Suomessa katsastuksest läpi, mutta ainakin saat auton helpommin liikuteltua Ruotsissa rajalle sen omilla kilvillä ja Suomen rajalta punaisilla kilvillä kotiin.

Muista käyttää auto katsastusasemalla ja sen jälkeen tulliin, ennenkuin rupeat sitä rakentelemaan, muuten joudut maksamaan veroa omasta työstäsi ja osista.

Tullin pitäisi kuvata auto jotta Hämeenlinnasa oleva arviointiporukka voi muodostaa arvion sen kunnon perusteella ja määrätä autovero.

Autoverolaskelman voit suorittaa itse katsomalla tullin kotisivulla olevaa kaavaa.

Omiin kokemuksiini perusten ajokuntoisesta '71 saat maksaa veroa 100-200€.
Jos kysymyksessä on todellinen helmi, jonka voisi ajaa suoraan museokatsastukseen hinta voi nousta tuplaksi.

Norrlannista löytyy parhaimmat aihiot koska teitä ei suolata. Lähtöhinnat yleensä halvemmat kuin Suomessa ja valikoima huomattavasti suurempi.

Valmiiksi tullattuja romukuuppia löytyy tälläkin jokaisen navetan takaa.......eikä lauttamaksujakaan tartte maksaa.

Metsästysonnea!
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Viesti Kirjoittaja mestari »

niin kyllä se 1500 kr hinta on tietty hieman liika tosta mallista.
itse kävisin kattoon ensin paikallisia autoja jotka jo valmiiksi täällä verotettu ja kilvissä tai seisomassa. hinta tulee varmaan halvemmaksi täältä ostettaessa
utunpe-2
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 21:15

Viesti Kirjoittaja utunpe-2 »

Tullin toukokuun tilastoissa oli tuotu kuuppa jonka tullin arvioima hinta 1300euroa ja veroa maksatettu 377euroa!!!!!
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Miten ne nyt noin halpoja... siis tullin mielestä.
Eikös saksan e-bay:ssa vähän aikaa sitten pyydetty yli 2 000 e?
Tietty vuosimallin mukaan, eli jos tuolle vuosimallille ei löytynyt mistään kalliimpaa pyyntiä.
96 V4 -75
Vastaa Viestiin