96: n polttoainepinta

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
kakyllonen
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Joulu 18, 2003 14:18
Paikkakunta: Oulu

96: n polttoainepinta

Viesti Kirjoittaja kakyllonen »

kukahan kertoisi saab 96: n oikean polttoainepinnan korkeuden ja kuinka se mitataan kotikonstein. Kaasari on soleksin 2 kurkkuinen vakio malli ja auto vm.80. Ja vaikuttaako se kuinka paljon kulutukseen jos on pahasti pielessä.

kakyllonen / oulu
kuusysi
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 21:39

Viesti Kirjoittaja kuusysi »

Mulla on sama ongelma solexin kanssa.Korjaamokäsikirja kertoo kyllä seikkaperäisesti miten ja mistä kohon korkeus mitataan ja säädetään.Omassa kaasarissani on erilainen koho,kun korjaamokäsikirjassa.Eli mitä kohtaa kohossa tarkoittaa korjaamokäsikirjassa mainittu"kohon laipan alareuna".
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8094
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

tässä kaivattu tieto

Viesti Kirjoittaja mestari »

ohjekirjassa mainittu kohon alareuna on kohon alareuna,eli alin reuna kohossa,siitä mitattuna kanteen neulavenan ollessa auki,mutta kuitenkin se lirpuke painaa sitä kuulan päätä. jos sulla ei ole sitä kantikasta kohoa vaan se pyöreä.niin mitta on siinä pyöreän puolivälissä oleva muovikannake joka on siinä pa pinnassa kellumisen takia. suosittelen kuitenkin kantikasta kohoa.

meiltä niitä löytyy jos tarvii,ja kaikkea muuta.
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Oman kokemukseni mukaan koho kannattaa säätää aavistuksen alemmas (ts. sulkee aiemmin) kuin mitä käsikirja neuvoo.

Millilleen ohjearvoon säädettynä (kantikas koho) tulviminen ei nimittäin minulla loppunut, mutta yksi "ylimääräinen runttaus" kohoon ratkaisi lopulta ongelman. Mainittakoon, että sulkuventtiili oli OK, joten siitä ei lisäsäädön tarve johtunut.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Vastaa Viestiin