Vaihdeongelmia
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
- Paikkakunta: Turku
Vaihdeongelmia
Sain tuossa viikonloppuna otettua ensimmäiset sauhut kuupasta. Konehuoneen entisöinti alkoi keväällä ja polte päästä ajaamaan autolla on ollut kova, ihan noin mökkitiellä kun tuo ajokortti puuttuu. Ei muuta kuin kokeilemaan. Pakki päälle ja menoksi, kone tuntui toimivan. Ykkönen kehään ja seuraavaksi kakkonen. Mutta kakkonen ei toiminut eikä kolmonen. Ykkösvaihdekkin meni tämän jälkeen jäykästi päälle. Sen sijaan nelosvaihde meni jatkuvasti päälle, myös muissa vaihde asennoissa lukuunottamatta pakkia. Missä vika? Vaihteistoon ei ole pahemmin kajottu, ainoastaan tarkistusluukku on avattu. Menikö säädöt sieltä vai joutuuko vaihdevälejä hienosäätämään vaihteiston irroittamisen jälkeen? Entä mistä?
Saab 9-3 Aero V6 Cab -08
#2439
#2439
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=22840
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=12176
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=12176
VW transporter 2.5tdi vm.99
no niin
diagnoosia varten suosittelemme muistelemaan kaikkia manöveereja joita olet konehuoneessa elsmunnut.
Nämä tiedot tuntuvat hieman hatarilta.
oletko ajanut esim sillä ennen "remonttia",vai tuliko vika rempan jälkeen?
Nämä tiedot tuntuvat hieman hatarilta.
oletko ajanut esim sillä ennen "remonttia",vai tuliko vika rempan jälkeen?
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
- Paikkakunta: Turku
kyllä se rempan jälkeen ilmeni. Ps. Mikä on huoltoluukun salpojen tarkoitus? Luulen että toinen niistä tipahtaa aina pois kolostaan kannen paikalleen laiton yhteydessä.
Saab 9-3 Aero V6 Cab -08
#2439
#2439
tarkoititko
vaihteensiirtäjän kantta kenties?
asenna se oikean paksuisen tiivisteen ei silikonin kanssa.
tarkasta asennuksessa että tapit menee sinne missä niiden kuuluu olla.
kokeile vaihteet ns. kylmäharjoitteluna. jos ei löydy silloin ei niitä taikomaan voi ruveta sit kun loota on kiinni.
asenna se oikean paksuisen tiivisteen ei silikonin kanssa.
tarkasta asennuksessa että tapit menee sinne missä niiden kuuluu olla.
kokeile vaihteet ns. kylmäharjoitteluna. jos ei löydy silloin ei niitä taikomaan voi ruveta sit kun loota on kiinni.
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
- Paikkakunta: Turku
Joutuuko tiivisteen tekemään itse vai saako uusia vielä? Jos joutuu tekemään itse niin mitä materiaalia kannattaa käyttää ja kuinka paksua?
Saab 9-3 Aero V6 Cab -08
#2439
#2439
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
- Paikkakunta: Turku
Ne on itseasiassa teetetty. Autoa rakentaessa täytyy olla asialliset haalarit.
Saab 9-3 Aero V6 Cab -08
#2439
#2439
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
- Paikkakunta: Turku
En mene varmaksi sanomaan mutta luulen että kuva on kopioitu sinisestä korjaamokäsikirjasta. Sain nimittäin haalarin lahjaksi.
Saab 9-3 Aero V6 Cab -08
#2439
#2439
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
- Paikkakunta: Iisalmi
- Viesti:
Itse sain aikanaan ekasta kutvosesta kaksi vaihetta yhtäaikaa päälle, pakki ja joko kolmonen tai nelonen. Ykkönen ja kakkonen ei menneet päälle ollenkaan. Vika tuli hajonneista muoviosista vaihdekepin juuressa. Silloin tuli tutkailtua noita vipsuttimia tuossa kannessa, kait niiden tarkoitus on, että ei ainakaan viereiset vaihteen siirtäjät pysty liikkumaan yhtä aikaa. Toisen siirtäjän liikkuessa vipsuttimen tappi menee viereisen siirtäjän kolmion malliseen koloon, jolloin se lukittuu paikalleen. Meikäläisellä oli tuo siirtäjää liikuttava vipu päässyt väärään paikkaan johtuen noista vaihdekepin juuressa vioittuneista osista, kaitf.pentti88 kirjoitti:Mikä on huoltoluukun salpojen tarkoitus? Luulen että toinen niistä tipahtaa aina pois kolostaan kannen paikalleen laiton yhteydessä.
# 2348
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
tiiviste
ota normaalia klinkkeri tiivistettä jostain alan kaupan takahuoneen lattialta.
paksuus n. 1mm tai alle. kikkaile siitä tiiviste ja asenna ne vipsuttimet omiin koloihinsa niin pitäisi löytyä vaihteet.
paksuus n. 1mm tai alle. kikkaile siitä tiiviste ja asenna ne vipsuttimet omiin koloihinsa niin pitäisi löytyä vaihteet.
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
- Paikkakunta: Turku
Jess! Näin teen, täytyy vain taivuttaa pellistä sopiva "työkalu" jolla saan ohjattua salvat koloihinsa. Eiköhän se ala pikkuhiljaa toimia, syytä olisi nimittäin sen verran on viikonloppuja vierähtänyt vaihteiden etsimisessä.
Saab 9-3 Aero V6 Cab -08
#2439
#2439
No niin lainasin emännälle auton kauppareissulle,ja sinnehän se jäi kaupan pihaan Vaikuttais samalta vaivalta kepin alapää sohlona ja laatikko jumissa.No tulipahan vähän lisäohjelmaa kun on liian hyvin toiminukkikromipuskuri kirjoitti: Itse sain aikanaan ekasta kutvosesta kaksi vaihetta yhtäaikaa päälle, pakki ja joko kolmonen tai nelonen. Ykkönen ja kakkonen ei menneet päälle ollenkaan. Vika tuli hajonneista muoviosista vaihdekepin juuressa. Silloin tuli tutkailtua noita vipsuttimia tuossa kannessa, kait niiden tarkoitus on, että ei ainakaan viereiset vaihteen siirtäjät pysty liikkumaan yhtä aikaa. Toisen siirtäjän liikkuessa vipsuttimen tappi menee viereisen siirtäjän kolmion malliseen koloon, jolloin se lukittuu paikalleen. Meikäläisellä oli tuo siirtäjää liikuttava vipu päässyt väärään paikkaan johtuen noista vaihdekepin juuressa vioittuneista osista, kait
paitsi että
jos jää kaupan pihaan ilman ennen olevaa vikkaa nin syy löytyy kepistä ei lootasta. eli toinen käsi eli vas kepille ja toinen varten rattiaksilan viereen . sit vas kädellä pakkia silmaan ja auttaa oik kädellä ja homma toimii.
tarvittaessa ehjiä keppejä sekä laatikoita suoraan välivarastosta.-
tarvittaessa ehjiä keppejä sekä laatikoita suoraan välivarastosta.-