Kuskin penkin kiskojen kasaus.

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Buckman
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Syys 21, 2005 19:27
Paikkakunta: isokyrö

Kuskin penkin kiskojen kasaus.

Viesti Kirjoittaja Buckman »

Tarttisin hieman jotain infoa kuskin penkin kiskojen kasaamises 79' kuuppaan, miten tulee korotusholkit ym hommat oikein väliin. Joku kuva olis jees.
mart96
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Viesti Kirjoittaja mart96 »

No jos nyt muistan-kuuppa nimittäin myyt, mutta mulla oli vm 77 ja siinä oli vielä ne pellistä taivutetut edestä korkeammat ja takaa madalammat välikappaleet, mutta oli mulla varaosaautokin vm 79 tai jotain ja siitä on jäänyt todellakin ne holkit. Ja eri pituiset nekin oli-elikkä paksummat etupulttien alle ja pienemmät taakse. Ja hollki sitten korin ja istuimen kiskon väliin tiedysti. ja eihän kukaan kieltä ilmeisesti laittamaan niitä toisinkinpäin, jos halua istuimen etureunaa alemmas :wink:
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Kyllä näin on -79ssä korkeemmat hylsäkkeet eteen ja niistä pultit yläkautta läpi. Penkkiä joutuu vähän muljaamaan :twisted: niissä kiskoissa, että saa kaikki neljä pulttia kiinni. Oliko se penkin pohjassa oleva kumi/kudos/rautalanka-kannatin ehjänä :?: . Itellä on niitä parikin ollu revenneenä :cry: . Noi uudemmat penkit on vähän hepposempia :evil: rakenteeltaan, kun noi vanhemmat....ainakin se selkänojan kiinnitys pettää :? helpohkosti.

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

mart96 kirjoitti:No jos nyt muistan-kuuppa nimittäin myyt, mutta mulla oli vm 77 ja siinä oli vielä ne pellistä taivutetut edestä korkeammat ja takaa madalammat välikappaleet, mutta oli mulla varaosaautokin vm 79 tai jotain ja siitä on jäänyt todellakin ne holkit. Ja eri pituiset nekin oli-elikkä paksummat etupulttien alle ja pienemmät taakse. Ja hollki sitten korin ja istuimen kiskon väliin tiedysti. ja eihän kukaan kieltä ilmeisesti laittamaan niitä toisinkinpäin, jos halua istuimen etureunaa alemmas :wink:

Juuri noin. :!:
Eilen irrotin kuskin penkin ja homma on velä tuoreessa muistissa.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Buckman
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Syys 21, 2005 19:27
Paikkakunta: isokyrö

Viesti Kirjoittaja Buckman »

Joo tattista vaan! jos vaikka nyt sais penkinki kiinni ja on penkki muuten melkee kuin uus. Sellaista asiaa vielä olis, että onkohan mun sytkäpuola särki koska heti ku kytkee virrat se alkaa lämmetä melko nopeeta ja kun naksuttaa kärkiä virrat päällä, tulee hienoja valokaaria puolaan menevien johtojen välillä..
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Asia ei ole aivan yksinkertainen, asennustapa riippuu henkilökohtaisista mieltymyksistä ja mitoituksesta. Kyseessä on ajoasennon valinta, eikä sitä sitten taas kohta helposti muuteta.
Kiilamaiset pitkät korokkeet voi asentaa päin tai toisin riippuen siitä haluaako istuimen etu- vai takareunan ylemmäksi. Samaa valintaa voi sitten jatkaa niillä pyöreillä korokepaloilla; joko kokonaan ilman tai pitemmät eteen tai sitten taakse, maun mukaan.
Taitaa olla yksi niitä vanhimpia saabismeja.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Juuh mulla on kuskin penkki niin että on pitemmät takana ja apurin puoleises toisin päin, jotta ei oo apurin naama ikkunan ees vaan lievästi kallistuisi taakseppäin.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Vastaa Viestiin