Asentelin tuossa kuuppaani ölynpainemittarin ja se näyttää kierroksista riippuen 2,8-3,5 kg. Bibliasta katselin, että paineensäätöventtiilin pitäisi aueta 3,2-3,9 kilon paikkeilla. Näyttää siis pumppu olevan kunnossa.
Kyselisinkin, että onko muilla tietoa veenelostensa öljynpaineista ja kannattaisikohan noita tuosta vielä nostaa? Paineiden nosto tapahtuu ilmeisesti tuon "paineensäästöventtiilin" jousen alle laitettavalla prikalla? Mitkähän oljynpaineet ovat suositeltavat piristetylle koneelle?
V4:n öljynpaineet
V4:n öljynpaineet
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
Vähän aiheeseen liittyen... täällä on kanssa opeteltu "mittarilentoa" keväästä lähtien. En ole tosin tullut kyselleeksi, mitä sen mittarin pitäisi näyttää.
Sellainen perimätieto mulla on, ettei öljynpaine saisi laskea alle öpaut kilon, koska silloin alkaa jo punainen merkkivalo palaa. Ja silloin on
kuulemma myöhäistä. Eli siksi öljynpainemittari on veenelkussa ns. hyödyllinen lisävaruste.
Käytännössä öljyn määrä on ollut helppo katsoa mittarista. Lievä ylitäyttö saattaa nostaa paineet satunnaisesti neljän kilon pintaan. Kun paineet alkaa pysyä alle kahden kilon, on aika lisätä öljyä. Tuolla kilon paikkeilla öljytikku on yleensä jo kokonaan kuiva. Nämä määrät saattavat heittää vakiokoneeseen verrattuna. Mun viipan koneessa on nääs viritysosia, mm. puhkottu ilmanputsari, vihreäksi maalatut venakopan kannet ja kevennetty öljytikku
No vakavasti puhuen - asiallista tietoa olisin minäkin kiinnostunut kuulemaan.
terv. jt
Sellainen perimätieto mulla on, ettei öljynpaine saisi laskea alle öpaut kilon, koska silloin alkaa jo punainen merkkivalo palaa. Ja silloin on
kuulemma myöhäistä. Eli siksi öljynpainemittari on veenelkussa ns. hyödyllinen lisävaruste.
Käytännössä öljyn määrä on ollut helppo katsoa mittarista. Lievä ylitäyttö saattaa nostaa paineet satunnaisesti neljän kilon pintaan. Kun paineet alkaa pysyä alle kahden kilon, on aika lisätä öljyä. Tuolla kilon paikkeilla öljytikku on yleensä jo kokonaan kuiva. Nämä määrät saattavat heittää vakiokoneeseen verrattuna. Mun viipan koneessa on nääs viritysosia, mm. puhkottu ilmanputsari, vihreäksi maalatut venakopan kannet ja kevennetty öljytikku
No vakavasti puhuen - asiallista tietoa olisin minäkin kiinnostunut kuulemaan.
terv. jt