Millä lisää pitoa kytkimeen?
Millä lisää pitoa kytkimeen?
Olis seuraavanlainen paketti: Taunuksen lievästi piristetty 2 litranen kutonen+nelkun vauhtipyörä. Ei tahdo uusi alkuperinen kytkin pitää kun on melkein 100hv, vääntää niin pirusti. Oon jostain kuullu käytetyn kuplan osia. Pitääkö paikkansa? vai saisko omasta vaikka jousia säätämällä.
Re: Millä lisää pitoa kytkimeen?
Kuplan asetelman saat sopimaan, mutta et helpolla.vkutvonen kirjoitti:Olis seuraavanlainen paketti: Taunuksen lievästi piristetty 2 litranen kutonen+nelkun vauhtipyörä. Ei tahdo uusi alkuperinen kytkin pitää kun on melkein 100hv, vääntää niin pirusti. Oon jostain kuullu käytetyn kuplan osia. Pitääkö paikkansa? vai saisko omasta vaikka jousia säätämällä.
Samoin 900 Turbon 215mm asetelman, mutta et sitäkään ihan helpolla. Ford Kentin asetelma vakiolevyllä olisi yksi vaihtoehto, vaatii kyllä kanssa vähän sorvihommia. Multa löytyy kaksi ensinmainittua tallilta.
Tai kaikkihan on niin suhteellista, mikä on helpolla ja mikä ei....
Tässä ketjussa oli juttua: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=34411
Kun näitä tuntuu alkavan tulemaan, niin pitäisköhän aloittaa virikytkimien tuotanto?
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Saahan sitä.himmee kirjoitti:Saako tota kenttiä uutena vielä? Eli siis siinä on halkaisia sama? Tarviiko tehdä muuta kuin uudet reiät ja jengat?
Joudut ensin sorvaamaan vauhtipyörän tasaiseksi, kannattaa jättää reunoille asetelmalle jämpti pykälä joka siis keskittää asetelman. Sitten joutuu tekemään juurikin nuo reiät ja kierteet, ja vielä painelaakeriin holkin.
Tollanen vastaava mulla oli edellisessä moottorissa, on nyt jossain Sonetissa.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Siis paketista tulee matalampi. Holkki siksi, kun asetelma jää sen verran kauas painelaakerista että tarvitaan vähän jotain sinne väliin. Mulla on yksi tollanen holkki+painelaakeri-hässäkkä tallilla, voin ottaa kuvan. Siinä on vaan sorvattu holkki mikä menee painelaakerin "sisään", ja tekee siis painelaakerista vähän paksumman.himmee kirjoitti:Mitä meinaat holkilla? Kuinka tulee kiinni? Eli meinaatko että tuolla tavalla laittaa tasaseksi kuin sulla on omilla sivuillas tuo yksi vauhtipyörä?
Eli onko tää kentin asetelma paljonkin korkeampi?
Myös Ladan asetelmasta saa kuulemma tehtyä.
Voinhan mä noita väsätä jos halukkaita löytyy tarpeeksi (ihan kun ei olis muutenkin jo liikaa ohjelmaa...) !
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 161
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
- Paikkakunta: Pori
Kyllä niitä saattaa löytyä. Mullakin oli hyllyssä sellainen ainakin pari vuotta, enkä edes tiennyt että se on normaalia jäykempi ennenkuin ko. asetelman ostaja minua ystävällisesti valisti asiassa.ruotsin rauta kirjoitti:
Mutta eri asia saako niitä sitten mistään...eipä taida löytyä
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 161
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
- Paikkakunta: Pori
Mutta tuo on juuri tommosta, että ei tiedä kuinka paljon jäykempi ja onko sitten vaan tyyliin Sachsin tai jonkun muun valmistajan asetelma muita jämäkämpi.... Rakenteellisestihan niitä omia ei voi kovin erilaisia olla, että siinä mielessä joku Fordin tähtiasetelma on varmaan hyvä vaihtoehto...mikan kirjoitti:Kyllä niitä saattaa löytyä. Mullakin oli hyllyssä sellainen ainakin pari vuotta, enkä edes tiennyt että se on normaalia jäykempi ennenkuin ko. asetelman ostaja minua ystävällisesti valisti asiassa.ruotsin rauta kirjoitti:
Mutta eri asia saako niitä sitten mistään...eipä taida löytyä
t. Mika
SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Jooh tähtiasetelma on tähtiasetelma....noi kuupan omat on niin leluja ETTÄ.
Jos painat etusormella astelman kasaan niin on se aika heikko.
Tähtiasetelman toimintaa ei kyl ole hirveesti tullu ajateltua, mut ne on kyl jäykkiä..
Kalle: Kuinka jäykkä tuosta kytkinpolkimesta tulee tähtiasetelmalla?
Jos painat etusormella astelman kasaan niin on se aika heikko.
Tähtiasetelman toimintaa ei kyl ole hirveesti tullu ajateltua, mut ne on kyl jäykkiä..
Kalle: Kuinka jäykkä tuosta kytkinpolkimesta tulee tähtiasetelmalla?
VW transporter 2.5tdi vm.99
Ei siitä mikään ihmeellisen jäykkä ainakaan mulla tullut, ihan jees oli. Ei mitään pahaa sanottavaa ja pitikin hienosti.himmee kirjoitti:Jooh tähtiasetelma on tähtiasetelma....noi kuupan omat on niin leluja ETTÄ.
Jos painat etusormella astelman kasaan niin on se aika heikko.
Tähtiasetelman toimintaa ei kyl ole hirveesti tullu ajateltua, mut ne on kyl jäykkiä..
Kalle: Kuinka jäykkä tuosta kytkinpolkimesta tulee tähtiasetelmalla?
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Siis onko sulla myös sachin levy?Tero_s kirjoitti:Hittolainen. Mun pitänee käydä penkittämässä moottorini. Kytkin on vakio sachs, eikä luista, vaikka sitä vääntelee 2.3L kutonen. Mulle osu hyvä kytkinpaketti tai sitten on voima kadoksissa. Race technologyn AP22:n mukaa kyllä löytyi tehtaan ilmoittama 108hp.
Mulla on joku UQ tai jotain tollasta..
VW transporter 2.5tdi vm.99
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 161
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
- Paikkakunta: Pori
himmee kirjoitti:Siis onko sulla myös sachin levy?Tero_s kirjoitti:Hittolainen. Mun pitänee käydä penkittämässä moottorini. Kytkin on vakio sachs, eikä luista, vaikka sitä vääntelee 2.3L kutonen. Mulle osu hyvä kytkinpaketti tai sitten on voima kadoksissa. Race technologyn AP22:n mukaa kyllä löytyi tehtaan ilmoittama 108hp.
Mulla on joku UQ tai jotain tollasta..
Veikkaisin että se on QH. Vähän halvempi valmistaja, mutta ihan ok tavaraa
SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)