Onko 15m 1,5l moottorilla, 20m 2.0l moottorilla? Vaihtokelposuus ysikuukkaan? Kertokaa fiksummat!
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Engelsmannien V4 2,0 oli kyllä Transpiikissä mutta se on ihan erilainen kuin saksalainen kone. Saksalainen V4 2,0 lienee ollut myös mutta kone on tehty eri lohkoon kuin 1,5 ja 1,7 V4:t ja siten eri kokoinen.jusu kirjoitti:Joo en oo mitään vaihtelemas, mut muuten kiinnostaa.
Eiks transiteissa oo ollu V4 2.0l koneita?
Se vaan lähinnä kiinnostas mitä eroo on Saabin ja Fordin koneella?
Siis kampiakselin päässä erilainen neulalaakeri - Taunuksen sellainen vaihdettava Saabin vastaavaan.normaali kirjoitti:näissä lähes identtisissä ysikuupan fomoco v4:sissa ja taunuksen V4:sissa oli ainakin erilaiset laakerit siellä vaihdelaatikon päässä - joten taunuksen koneeseen ei menisi suoraan saabin laatikko kiinni. näin olen lukenut ja todeksi uskon.
Eetu #1516
Voisihan toki laittaa, mutta mikä on tulevan koneen:Hessu kirjoitti: Miksikäs muuten ei asentaisi kuuppaan esim. Alfan tai Subarun bokseria vaihdelaatikkoineen tai ehkä jopa jonkun passatin/audin tekniikkaa? Saisi viisivaihteisen lootan ja kaikkea...
Ei se ongelma ole jm / kisa käytössä - helposti menee moottori vaihdelaatikkoineen 96:n konetilaan. Meillä oli tallilla viime syksynä 4 kpl 96:sta, joissa 2 x V4, 1 x 99:n mt+loota ja 1 x Mazda 626 2.0 mt + 96 loota. Näiden lisäksi 96:een on jokkiksessa isketty ainakin Golfin 1.8 + 96 loota ja Volvon b20 moottoria jollakin lootalla Katukäyttöä ajatellen luvat taitaa olla kiven takana.KKuisma kirjoitti:jokkismiehethän laittaa 99:n tekniikkoja autoihinsa ja ainakin sanovat sen olevan helposti soviteltavissa kuupan pellin alle... lupahommat on vaan sitten eriasia!
Tuo on viimeinen "järkevä" koko V4:lle, mutta suurempiakin olen kuullut kokeillun. Laskin aikanaan, että tuo tuottaa muutaman centin alle 1900 kuutiota. Omat kannentiivisteet ei käy, kannen kaarevan muotoiset vesireijät on todella lähellä sylinterin reunaa (tiivisteen palaminen vaarana) ja sylinteriseinämät on ohuehkot (kone lämpenee helpommin). Mielummin 93:lla männillä (1815 cm3), niin elämä on helpompaa.ile76 kirjoitti:Saabin oma lohko, m17 kampiakseli, saabin omat kiertokanget ja ylikoko männät (max. 5 mm). Tilavuuttahan tuostakin saa aina tuonne 2 litraan saakka.
Joo kyllä tuo 95 mm alkaa mennä luotettavuudeltaan tuonne jokkiksen puolelle.KeijoAnnikki kirjoitti:Tuo on viimeinen "järkevä" koko V4:lle, mutta suurempiakin olen kuullut kokeillun. Laskin aikanaan, että tuo tuottaa muutaman centin alle 1900 kuutiota. Omat kannentiivisteet ei käy, kannen kaarevan muotoiset vesireijät on todella lähellä sylinterin reunaa (tiivisteen palaminen vaarana) ja sylinteriseinämät on ohuehkot (kone lämpenee helpommin). Mielummin 93:lla männillä (1815 cm3), niin elämä on helpompaa.