AAPPUUAAA
Re: AAPPUUAAA
oliko niin jotta se sirinä tulee siitä että haarukan yläosa ottaa niihin 3 jousi äsäkkään kiinni ja jos tätä menoa kauan jatkuneen se oha lanka menee poikki,kandee korjata
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: AAPPUUAAA
Kyllä juurikin näin. Just silmittelin tuon kytkimen. Haarukan uloin kulma oli kiillottunut, ja osuu juuri siihen jousen kohdalle tuo kiilottunut alue.
Tilanne seuraava.
vähän ajettu levy, paksuus 7,8 mm.
uusi sacsin asetelma.
Työsylinterin isku 21 mm...eli on uutta vastaavassa kunnossa kun kytkintä polkee.
Uudennmallin painelaskerin tapit on ohuemmat kuin vanhan. taitaa olla niin että vanha halkaisija 12 mm ja uus karvan yli 11 mm.
vanhassa haarukassa laakerin kiinnitysreiät kuluneet hieman soikeaksi.
Ratkaisu:
1. jätin asetelman simmaamatta, koska levy ei ollut liian paksu.
2. Annoin haarukalle hieman lekaa strategisiin kohtiin.
3. Asensin vanhan mallisen painelaakerin.
4. Hioin haarukan ulkopinnasta siitä kohti millin tavaraa pois joka oli osunut asetelmaan...oikeampi tapa ois ollu hitsata soikeisiin reikiin tavaraa ja laulattaa 12 mm terällä läpi...no oikasin tässä...
raportoin kuinka kävi kunhan saan myllyn takasin nokalke.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Re: AAPPUUAAA
Kannattaa varmuuden välttämiseksi purkaa kytkin työsylinteri ja tarkistaa männänpalautusjousen kunto. On mahdollista, että se on palasina, jolloin männän isku jää vajaaksi = ei irrota uudella levyllä kunnolla. Muutoinki, tuo em. jousi kannattaa V4 harrastajilla olla hyllyssä valmiina. tekee aika kiusaa kun katkeaa ja irrotusmurheet alkaa.
Re: AAPPUUAAA
ehkä, ehkä alkaa olla kohta opitota juuri purkamilleni vaihdelaatikon haarukoille joilla ei ole sitten 90 luvun ajeltu eli painelagerin reiät luulisi olevan paremmat kuin nykyään
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: AAPPUUAAA
Laitetaanpa päivitys...kytkin toimii nyt täydellisesti. Ei ravista. Ei sivuääniä. Ei luista. Ja irrottaa hyvin...
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: AAPPUUAAA
Eli tuo purikorpijaakko kirjoitti: ↑Ke Syys 01, 2021 19:15Kyllä juurikin näin. Just silmittelin tuon kytkimen. Haarukan uloin kulma oli kiillottunut, ja osuu juuri siihen jousen kohdalle tuo kiilottunut alue.
Tilanne seuraava.
vähän ajettu levy, paksuus 7,8 mm.
uusi sacsin asetelma.
Työsylinterin isku 21 mm...eli on uutta vastaavassa kunnossa kun kytkintä polkee.
Uudennmallin painelaskerin tapit on ohuemmat kuin vanhan. taitaa olla niin että vanha halkaisija 12 mm ja uus karvan yli 11 mm.
vanhassa haarukassa laakerin kiinnitysreiät kuluneet hieman soikeaksi.
Ratkaisu:
1. jätin asetelman simmaamatta, koska levy ei ollut liian paksu.
2. Annoin haarukalle hieman lekaa strategisiin kohtiin.
3. Asensin vanhan mallisen painelaakerin.
4. Hioin haarukan ulkopinnasta siitä kohti millin tavaraa pois joka oli osunut asetelmaan...oikeampi tapa ois ollu hitsata soikeisiin reikiin tavaraa ja laulattaa 12 mm terällä läpi...no oikasin tässä...
raportoin kuinka kävi kunhan saan myllyn takasin nokalke.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
-
- "Hirsch"
- Viestit: 752
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: AAPPUUAAA
Erittäin HYVÄkorpijaakko kirjoitti: ↑Ti Syys 21, 2021 18:52Laitetaanpa päivitys...kytkin toimii nyt täydellisesti. Ei ravista. Ei sivuääniä. Ei luista. Ja irrottaa hyvin...
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )