apua lisää 96 ongelmia

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

apua lisää 96 ongelmia

Viesti Kirjoittaja vakari »

juu tuossa -78 kuupassa ei toimi lämpömittari (mittari ehjä) ok!
sammuu jarruttaessa jos ei paina kaasua mikä avuksi :?: :?:
vie bensaa hulluna n5l/10km
Viimeksi muokannut vakari, Ma Maalis 06, 2006 15:06. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

laita kysymys tuonne kastahtikoneet+V4 osioon niin saat varmoja vastauksia.. :wink:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
kuusysi
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 21:39

Viesti Kirjoittaja kuusysi »

Sama vika 79 kuupan Soleksissa.Kävi tyhjäkäyntiä paikallaan,mutta jarrutuksissa tukehtui ja sammui.Pakokaasumittarilla mittataessa CO ja Hc tolkuttoman korkeat.Vika löytyi tukkeutuneesta joutukäyntikanavasta.Seoksensäätöruuvi irti (ruuvi jonka alla on jousi kaasarin oikealla puolella) ja sen yläpuolelta tyhjäkäyntisuutin irti.Paineilmalla tyhjäkäyntisuuttimen reijästä kanava puhtaaksi ja tyhjäkäyntisuutin.Suuttimet takaisin paikoilleen,niin että seoksensäätöruuvi ensin kokonaan kiinni ja sen jälkeen 2.5 kierrosta auki.Säädä tyhjäkäynti ja taas pelittää.Co:n säätö pakokaasumittarilla n.2.een,jonka jälkeen voit perehtyä Soleksin muihin ongelmiin??.Jos tämä ei auta säädä kohokammion Bensapinta.
MikkiV4
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 12:07
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: apua kuupan ongelmat

Viesti Kirjoittaja MikkiV4 »

vakari kirjoitti:juu tuossa -78 kuupassa ei toimi lämpömittari (mittari ehjä)
Anturi rikki tai johdoissa vikaa (kosketushäiriö). Aloittaisin anturista.
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7568
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

vastaukset

Viesti Kirjoittaja mestari »

perin harvoin mittarissa ongelmaa,joskus kylläkin joutui parantamaan mittarin sisäistä maadoitusta, mutta mittareita kyllä on käytettynäkin,mutta vika on kyllä sinulla lämpömittarin johdossa joka on valitettavasti poikki sieltä mukavasta paikasta eli johtoa seuraamalla sarjaan pensapumpun alle löydät sen sukan ja siellä sisällä se on katki. vedäppä kokeeksi manuaalisesti johto anturilta sinne akun lähettyville ja liitä samaan johtoon niin eiköhän ongelma ratkea sulla siten.

Kaasarista sitten: pitääkö neulaventtiili kaasarissa ?
tarkasta ensin se. säädä seokset kuten edellä neuvottiin noin niinku alkajaisiksi.
kuusysi
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 21:39

Viesti Kirjoittaja kuusysi »

Lämpömittarin vika Löytyy hyvin todennäköisesti juuri Mestarin mainitsemasta paikasta.Paha paikka korjata.Itse purin pois konepellin ja keulapellin,ennen kuin pääsin käsiksi johtosarjaan.Katkos kohta oli todellakin johtosarjassa muovisukan sisällä.Kuupan korjaus on helppoa ,kuin heinän teko,eikö totta :P
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja vakari »

kiitos :!:
nyt se on akanu nouseen jo vähän
Viimeksi muokannut vakari, Ke Helmi 22, 2006 23:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja vakari »

ja lisää ongelmia
tuo vie tolkuttomasti bensaa??
ja renkaat paukkuu!
laiska ja uninen!
mikä avuksi?
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

vakari kirjoitti:ja lisää ongelmia
tuo vie tolkuttomasti bensaa??
ja renkaat paukkuu!
laiska ja uninen!
mikä avuksi?
Mikähän kaasari siellä?
Laita ilmaa renkaisiin. Onko ne jäässä?
Ekai vanha auto ny voi kovin pirtee olla?
Tutki ja hutki sillä se selviää...
VW transporter 2.5tdi vm.99
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

kuupan ongelmat

Viesti Kirjoittaja vakari »

kaasari on kaksikurkkuinen solex!
renkaissa ilmaa mutta paukkuvat hitsin helposti!
on se varmaan normaalia tuo hitaus!
ja vilkutkin kaos tuosta!
Viimeksi muokannut vakari, Ke Helmi 22, 2006 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja vakari »

kitos!
Viimeksi muokannut vakari, Ke Helmi 22, 2006 23:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja eltzi »

putsaa hienolla hiekkapaperilla nyt ihan ensin vaikka kaikki sulakkeet ja "pesät" ennen kaikkea nyt vilkkujen sulake,jos ei auta ni tarkista/vaihda vaikka vilkkurele! (valokytkimen takana kojetaulun sisällä!)
Eltzi #1888 p.040-7416902
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
JB
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2004 18:58
Paikkakunta: pargas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JB »

Säädä ventiilit ja sytytys
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Mulla ainaki vilkkujen toimimattomuus johtu viiksestä.

Sen ku ottaa kouraan ja kattelee, niin toimintaperiaate kyllä selviää nopeasti.

Itellä oli ne kontaktipinnat kulunu olemattomiin (vm. -71), joten ei saanu kosketusta ja yllättäen ei myöskään vilkku toiminu.

Lisäksi huomasin, että niitten johtojen kiinnitys sielä viiksen päässä on aika onneton, eli pomppaavat helposti irti kiinnikkeistään (ruuvikiristeiset). tai oikeastaan johto lähtee irti ruuvin alla olevasta metalliholkista.

Oma veikkaukseni vilkun viaksi olisi siis tuo ja ihan jo silläkin perusteella, että minulla temppuili molemmat viikset (vilkku ja pyyhkijät) ja molemmissa oli sama vika, eli alkoi tuntumaan tyyppivialta ;)
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja vakari »

kiitos märkäkorva :!: :D
vika ei ollut siinä vaan että sulake hapettunyt.
kyllä oli viiksen putsaus ajankohtainen muutenkin!
Viimeksi muokannut vakari, Ma Maalis 06, 2006 15:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin