lyhytnokkasen jalkatilan pellit

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

lyhytnokkasen jalkatilan pellit

Viesti Kirjoittaja tommij »

Soviteltiin tuossa ennen joulua noita uusiksi tehtyjä jalkatilan peltejä paikalleen, mutta sattui sitten ilmeisesti siinä yhteydessä pientä hamaa. En tiennyt että niitä on eri malleissa vähän eripituisia ja mallisia, joten nyt on sitten läpyskät eriparia: :D

KuvaKuva

No täytyy varmaan etsiä jostain oikeat mallit, tai sitten tehdä joku pellinpala tuohon väliin. (niin juu, selvennyksenä: juurikin tällaiset autossa siis oli paikallaan, eli jossain välissä ovat vissiin vaihtuneet väärän malliseen).

Varsinainen kysymys: Kuuluko tuonne reunoille jonkinlaiset tukiraudat (esim. lattarauta hitsattuna lokasuojiin)? Reiät näyttäisi olevan, mutta kärryssä ei ollut mitään kiinnikkeitä paikallaan jos sellaiset kuuluu?
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

Vasemmanpuoleinen lattiapelti on tämänmuotoinen (vm 63):
Kuva
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
kabu
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 12:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kabu »

Kyllä noissa reunoissakin kuuluu olla kiinnityskorvakkeet. En nyt tähän hätään löytänyt koneelta kuvaa aiheesta mutta kiinnike on noin 60mm halkaisijainen pyoreä pelti joka on kantattu keskeltä 90 astetta ja hitsattu pyöräkotelon kylmeen kiinni. Jaltilan peltiä vasten tule siis D:n muotoinen pinta jonka keskelle tulee sitten reikä jalkatilan pellissä olevan reiän kohdalle, peltiruuvilla ja isolla aluslevyllä kiinni.

Tahtari-Pekka
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommij »

kabu kirjoitti:En nyt tähän hätään löytänyt koneelta kuvaa aiheesta mutta kiinnike on noin 60mm halkaisijainen pyoreä pelti joka on kantattu keskeltä 90 astetta ja hitsattu pyöräkotelon kylmeen kiinni.
Noniin, juu, alkaa hämärästi muistua mieleen. Olisikohan noista pienet jäänteet olleet kuitenkin paikallaan aikanaan. Hukkuivat vissiin siinä vaiheessa kun kotelot meni uusiksi. Ja muistaisinko että kumimatoissa oli viillot sitten noilla kohdin?

Samaten kiitosta tuosta pellin kuvasta, sen perusteella pystyy tekemään riittävän tarkan uuden.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommij »

tommij kirjoitti:
Noniin, juu, alkaa hämärästi muistua mieleen. Olisikohan noista pienet jäänteet olleet kuitenkin paikallaan aikanaan. Hukkuivat vissiin siinä vaiheessa kun kotelot meni uusiksi. Ja muistaisinko että kumimatoissa oli viillot sitten noilla kohdin?

Samaten kiitosta tuosta pellin kuvasta, sen perusteella pystyy tekemään riittävän tarkan uuden.
Oops, otetaanpa komento takaisin. Juu kyllä tuo lipare sittenkin on väärä. Katselin varaosakirjasta aiemmin ja näkehään sen tuostakin, että polkusimien välissä ei mahdu olemaan enempää peltiä (Sen tiedän että pedalboxi on oikein koottu ja oikealla paikalla). Eli vasen pala on oikea, mutta tuo oikeanpuoleinen väärä.

Noita versioita tosiaan on joku neljä erilaista mallista ja vuosimallista riippuen... Eiköhän se tästä selkene, varaosakirjan kuvan perusteella pystyy kyllä tuo parin rakentamaan, ei oikeastaan muuta eroa kuin lisää leveyttä.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

Kuva
Tuossa vielä pellit paikoillaan.
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
KaKe
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Pe Touko 21, 2004 16:36
Paikkakunta: Tampere

.........pellit

Viesti Kirjoittaja KaKe »

Moro!
Mulla olis noita pellejä mutta taidan asua liiiian kaukana
#158KK
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: .........pellit

Viesti Kirjoittaja tommij »

KaKe kirjoitti:Moro!
Mulla olis noita pellejä mutta taidan asua liiiian kaukana
#158KK
Päivitetään nyt tämäkin, ettei näytä siltä että jäi vastaamatta:

Eli zydeemit etenee, vaikka "KaKe" asusteleekin vähän turhan kaukana (About 5 km... :lol: ). Saan peltien mallit Karilta ja taidettiin siinä jotain keskustella vähän muistakin osasista...

Vielä kun löytyisi remonttitilaa vähän lähempää kuin Virroilta...
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
jehhe
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 19:49
Paikkakunta: Pedersöre

Re: .........pellit

Viesti Kirjoittaja jehhe »

tommij kirjoitti:
KaKe kirjoitti:Moro!
Mulla olis noita pellejä mutta taidan asua liiiian kaukana
#158KK
Päivitetään nyt tämäkin, ettei näytä siltä että jäi vastaamatta:

Eli zydeemit etenee, vaikka "KaKe" asusteleekin vähän turhan kaukana (About 5 km... :lol: ). Saan peltien mallit Karilta ja taidettiin siinä jotain keskustella vähän muistakin osasista...

Vielä kun löytyisi remonttitilaa vähän lähempää kuin Virroilta...
Erittäin hienoa että jaksat tommij raportoida projektisi edistymistä nettisivuillasi ja täällä. Mukava seurata kuinka etenet. Itselläni edessä -63 entisöinti ja Isälläni työn alla parhaillaan 92A. Ei muuta kuin tsemppiä.
Vastaa Viestiin