rattikarahkan räjäytys kuvia?!

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
jusu
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 17:13

rattikarahkan räjäytys kuvia?!

Viesti Kirjoittaja jusu »

No niin no, ysikutosen rattivaihde on sökönä. Vaihdekeppi heiluu ihan holtittomasti, pakkia ei saa silmään millään.

Saimpahan purettua vaihdekepin pois ja uusikin olis tiedossa.
Pystyykö pakkivaihteen muoviosan vaihtamaan ilman että ottaa koko akselin pois, tai miten sen yleensä pystyy vaihtamaan?
Apuvaaaa! Olis kiire leimalle!

Räjäytys kuvia jossain?
Viimeksi muokannut jusu, Ma Tammi 26, 2004 13:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Moi!

Kyseinen vika on aika tyypillinen. Vaihdetangon ympärillä suojuksen sisällä on muovinen kiertymisenestokorvake. Kun kyseinen osa hajoaa, niin keppi pyörii kuin puolukka jossain. Itse päätin vaihtaa koko vaihde-akselin sieltä konehuoneesta lähtien, kun sellainen sattui olemaan varalla. Kai sen korvakkeenkin pelkästään pystyy vaihtamaan tai tekemään sinne jonkun oman improvisaation. Kyseinen operaatio vaatii kuitenkin koko akselin irroitusta koska keppi ei mahdu ulos ratti-akselin ja sen vaihdetangon suojuksen välistä. Varaosana ei korvaketta saa varmaan mistään.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
jusu
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 17:13

Viesti Kirjoittaja jusu »

Kyllä sen pelkän kepinki saa irti ja se muoviosa multa oli rikki. :?
jusu
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 17:13

Viesti Kirjoittaja jusu »

hjälp!
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Ihme juttu että se pelkkä keppi mahtu sieltä ulos. Ei mulla onnistunu... Voithan sä tehdä MacGyver-konstein jonku oman virityksen sen muovikorvakkeen tilalle. Koko korvakkeen ideahan on ainoastaan että keppi ei pyöri. Esim. sähköteippi on nopea hätäapu.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
jusu
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 17:13

Viesti Kirjoittaja jusu »

Mut saaks sen esim. sähköteipillä niin et pakki menee päälle? :?
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Kyllä. Pakki menee kyllä rikkinäisellä kepilläkin päälle. Se vaatii vaan että ei vedä hirveen paljon ulos sitä keppiä kun laittaa pakin silmään. Se kun pyörität teipit sinne kepin ympärille estää keppiä tulemasta liian ulos. Mä ajelin monta kuukautta kerran rikkinäisellä kepillä (Hajos kun olin "fiksu" ja laitoin pääkallonupin joka paino kuin synti kepin päähän). Kyllä siellä pitäis pakki mennä silmään, vaikka se vaatii vähän kärsivällisyyttä.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
jusu
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 17:13

Viesti Kirjoittaja jusu »

Kiitoksia Hugh Hefnerille/Playboylle tiedoista! :wink:
Sain kepakon vaihdettua ja auton leimattua.
Oli tosi vittumainen irrottaa varaosa-autosta, mut ku aikansa luki ohjeita korjauskäsikirjasta ja otti iisisti kyl se siit sit lähti.
Vastaa Viestiin