Olis seuraavanlainen paketti: Taunuksen lievästi piristetty 2 litranen kutonen+nelkun vauhtipyörä. Ei tahdo uusi alkuperinen kytkin pitää kun on melkein 100hv, vääntää niin pirusti. Oon jostain kuullu käytetyn kuplan osia. Pitääkö paikkansa? vai saisko omasta vaikka jousia säätämällä.
vkutvonen kirjoitti:Olis seuraavanlainen paketti: Taunuksen lievästi piristetty 2 litranen kutonen+nelkun vauhtipyörä. Ei tahdo uusi alkuperinen kytkin pitää kun on melkein 100hv, vääntää niin pirusti. Oon jostain kuullu käytetyn kuplan osia. Pitääkö paikkansa? vai saisko omasta vaikka jousia säätämällä.
Kuplan asetelman saat sopimaan, mutta et helpolla.
Samoin 900 Turbon 215mm asetelman, mutta et sitäkään ihan helpolla. Ford Kentin asetelma vakiolevyllä olisi yksi vaihtoehto, vaatii kyllä kanssa vähän sorvihommia. Multa löytyy kaksi ensinmainittua tallilta.
Tai kaikkihan on niin suhteellista, mikä on helpolla ja mikä ei....
himmee kirjoitti:Saako tota kenttiä uutena vielä? Eli siis siinä on halkaisia sama? Tarviiko tehdä muuta kuin uudet reiät ja jengat?
Saahan sitä.
Joudut ensin sorvaamaan vauhtipyörän tasaiseksi, kannattaa jättää reunoille asetelmalle jämpti pykälä joka siis keskittää asetelman. Sitten joutuu tekemään juurikin nuo reiät ja kierteet, ja vielä painelaakeriin holkin.
Tollanen vastaava mulla oli edellisessä moottorissa, on nyt jossain Sonetissa.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
himmee kirjoitti:Mitä meinaat holkilla? Kuinka tulee kiinni? Eli meinaatko että tuolla tavalla laittaa tasaseksi kuin sulla on omilla sivuillas tuo yksi vauhtipyörä?
Eli onko tää kentin asetelma paljonkin korkeampi?
Siis paketista tulee matalampi. Holkki siksi, kun asetelma jää sen verran kauas painelaakerista että tarvitaan vähän jotain sinne väliin. Mulla on yksi tollanen holkki+painelaakeri-hässäkkä tallilla, voin ottaa kuvan. Siinä on vaan sorvattu holkki mikä menee painelaakerin "sisään", ja tekee siis painelaakerista vähän paksumman.
Myös Ladan asetelmasta saa kuulemma tehtyä.
Voinhan mä noita väsätä jos halukkaita löytyy tarpeeksi (ihan kun ei olis muutenkin jo liikaa ohjelmaa...) !
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
mikan kirjoitti:Myös 96:n omaa asetelmaa on tavallista ja jäykempää. Tais olla niin että jäykemmässä asetelmassa on punaiset ja tavallisessa siniset jouset?
t. Mika
Mutta eri asia saako niitä sitten mistään...eipä taida löytyä
SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Mutta eri asia saako niitä sitten mistään...eipä taida löytyä
Kyllä niitä saattaa löytyä. Mullakin oli hyllyssä sellainen ainakin pari vuotta, enkä edes tiennyt että se on normaalia jäykempi ennenkuin ko. asetelman ostaja minua ystävällisesti valisti asiassa.
Mutta eri asia saako niitä sitten mistään...eipä taida löytyä
Kyllä niitä saattaa löytyä. Mullakin oli hyllyssä sellainen ainakin pari vuotta, enkä edes tiennyt että se on normaalia jäykempi ennenkuin ko. asetelman ostaja minua ystävällisesti valisti asiassa.
t. Mika
Mutta tuo on juuri tommosta, että ei tiedä kuinka paljon jäykempi ja onko sitten vaan tyyliin Sachsin tai jonkun muun valmistajan asetelma muita jämäkämpi.... Rakenteellisestihan niitä omia ei voi kovin erilaisia olla, että siinä mielessä joku Fordin tähtiasetelma on varmaan hyvä vaihtoehto...
SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Hittolainen. Mun pitänee käydä penkittämässä moottorini. Kytkin on vakio sachs, eikä luista, vaikka sitä vääntelee 2.3L kutonen. Mulle osu hyvä kytkinpaketti tai sitten on voima kadoksissa. Race technologyn AP22:n mukaa kyllä löytyi tehtaan ilmoittama 108hp.
Tero_s kirjoitti:Hittolainen. Mun pitänee käydä penkittämässä moottorini. Kytkin on vakio sachs, eikä luista, vaikka sitä vääntelee 2.3L kutonen. Mulle osu hyvä kytkinpaketti tai sitten on voima kadoksissa. Race technologyn AP22:n mukaa kyllä löytyi tehtaan ilmoittama 108hp.
Tero_s kirjoitti:Hittolainen. Mun pitänee käydä penkittämässä moottorini. Kytkin on vakio sachs, eikä luista, vaikka sitä vääntelee 2.3L kutonen. Mulle osu hyvä kytkinpaketti tai sitten on voima kadoksissa. Race technologyn AP22:n mukaa kyllä löytyi tehtaan ilmoittama 108hp.
Siis onko sulla myös sachin levy?
Mulla on joku UQ tai jotain tollasta..
Veikkaisin että se on QH. Vähän halvempi valmistaja, mutta ihan ok tavaraa
SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)