Hommasin tuossa fiilistelyprojektiksi ysikuupan vuodelta 1974, jossa on jonkun verta pohjan hitsaamista ja paikalla ollut kone rikki.
Oon tässä pohtinu, että laittaisinko projektiini mukana tulleen koneen, josta ei ole kummemmin tietoa vai kaivanko peltoautona olleesta koneen pois, joka kyllä huohottaa jonkunkin verran jos vaikka öljytikun .
Mitäs tuolle mukana tulleelle koneelle kannattais tehä jos sen aikois ottaa käyttöön?
-Ensimmäiseksi varmaan kannattais vaihtaa öljyt, ettei pohjalle valuneet roskat pääse kiertoon?
-Venttiilien säätö?
-Ainakin startin putsaus/koepenkissä käyttö?
-Kaasarin putsaus, auton mukana tulleissa on ykskurkkuiset, mutta peltoautossa ois superin..
-Onko kytkimessä jotain huomioitavaa, levynpaksuuden lisäksi?
-Jakopään kunnon tarkastus?
(Onko tuossa muuta kuin kokeilee hihnapyörän päästä mahdollisia väljyyksiä)
Jotain muuta hyödyllistä?
Mitään täysremonttia ei olis tarkoitus tehä, vaan saada kohtuu äkkiä joku tekniikka että pääsee fiilisteleen.
Jos kipinä ei ota laantuakseen, niin sitten voi jäljelle jääneitä koneita kattoo vähän tarkemmin.
Vinkkejä oottelee Teemu paimiosta
seisoneen moottorin käyttöönottohuolto
seisoneen moottorin käyttöönottohuolto
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Laitat ne uudet öljyt ja lyöt käyntiin. Se hihnapyörän välys on ihan hyvä tarkistaa just noin kun meinasit. Jos tuntuu hyvältä eikä öljynpaineen valo vilku tyhjäkäynnillä niin toi on ihan toimiva kone. Jos ei lähde käyntiin noin vain, niin putsaa kaasari.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Saab 96 V4 Super RS 1979