Konehuoneen väritys

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Konehuoneen väritys

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Olen tuossa P:n Veen suosiollisella avustuksella purkanut museoviippani konehuoneen atomeiksi ja tässä vähitellen sitä taas kasailemassa. Itse koneen osien maalaushan on suoraviivaista, kun osat saa surutta vedellä mustiksi imusarjaa lukuunottamatta, mutta noiden konehuoneen muiden osien väritys kiinnostaisi, että sais ees suurinpiirtein alkuperäisen näkösen tuosta.

Eli siis, onko jotain paikkaa, mistä löytäis suorat värikoodit noille osille (pyyhkijänmoottori, puhallinkotelo, yms. yms.) ja sitten lisäksi, oisko jossain hyviä kuvia jostain alkuperäiskuntoisesta/sennäköiseksi kunnostetusta konehuoneesta niin sais nuo väritykset kohilleen ja konehuoneen kesän rientoja ajatellen edustuskuntoon.

Jos vaan jaksais, niin kirjottelis tuonne projektiosioon oman kertomuksensa tästä rojektista. Konehuone siis täysin atomeiksi ja kuluneet osat ja vähän muutakin vaihtoon. Samalla pitää koko konehuone maalailla uusiksi. Seuraavaksi sitte ku kerkiää ja tiloja liikenee, ni pintapeltien kimppuun (lokasuojat, spoileri ja takaluukku lähinnä)
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
f.pentti88
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f.pentti88 »

muistaakseni pyyhkijän moottorin kotelo on ollut sinkkitty(kaiketi sähkö?).. kannattaa vaikkapa katsoa googlesta kuvia konehuoneista, jos löytyy? Ainahan semmonen ongelma tulee vastaan kuvissa että jokainen konehuone on omalla tavalla "uniikki". Tietty voit kurkata jos mun ottamista kuvista olisi hyötyä. olen koittanut myös saada konehuoneen alkuperäiseen kuntoon. Tosin kaikki ei ole alkuperäisen näköistä :wink:
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Puhaltimen kopan maalasin harmaalla muovipuskurimaalilla. Väri näyttää kohtalaisen hyvältä.
Pyyhkijän moottorissa (ja kytkimen pääsylinterissä) on peltiosat sinkittyjä.
Moni muu sinkitty osa on (kait) ollut keltapassivoitu, ainakin lokasuojan ruuvit ja vesiputket.
Itse oikaisin maalaamalla irto-osat sinkkisprayllä, paitti akun kiinnitysraudan ja moottorin tukitangon mustalla. En tosin ollut entisöimässäkään autoa, ainakaan vielä.
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Onko joku keltapassivoituttanut konehuoneen osia? Millaisia kokemuksia ja kustannuksia?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Vastaa Viestiin