Millä lisää pitoa kytkimeen?
Muistaakseni Sachs:n sarja saabin varaosa tiskiltä. Tosiaan kun vaihtaa 2:n pesään täyskaasulla niin silloin tuntuu että koneen kierrokset nousee hetkellisesti (näkyy myös kiekkamittarista). Koneeseen tehty imukanavien avarrus ja kansiin pakoaukkojen avarrus, sitä jossa 2 yhdessä on avarrettu enempi. Pakosarjat tehty myös eri kokoisista putkista. Kaasarina solexin tuplakurkkunen jossa molemmat auki yhtäaikaa. Nelkun vauhtipyörällä ottaa kierroksia tosi hanakasti. Tarkoitus olis vaihtaa uusi täyskorjattu vaihteisto joka on jo hankittu kun vaan sais selville ton kytkin probleeman. Vai voisko olla vaan säätö juttu. Laiton muutaman kuvan rekisterin galleriaan kohtaan 96, sivu 6, 1. kuva. '8)
Mulla ei 95:ssa ole pienillä vaihteilla ongelmaa. Kolmosella jos riipasee 120km/h(ei oo jenkakelloo nin en tiä paljon) ja pykältää neloselle rivakasti niin himppasen luiskahtaa. On sachin asetelma ja saabin uusi mutta vanhasta varastosta oleva asbestipitoinen levy. Pienet prikat siellä jousten alla varmaan auttas, mutta jos motin nostan pois niin samalla sinne vaihdan sit jämäkämmän paketin. Katotaan mimmosia kokemuksia pioneerillamme Kallella tulee kuplan asetelmastavkutvonen kirjoitti:Muistaakseni Sachs:n sarja saabin varaosa tiskiltä. Tosiaan kun vaihtaa 2:n pesään täyskaasulla niin silloin tuntuu että koneen kierrokset nousee hetkellisesti (näkyy myös kiekkamittarista). Koneeseen tehty imukanavien avarrus ja kansiin pakoaukkojen avarrus, sitä jossa 2 yhdessä on avarrettu enempi. Pakosarjat tehty myös eri kokoisista putkista. Kaasarina solexin tuplakurkkunen jossa molemmat auki yhtäaikaa. Nelkun vauhtipyörällä ottaa kierroksia tosi hanakasti. Tarkoitus olis vaihtaa uusi täyskorjattu vaihteisto joka on jo hankittu kun vaan sais selville ton kytkin probleeman. Vai voisko olla vaan säätö juttu. Laiton muutaman kuvan rekisterin galleriaan kohtaan 96, sivu 6, 1. kuva. '8)
#1174
95 -77 V6 kesä, 96 -64, 93b -58, 9-5 2.2 -03
95 -77 V6 kesä, 96 -64, 93b -58, 9-5 2.2 -03
Heheeh!Mikael kirjoitti:
Katotaan mimmosia kokemuksia pioneerillamme Kallella tulee kuplan asetelmasta
Joo kaikki näyttäis nyt sopivan hienosti, kuplan asetelma vaatii sen asetelman kiinnityspinnan ja levyn pinnan välin olevan 21mm ja kajakissahan se on muistaakseni jotain n. 17mm?
Jos on luottavainen niin sorvaa vaan levyn vastepinnasta pois niin että tuo 21mm tulee täyteen, toinen asia on sitten se että jää aika vähän tavaraa vauhtipyörään levyn kohdalle....
Mulla on siis tuon muutaman millin korkeampi vauhtipyörä jotta saatiin tuo 21mm ja silti säilytettyä edes vähän tavaraa siinä kytkinlevyn kohdalla....
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Nyt on kytkin työn alla. Siniset jouset näkyy olevan. Tuli semmonen vaan mieleen, että voiko vapaakykin luistaa niin, että mitään ääntä ei kuulu? Muistaakseni pitäs kuulua räminää. Asetelma on sachs (made in germany) mutta levy on joku muu(made in UK), pakettina on ostettu saabilta. Voisko levy olla susi?
Empä tiiä onko tuo sassinkaan levy sen kummee..vkutvonen kirjoitti:Nyt on kytkin työn alla. Siniset jouset näkyy olevan. Tuli semmonen vaan mieleen, että voiko vapaakykin luistaa niin, että mitään ääntä ei kuulu? Muistaakseni pitäs kuulua räminää. Asetelma on sachs (made in germany) mutta levy on joku muu(made in UK), pakettina on ostettu saabilta. Voisko levy olla susi?
VW transporter 2.5tdi vm.99