apua lisää 96 ongelmia
apua lisää 96 ongelmia
juu tuossa -78 kuupassa ei toimi lämpömittari (mittari ehjä) ok!
sammuu jarruttaessa jos ei paina kaasua mikä avuksi
vie bensaa hulluna n5l/10km
sammuu jarruttaessa jos ei paina kaasua mikä avuksi
vie bensaa hulluna n5l/10km
Viimeksi muokannut vakari, Ma Maalis 06, 2006 15:06. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Sama vika 79 kuupan Soleksissa.Kävi tyhjäkäyntiä paikallaan,mutta jarrutuksissa tukehtui ja sammui.Pakokaasumittarilla mittataessa CO ja Hc tolkuttoman korkeat.Vika löytyi tukkeutuneesta joutukäyntikanavasta.Seoksensäätöruuvi irti (ruuvi jonka alla on jousi kaasarin oikealla puolella) ja sen yläpuolelta tyhjäkäyntisuutin irti.Paineilmalla tyhjäkäyntisuuttimen reijästä kanava puhtaaksi ja tyhjäkäyntisuutin.Suuttimet takaisin paikoilleen,niin että seoksensäätöruuvi ensin kokonaan kiinni ja sen jälkeen 2.5 kierrosta auki.Säädä tyhjäkäynti ja taas pelittää.Co:n säätö pakokaasumittarilla n.2.een,jonka jälkeen voit perehtyä Soleksin muihin ongelmiin??.Jos tämä ei auta säädä kohokammion Bensapinta.
Re: apua kuupan ongelmat
Anturi rikki tai johdoissa vikaa (kosketushäiriö). Aloittaisin anturista.vakari kirjoitti:juu tuossa -78 kuupassa ei toimi lämpömittari (mittari ehjä)
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
vastaukset
perin harvoin mittarissa ongelmaa,joskus kylläkin joutui parantamaan mittarin sisäistä maadoitusta, mutta mittareita kyllä on käytettynäkin,mutta vika on kyllä sinulla lämpömittarin johdossa joka on valitettavasti poikki sieltä mukavasta paikasta eli johtoa seuraamalla sarjaan pensapumpun alle löydät sen sukan ja siellä sisällä se on katki. vedäppä kokeeksi manuaalisesti johto anturilta sinne akun lähettyville ja liitä samaan johtoon niin eiköhän ongelma ratkea sulla siten.
Kaasarista sitten: pitääkö neulaventtiili kaasarissa ?
tarkasta ensin se. säädä seokset kuten edellä neuvottiin noin niinku alkajaisiksi.
Kaasarista sitten: pitääkö neulaventtiili kaasarissa ?
tarkasta ensin se. säädä seokset kuten edellä neuvottiin noin niinku alkajaisiksi.
Lämpömittarin vika Löytyy hyvin todennäköisesti juuri Mestarin mainitsemasta paikasta.Paha paikka korjata.Itse purin pois konepellin ja keulapellin,ennen kuin pääsin käsiksi johtosarjaan.Katkos kohta oli todellakin johtosarjassa muovisukan sisällä.Kuupan korjaus on helppoa ,kuin heinän teko,eikö totta
kuupan ongelmat
kaasari on kaksikurkkuinen solex!
renkaissa ilmaa mutta paukkuvat hitsin helposti!
on se varmaan normaalia tuo hitaus!
ja vilkutkin kaos tuosta!
renkaissa ilmaa mutta paukkuvat hitsin helposti!
on se varmaan normaalia tuo hitaus!
ja vilkutkin kaos tuosta!
Viimeksi muokannut vakari, Ke Helmi 22, 2006 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Mulla ainaki vilkkujen toimimattomuus johtu viiksestä.
Sen ku ottaa kouraan ja kattelee, niin toimintaperiaate kyllä selviää nopeasti.
Itellä oli ne kontaktipinnat kulunu olemattomiin (vm. -71), joten ei saanu kosketusta ja yllättäen ei myöskään vilkku toiminu.
Lisäksi huomasin, että niitten johtojen kiinnitys sielä viiksen päässä on aika onneton, eli pomppaavat helposti irti kiinnikkeistään (ruuvikiristeiset). tai oikeastaan johto lähtee irti ruuvin alla olevasta metalliholkista.
Oma veikkaukseni vilkun viaksi olisi siis tuo ja ihan jo silläkin perusteella, että minulla temppuili molemmat viikset (vilkku ja pyyhkijät) ja molemmissa oli sama vika, eli alkoi tuntumaan tyyppivialta
Sen ku ottaa kouraan ja kattelee, niin toimintaperiaate kyllä selviää nopeasti.
Itellä oli ne kontaktipinnat kulunu olemattomiin (vm. -71), joten ei saanu kosketusta ja yllättäen ei myöskään vilkku toiminu.
Lisäksi huomasin, että niitten johtojen kiinnitys sielä viiksen päässä on aika onneton, eli pomppaavat helposti irti kiinnikkeistään (ruuvikiristeiset). tai oikeastaan johto lähtee irti ruuvin alla olevasta metalliholkista.
Oma veikkaukseni vilkun viaksi olisi siis tuo ja ihan jo silläkin perusteella, että minulla temppuili molemmat viikset (vilkku ja pyyhkijät) ja molemmissa oli sama vika, eli alkoi tuntumaan tyyppivialta
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--