96:n jäähdytin
96:n jäähdytin
Millaiseen viritysasteeseen riittää kuupan oma jäähdytin... onko kokemuksia?
Kimmo #1373
No sen verran osaan sanoa, että ainakaan mun vehkeissä se ei riittänyt (linkki alla), vaan viisari alkoi heti nousemaan kun veti pedaalin lattiaan. Jouduin teettämään 3 rivisen ja laittamaan sähköflektin.
Mutta kyllä sen pitäisi miedommissa virityksissä mennä.
Mutta kyllä sen pitäisi miedommissa virityksissä mennä.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
99/90/900 jäähdyttimen sopivuus -> 96
miten lie 99/90/900 jäähdyttimen sopivuus 96:n keulalle? ne olis edullisia ja helposti saatavia, ja sähköflektihän niissä on valmiina.
onko kellään kokemuksia?
kysyy jt
onko kellään kokemuksia?
kysyy jt
99 jäähdytinhän on leveämpi ja siksi sellaisen kanssa käytetään jenkkimaskia, jossa lamput on kaposemmat (näin olen netistä omin silmin lukenut). Itse olen 99:n syyläriä mallaillut paikoilleen ja jättänyt homman myöhemmälle juuri tuon valohomman vuoksi.
Eetu
#1516
Minkähän mallisia ja miten noita on joutunut sovittamaan paikoilleen?Playboy: Mun kutvosissa on aina käytetty fordin/opelin isoja syyläreitä.
Eetu
#1516
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Meillä on jokkis käytössä Fiat Regatan / Ritmon paksumpi syyläri (vanhempi malli ?), missä lähdöt on kuten 96:n + paisari kiinteänä. Ei ole paljoakaan suurempi, mutta jäähdyttää hyvin kun on sähköflekti käytössä. Kiinnityspisteistä en muista koska ne on vesiletkujen ja nippareiden sitomana kiinni keulalla (erillinen alusta hitsattu).
Ekassa kuupassa käytettiin Opel Asconan (muistaakseni -79) syyläriä. Se oli aika vaivalloinen saada paikalleen. Piti aika rankalla kädellä modifioida niitä keularakenteita joiden väliin syyläri tulee.Minkähän mallisia ja miten noita on joutunut sovittamaan paikoilleen?
Nykyisessä on sitten mielestäni kaikkein paras ratkaisu. Ford Cortina mk3 kisapelistä napattu syyläri. Ainoa muutos mitä piti tehdä oli rälläköidä lovet syylärin reunoille niihin keularakenteisiin ja tehdä oma alavesiletku koska Cortinan syylärin alaulostulo osoittaa oikealle kun Saabissa se osoittaa alas.
70-luvun Taunuksienkin syyläri pitäisi sopia samalla tavalla.
Kiinnityksestä sen verran että Opelin syylärin joutuu hitsaamaan kiinni, että sitten ei paljon enää käytellä muita syyläreitä.
Cortinan/Taunuksen syylärit ovat erittäin hyviä, koska lovien rälläköinnin jälkeen syylärin pystyy upottamaan sinne väliin. Muuta kiinnitystä ei tarvitse. Istuu siellä vankasti. Jos alkaa harmittaa niin on taas ihan vapaa työmaa.
Toivottavasti tosta on apua...
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Saab 96 V4 Super RS 1979