Sytkä + kaasari+ korityöt
Sytkä + kaasari+ korityöt
Mihinkäs säädän V4:n sytkän, siis stroboa ei ole nyt käytössä eikä kone ole vielä käyntikunnossa vaan ihan valokynällä kärjistä mittaisin?
Ja tänäiltana olisi tarkoitus huoltaa tuo FoMoCo, onkos siinä muita säätöjä kuin bensapinta, tyhjäkäyntiseos ja tyhjäkäynti? Kaasuläppä oli säädetty niin ettei päässyt aukeamaan ihan täysin, eikös sen kuulu aueta täysin pystysuoraksi?
Kiihdytyspumpun kalvo on ehjä, samoin neulaventtiili on aika tuoreen näköinen ja tiivisteet ehjät joten taidan jättää ostamatta sen tiivistesarjan, ohut kerros Loctite 510:ä tiiviseisiin niin luulisi pitävän?
Sitten kaasarissa on outo reikä ulkoilmaan ryyppyläpän korkeudella, näyttää itse poraillulta, kuuluukos siihen mennä jokin putki tms?
On niin kauan kun viimeksi kuuppaa säätelin ettei jaksa muistaa
Ja tänäiltana olisi tarkoitus huoltaa tuo FoMoCo, onkos siinä muita säätöjä kuin bensapinta, tyhjäkäyntiseos ja tyhjäkäynti? Kaasuläppä oli säädetty niin ettei päässyt aukeamaan ihan täysin, eikös sen kuulu aueta täysin pystysuoraksi?
Kiihdytyspumpun kalvo on ehjä, samoin neulaventtiili on aika tuoreen näköinen ja tiivisteet ehjät joten taidan jättää ostamatta sen tiivistesarjan, ohut kerros Loctite 510:ä tiiviseisiin niin luulisi pitävän?
Sitten kaasarissa on outo reikä ulkoilmaan ryyppyläpän korkeudella, näyttää itse poraillulta, kuuluukos siihen mennä jokin putki tms?
On niin kauan kun viimeksi kuuppaa säätelin ettei jaksa muistaa
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 18, 2006 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
omani säädin kyseisen kirjan mukaan ilman stroboa ja hyvä tuli
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img25788.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img25790.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img25792.jpg
kaasrista en tiedä sen enenpää kun kerrot jo tarkastavasi
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img25788.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img25790.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img25792.jpg
kaasrista en tiedä sen enenpää kun kerrot jo tarkastavasi
9000 cd -96, 96 SUPER GL -77
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
Tattis, konkka näytti kärvähtäneeltä samoin kuin alipainekalvo on rikki, eli huomisiltaan menee käynnistys. Kaasarin kansi oli jollain ilveellä saatu kieroksi, saas nähä pitääkö tiivisteellä + liimalla, sain sen naputeltua about suoraksi.
Siinä kaasarin kannessa on kaksi ~4mm:n reikää siinä läpän vivuston kohdalla, toinen näytti umpinaiselta ja siinä on jengat, toinen meni läpi asti, se oli tukittu sähköjohdolla ( ), kuuluukos siihen jokin letkulähtö vai tukinko sen?
Ja ei kait tuossa kuuluisi olla ryypyn läpän kohdalla 5mm:n reikää joka näyttää itse poratulta?
Ja mites ne hörhötinputket menee, kaasarin alapuolisessa laipassa on kaksi lähtöä, meneekö toinen jarrutehostajalle ja toinen vasempaan venakoppaan, ja oikealta kopalta ilmanputsarille?
Kaasarissa ei ole kuin yksi pieni alipainelähtö, se kait menee sitten jakajan alipainekalvolle?
Siinä kaasarin kannessa on kaksi ~4mm:n reikää siinä läpän vivuston kohdalla, toinen näytti umpinaiselta ja siinä on jengat, toinen meni läpi asti, se oli tukittu sähköjohdolla ( ), kuuluukos siihen jokin letkulähtö vai tukinko sen?
Ja ei kait tuossa kuuluisi olla ryypyn läpän kohdalla 5mm:n reikää joka näyttää itse poratulta?
Ja mites ne hörhötinputket menee, kaasarin alapuolisessa laipassa on kaksi lähtöä, meneekö toinen jarrutehostajalle ja toinen vasempaan venakoppaan, ja oikealta kopalta ilmanputsarille?
Kaasarissa ei ole kuin yksi pieni alipainelähtö, se kait menee sitten jakajan alipainekalvolle?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
oikeen
arvasit ei jarrutehostajan putki yllä kuin omaan reikäänsä. ja ne reiät siinä sivussa on bi metallikotelon reiät jotka tukittu sen takia koska automaattiryyppy on heivattu ns mäkeen siitä.
stekkaa että tappi ja kuula on myös kiihdytin porauksessa.
stekkaa että tappi ja kuula on myös kiihdytin porauksessa.
