Tulipa taas repastua

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Ace_Of_Spade
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
Paikkakunta: Kemi

Tulipa taas repastua

Viesti Kirjoittaja Ace_Of_Spade »

Kävipä hassu tappaus. Kävin ostamassa paikallisesta varaosa-liikkeestä työkaluja ja myyjä alkoi puhumaan sellaisesta viritetystä veenelkusta, joka voisi olla myytävänä ja tämähän sitten alkoi hieman polttelemaan mieltä.
Soitto ko. kaverille ja selvisi, että olikin koko auto myytävänä. Menin sitä katsomaan seuraavana päivänä ja oli aika pirun hieno kampe, no sehän piti ostaa pois ja pientä lisämaksua vastaan sain hankittua myös jalkapalloalut 8) ja muutakin viripalikkaa

No, se konehan paljastui aivan hirviöksi, on viritetty viimisen päälle. Löylyä tuntuu piisaavan.

Eilen hain siirtokilvet (niin auto ei ole ollut rekisterissä vuoteen) ja ylimielisesti maksoin vain kahden päivän kilvet ja käytiin vilpertin kanssa koittamassa leimaa. Takajarrut puuttuivat kokonaan ja edessä oli jarruletku halki/poikki.

Taakse vaihdettiin syliterit kummallekin puolelle ja eteen se letku, meni helpostin kellon ympäri rämpiessä.( Tässä vaiheessa täytyy kiittää nöyrästi vilperttiä joka uhrasi kaksi vapaa päivää jarruremppaan ja räpeltämiseen. Ja lainasi omia talvirenkaita, konttorikäynnin ajaksi ) Tänä aamuna alettiin ilmaamaan jarruja jotta saa sen leiman, no siinä sitten piti vielä vaihtaa pääsylinterikin. Onneksi kaikki osat löytyi omasta varastosta.

Leima tuli, että heilahti, inssi kyllä vihelteli kun katsoi pellin alle ja suttaili hallissa. :D
#2535 Antti Perkkiö
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Viesti Kirjoittaja anaconda »

laita kuvia autosta. ton tekstin perusteella on kovakin peli? tiiätkö yhtään paljonko on tehoja :?: 8)
bmw e46 alias proteesi
Ace_Of_Spade
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Ace_Of_Spade »

Se entinen omistaja meinotteli, että 130 kaakkia, mutta eihän siitä valalla kestä mennä
#2535 Antti Perkkiö
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Nyt se on sitten piru irti ja siinä on kilvet.

Aivan uskomaton vehje tuo Spaden uusi Saab. Tehoa, vääntöä, ääntä ja fiilistä tosiaankin piisaa. Vielä kun paketti on kompakti, jäykkä ja kevyt niin huhhuijjakkaa... Vänkärin penkillä tuntuu, että kuskii repii aivan raivona, mutta kuskin paikalla huomaa miten herkässä se kulku oikeasti on.

Mulle kans! :D
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Kuvaa...videoo.kuvaa..videoo, et me muutkin päästään ihastelemaan.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Viesti Kirjoittaja anaconda »

Ace_Of_Spade kirjoitti:Se entinen omistaja meinotteli, että 130 kaakkia, mutta eihän siitä valalla kestä mennä
aikas paljon on yli puolella ylittyny tehot :D
bmw e46 alias proteesi
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Minkälaisia muutoksia koneelle on tehty?
#2277
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kemistäkös tuo löyty? Kukas oli tehnyt tuon? Omistaja?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Ace_Of_Spade
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Ace_Of_Spade »

En oikein tarkkaan tiedä, mitä koneelle tehty. Oli vähän salamyhkäinen se koneen rakentaja. Ainakin pitkäiskunen kampura ja porattu, ja vauhtipyörää sorvattu, itsetehty pakoputki... Eiköhän siihen ole tehty melkein kaikki mahdollinen. Siltä se ainakin tuntuu. :D

Kemin lähistöltä tuo löytyi. En kehtaa tässä ruveta huutelemaan nimiä, ko en tiedä miten entinen omistaja siihen suhtautuu.
#2535 Antti Perkkiö
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Viesti Kirjoittaja anaconda »

saatko otettua kuvia siitä olis hauska nähä minkä lainen ns hirviö se on 8)
bmw e46 alias proteesi
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 752
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Nämä tiedot pitäisi nähdä suoraan: monta kaasaria, minkä merkkiset, mikä koko ja minkälainen imusarja ? Vai yksi kaksi kurkkuinen omalla imusarjalla ? No minkä merkkinen kaasari siinä tapauksessa?
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Ace_Of_Spade
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Ace_Of_Spade »

Siinä on weberin joku outo malli ei dgw. Se on kakskurkkunen kumpikin kurkku aukeaa yhtäaikaa. Omalla imusarjalla.

Yritän hommata jotain kuvia, kun aihe on kerran herättänyt näinkin paljon kiinnostusta.
#2535 Antti Perkkiö
MikkiV4
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 12:07
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja MikkiV4 »

Ace_Of_Spade kirjoitti:En oikein tarkkaan tiedä, mitä koneelle tehty. Oli vähän salamyhkäinen se koneen rakentaja. Ainakin pitkäiskunen kampura ja porattu, ja vauhtipyörää sorvattu, itsetehty pakoputki... Eiköhän siihen ole tehty melkein kaikki mahdollinen. Siltä se ainakin tuntuu. :D
Ainakin kireämmän nokka-akselin huomannee ainkin "persdynolla" vakioon verrattuna. Jos puhtia löytyy yläkierroksille asti, on nokka (ja venttiilijouset) luultavasti vaihdettu..

Ja ainahan viri-kuupat kiinnostaa, lisää "dataa" vain kehiin.
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Nokka ja jouset ovat 100% varmasti vaihdettu ja kaasutin on todennäköisesti Weber IDF (ainakin näyttää siltä). Ainakin meikäläinen lopetti DGV:n korkeuden kanssa murehtimisen siinä silmänräpäyksessä kun näin tuon kaasarin. On todella korkea.

MUOK: Superin imukannen ja kaasarin välissä on edellisten seppien tekemä adapteri. Vielä lisää korkeutta.
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 752
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

vilpertti kirjoitti:Nokka ja jouset ovat 100% varmasti vaihdettu ja kaasutin on todennäköisesti Weber IDF (ainakin näyttää siltä). Ainakin meikäläinen lopetti DGV:n korkeuden kanssa murehtimisen siinä silmänräpäyksessä kun näin tuon kaasarin. On todella korkea.

MUOK: Superin imukannen ja kaasarin välissä on edellisten seppien tekemä adapteri. Vielä lisää korkeutta.
Itsellä tuli Sonettiiin nimenomaan DGV, koska se on matala ja mahtuu "nokkapellin" alle. Mikäs tuossa korkeudessa oli ongelma ?
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Vastaa Viestiin