Sonett ja Risti-imut
Sonett ja Risti-imut
Kurkatkaa, miltä Sonett näyttää Risti-imujen kanssa.
http://www.kolumbus.fi/jsaarinen/toka.html
Sivuilta löytyy myös myytävänä oleva viripata.
Juha
http://www.kolumbus.fi/jsaarinen/toka.html
Sivuilta löytyy myös myytävänä oleva viripata.
Juha
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Hauskan näköinen "skoopi" on tulossa Sonettiin. Onkohan ko auto Orivesi - Tre akselilta kotoisin ? Viritystaso jää varmasti realistisesti, jos viritetyllä 1760-1815-1890 cm3:lla + tuplilla otat 125 hv. Itselläni on tarkoitus ottaa samaisesta korimallista abaut 120 hv yhdellä Weber 32-36 DGV:llä, 1775 cm3 (92 mm:n männät; Ford OHC 2.0:n) , mahdollisesti 2-portti kansilla tai kisakäytössä olleilla 1-porttisilla, avarilla pakareilla, virinokalla ja kevennetyllä vauhtipyörällä. No tänä keväänä mun Sonett 3 liikahtaa katsastukseen vain lievästi viritetyllä mosalla, mutta em isoteho-koneen osat on jo pääosin tallissa, joten pitää hoitaa katsastus alta ja miettiä viitsiikö tänä vuonna alkaa koneen vaihtoon. ![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Viimeksi muokannut KeijoAnnikki, La Tammi 17, 2004 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viritystaso
En osaa sanoa tarkkaan, kuinka paljon seuraavilla palikoilla saa mutta on se joka tapauksessa enemmän kuin 65 hp.
Kannet on avarrettu, ventiilit suurennettu ja laskettu noin millin.
Kaasarit on 40:set Turbo Dellortot ja nokka on 7,6 (ralli)
kuutiotilavuus on 1815 cc ja vauhtipyörä hivenen kevennetty.
pakoputkeksi tulee n. 45 mm rööri. Sytkä vaihtuu kärjettömäksi.
Auto löytyy Ruovesi-Tampere akselilta
Kannet on avarrettu, ventiilit suurennettu ja laskettu noin millin.
Kaasarit on 40:set Turbo Dellortot ja nokka on 7,6 (ralli)
kuutiotilavuus on 1815 cc ja vauhtipyörä hivenen kevennetty.
pakoputkeksi tulee n. 45 mm rööri. Sytkä vaihtuu kärjettömäksi.
Auto löytyy Ruovesi-Tampere akselilta
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Eiköhän tuo hevosvoima määrä ole kokolailla kohdallaan ja auto varmasti liikkuu siten, mitä matalalta 2 paikkaiselta urheiluautolta odotetaan. Olen kuullut autostasi kaveriltani (Kangasalan Sonett II / III) ja oman autoni entiseltä omistajalta tuolta Seinäjoen kupeesta.
Risti-imuista - onko tietoa oliko niitä vielä jossakin myynnissä Suomessa tai Ruotsissa. Mopo Sport aikanaan myi sellaista sarjaa, missä ei muistaakseni tarvinut ns pitkää jakajaa. Välillä noita kuulee olevan kaupan, mutta osa niistä on viilattu aivan pilalle katukäyttöä silmällä pitäen.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Risti-imuista - onko tietoa oliko niitä vielä jossakin myynnissä Suomessa tai Ruotsissa. Mopo Sport aikanaan myi sellaista sarjaa, missä ei muistaakseni tarvinut ns pitkää jakajaa. Välillä noita kuulee olevan kaupan, mutta osa niistä on viilattu aivan pilalle katukäyttöä silmällä pitäen.
Risti-imuja
Tehtaan tekemiä risti-imuja on harvemmin myynnissä mutta kotikutosia on sitten useammin. Ne ovat joissain tapauksissa jopa parempia. Hinnat pyörii 120-200 euron välillä. Jos tarviit, yritän hankkia....
Juha
040-5225 158
Juha
040-5225 158
Re: Viritystaso
Juha, aika tutun näköinen setti!saariju kirjoitti:En osaa sanoa tarkkaan, kuinka paljon seuraavilla palikoilla saa mutta on se joka tapauksessa enemmän kuin 65 hp.
Kannet on avarrettu, ventiilit suurennettu ja laskettu noin millin.
Kaasarit on 40:set Turbo Dellortot ja nokka on 7,6 (ralli)
kuutiotilavuus on 1815 cc ja vauhtipyörä hivenen kevennetty.
pakoputkeksi tulee n. 45 mm rööri. Sytkä vaihtuu kärjettömäksi.
Auto löytyy Ruovesi-Tampere akselilta
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mutta ihan turhaa noita tehoja on etukäteen arvuutella: auto kasaan, penkkiin ja dynokäppyrät kertoo totuuden. Se on siinä!
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Risti-imuja
Onko tuo sinun sarjasi tälläinen "itse tehty" ? Näyttää aivan kuin tehdas valmisteiselta. Tuollainen kyllä kiinnostaisi.saariju kirjoitti:Tehtaan tekemiä risti-imuja on harvemmin myynnissä mutta kotikutosia on sitten useammin. Ne ovat joissain tapauksissa jopa parempia. Hinnat pyörii 120-200 euron välillä. Jos tarviit, yritän hankkia....
Juha
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Onko nämä teidän risti-sarjat ostettu viime aikoina uusina sielä Vesapo:n tietämästä osoitteesta ja mihin hintaan ne sieltä irtosi ? Mulla on tuon näköinen ristisarjan yläosa (ei siis sitä varsinaista imukantta) olemassa tallilla, mutta onko se Saabin sarjasta tai jostakin muusta on hämärän peitossa. Siinä nuo kippuraputket on kiinni toisissaan ja niiden välillä on kiinteä vivusto kaasuttimen vipuja varten.kallejh kirjoitti:Näyttäis Juhalla olevan sama imusarja kuin mulla, eli ns. englantilainen risti-imu. Vesapo muistaa valmistajankin?
Ei tarvii pitkää jakajaa.
Janspeed (?!)
Muistini sopukoista pullahti otsikon mukainen nimi eng. risti-imusarjan valmistajaksi. Voi olla vääräkin, mutta ko. firma taisi joskus olla mukana jopa F1 kahinoissa osavalmistajana.
Omani hain Keski-Suomesta, kun kiertelin rallitalleja.
Jos joku näitä myy, niin firman tiedot näkyviin....
Omani hain Keski-Suomesta, kun kiertelin rallitalleja.
Jos joku näitä myy, niin firman tiedot näkyviin....
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Niimpä kun alumiinihitsaus olisi helppoa.kallejh kirjoitti:Juha, oikein meni se nimi.
Keijoannikki: ei ole uutena ostettu, tosin tuollainen imusarja olis kyllä aika helppo tehdä itsekkin...
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)