Re: oikeen
Kiitokset, nuo kaikki hörhötinputket oli sulaneet tyystin pois palovauriossa joten meni arvailuksi. Eli tukin vaan ne pari reikää ja tuon itse poraillut reiän yläosasta. Missäs tuolla kaasarissa pitäisi olla kuula, jos on ollut niin ei ainakaan näkynyt?mestari kirjoitti:arvasit ei jarrutehostajan putki yllä kuin omaan reikäänsä. ja ne reiät siinä sivussa on bi metallikotelon reiät jotka tukittu sen takia koska automaattiryyppy on heivattu ns mäkeen siitä.
stekkaa että tappi ja kuula on myös kiihdytin porauksessa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Pakkohan tuota oli kokeilla käymään ja kertalaakista lähti pököttämään
Tosin pyöritin ensin startilla puolanjohto irti nostaakseni bensanpaineet kaasariin ja nähdäkseni tulviiko se, eli ei ihan kuivana hörähtänyt käymään.
Puoliltaöin kun kokeilin tuota niin ei kehdannut käyttää kuin reilu 30s, tyhjäkäyntiä ei jaksanut käydä ilman ryyppyä, pitää huomenillalla säätää kärjet ja ennakko.
Kaasari ei näytä vuotavan yli eikä muutenkaan vuoda saumoistaan eli tiivistys taisi onnistua, ainakin toistaiseksi.
Kaikki kaasarin kanavat olivat ainakin puhdistustilanteessa auki, toivottavasti ei tule mitään uutta moskaa tankista tuon uuden bensansuodattimen läpi.
Kuinkas tuo tyhjäkäyntiseoksen ruuvi saadaan perussäätöönsä, ensin täysin kiinni ja sitten x-kierosta auki?
Kone kuulosti ihan terveeltä, ei mitään kolinoita tms, eli myyntipuheet sen remontoinnista 50tkm sitten saattavat pitää paikkansa, mitään nesteitäkään ei näkynyt vuotavan.
Saas nähdä kuinka tiivisteliima toimii venakopissa (vanhojen tiivisteiden kaverina).
Edit: näköjään wanhan 99:n kärjet ovat samat kuin kajakissa ja 99:n konkasta ja alipainesäätimestä saa värkättyä kuuppaan soveltuvat (oli jäänyt tuollaiset uudet osat yli 99-projektista).
Tosin pyöritin ensin startilla puolanjohto irti nostaakseni bensanpaineet kaasariin ja nähdäkseni tulviiko se, eli ei ihan kuivana hörähtänyt käymään.
Puoliltaöin kun kokeilin tuota niin ei kehdannut käyttää kuin reilu 30s, tyhjäkäyntiä ei jaksanut käydä ilman ryyppyä, pitää huomenillalla säätää kärjet ja ennakko.
Kaasari ei näytä vuotavan yli eikä muutenkaan vuoda saumoistaan eli tiivistys taisi onnistua, ainakin toistaiseksi.
Kaikki kaasarin kanavat olivat ainakin puhdistustilanteessa auki, toivottavasti ei tule mitään uutta moskaa tankista tuon uuden bensansuodattimen läpi.
Kuinkas tuo tyhjäkäyntiseoksen ruuvi saadaan perussäätöönsä, ensin täysin kiinni ja sitten x-kierosta auki?
Kone kuulosti ihan terveeltä, ei mitään kolinoita tms, eli myyntipuheet sen remontoinnista 50tkm sitten saattavat pitää paikkansa, mitään nesteitäkään ei näkynyt vuotavan.
Saas nähdä kuinka tiivisteliima toimii venakopissa (vanhojen tiivisteiden kaverina).
Edit: näköjään wanhan 99:n kärjet ovat samat kuin kajakissa ja 99:n konkasta ja alipainesäätimestä saa värkättyä kuuppaan soveltuvat (oli jäänyt tuollaiset uudet osat yli 99-projektista).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ensin
sytytys kohdalleen ,pane strobolla tai lampulla 10 asteeseen ja sit seosta niin kiinni että käynti putoo,olet tietysti käyttänyt sen ensin kuumaksi,ja sit hieman tyhjäkäyntiä isommalle ja taas seosta pienemmälle,kunnes rupeaa ontumaan sit hieman isommalle ja koeajolle.jos sammuu ajossa rullatessa tyhjäkäynnillä,niinkuin arvaan,nin palataan asiaan.
Re: ensin
Ok, tattis. Kone ei käy tyhjäkäyntiä alle 2000rpm, eli sytkä varmaan pielessä, tai voisiko jokin kaasarin tyhjäkäyntikanava tms olla tukossa?mestari kirjoitti:sytytys kohdalleen ,pane strobolla tai lampulla 10 asteeseen ja sit seosta niin kiinni että käynti putoo,olet tietysti käyttänyt sen ensin kuumaksi,ja sit hieman tyhjäkäyntiä isommalle ja taas seosta pienemmälle,kunnes rupeaa ontumaan sit hieman isommalle ja koeajolle.jos sammuu ajossa rullatessa tyhjäkäynnillä,niinkuin arvaan,nin palataan asiaan.
Eikait tuo ole kovin tarkka sitä ettei ole ilmanputsaria, saa ainakin enemmän hapekasta ilmaa?
Mulla on kyllä putsarikotelo mutta siitä puuttuu se kaasarin päälle tuleva muovinen soviteosa, täytyypä värkätä moinen jostain muovista.
Joo ja lämpömittari näytti puoltaväliä, siinä hieman seilasi.
Missäs tuossa kuuluisi olla jäähdytysnesteen ilmausruuvi, en äkkiseltään löytänyt muuta kuin syylärin tyhjennysropun sen alareunasta? Hanan liepeillä ei ollut ilmausruuvia eikä termarikotelossa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
- Paikkakunta: Laukaa
Tyhjäkäynti seoksen säätö tapahtuu siten jos sinulla on sytty kohdallaan.Kierrokset pysyvät 900rpm tietämillä tasaisesti. Siitä aletaan ruuvaamaan seosruuvia niinkauan pienemmälle että kone alkaa römpöttämään.Kun kone meinaa sammua käännetään ruuviaa takaisin noin 1.5 kierrosta.Tehtävä lämpimälle koneelle ettei ryyppy vaikuta asiaan. Saa sinne 2 pintaa päästöt.
Meneehän siitä kaaasarin läpi kaikki paska pyttyihin jos ei putsaria välissä.
Ilmausruuvi on akunpuolella siinä lamppäri lootassa 11mm lenkki tarvitaan.Kone lämpimäksi ja lämppäri täysille että vesi kiertää lämppärin kennossa. Vähän kierroksia niin pitäis alkaa vettä tulee pillistä.
Meneehän siitä kaaasarin läpi kaikki paska pyttyihin jos ei putsaria välissä.
Ilmausruuvi on akunpuolella siinä lamppäri lootassa 11mm lenkki tarvitaan.Kone lämpimäksi ja lämppäri täysille että vesi kiertää lämppärin kennossa. Vähän kierroksia niin pitäis alkaa vettä tulee pillistä.
Juu siellähän se ilmausruuvi taisi ollakin, muistin että oli hanalle menevissä putkissa tmsolli siekkinen kirjoitti:Tyhjäkäynti seoksen säätö tapahtuu siten jos sinulla on sytty kohdallaan.Kierrokset pysyvät 900rpm tietämillä tasaisesti. Siitä aletaan ruuvaamaan seosruuvia niinkauan pienemmälle että kone alkaa römpöttämään.Kun kone meinaa sammua käännetään ruuviaa takaisin noin 1.5 kierrosta.Tehtävä lämpimälle koneelle ettei ryyppy vaikuta asiaan. Saa sinne 2 pintaa päästöt.
Meneehän siitä kaaasarin läpi kaikki paska pyttyihin jos ei putsaria välissä.
Ilmausruuvi on akunpuolella siinä lamppäri lootassa 11mm lenkki tarvitaan.Kone lämpimäksi ja lämppäri täysille että vesi kiertää lämppärin kennossa. Vähän kierroksia niin pitäis alkaa vettä tulee pillistä.
Niin putsaria ei ole välissä vielä, eikä autolla ajeta (eli eipä sinne sylintereille mitään kökköä mistään pääse) koska katsastus ei ole voimassa, pitäisi saada ensin kone käymään kunnolla ja sitten askarrella putsari paikalleen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jopas osaa olla sinnikäs vika, ei käy kuin ryypyllä ja kun sitä hellittää niin lyö kaasarissa lieskaa ja yskii. Sytkä on kohdallaan, eikä sen myöhentäminen auta mitään, sytytysjärjestys on oikea ja kipinä on oikeinkin kirkas.
Mikäs tuossa kaasarissa voisi olla noin päin prinkkalaa??
Pyörijä sojottaa 6 asteen merkin kohdalla kohti ykköstä ja mäntä on yläkuolokohdassa. Siirsin jakajaa yhden hampaan verran eteenpäin, aluksi pyörijä sojotti 1:n ja 2:n välille, tuokaan ei tuonut mitään muutosta tilanteeseen. En jymmärrä
Mikäs tuossa kaasarissa voisi olla noin päin prinkkalaa??
Pyörijä sojottaa 6 asteen merkin kohdalla kohti ykköstä ja mäntä on yläkuolokohdassa. Siirsin jakajaa yhden hampaan verran eteenpäin, aluksi pyörijä sojotti 1:n ja 2:n välille, tuokaan ei tuonut mitään muutosta tilanteeseen. En jymmärrä
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
- Paikkakunta: Laukaa