Juu... toki.Juha K kirjoitti: Haluutko vielä mittailla noita nokkia. Olis tossa irrallaan yks V4 vakio nokka jos vielä tarvetta. On menossa hiottavaksi eikä senkään jälkeen ihan heti mee paikoilleen ni kerkee mittailla myös hiomisen jälkeenkin.
V-M
Juu... toki.Juha K kirjoitti: Haluutko vielä mittailla noita nokkia. Olis tossa irrallaan yks V4 vakio nokka jos vielä tarvetta. On menossa hiottavaksi eikä senkään jälkeen ihan heti mee paikoilleen ni kerkee mittailla myös hiomisen jälkeenkin.
Ei kannata venttiileitä vaihtaa. Mitattu joskus viime keväänä, että vakio imukanava+venttiili virtaa yli 120 hv 10 mm nostolla (8 mm nostolla ei paljoa vähempää), joten paljon pitää olla nokka kireempi ja runsaasti muuta virittämistä. Jos huudattaa, niin jousethan voi vaihtaa jäykemmiksi/laittaa tupla jouset. Kansien lasku kun haluaa puristusta, pakoaukon avartaminen/välilaipan sorvaus isommaksi pakari huomioiden ja vauhtipyörästä pois. Hyvä kaks kurkkuinen kaasari. Anacondan JM-96:sta lähti aikanaan pyöriltä reipas 90 hv 1.5 koneella ja lähes vakio kansilla. Paljon muuta oli tottakai tehty.himmee kirjoitti:Tarviiko vielä näin "lievän" nokan kanssa isompia venttiliä ja jäykempää jousta vai onko nua jo vakiona alimittaisia? Itsellä voisi kanssa kesällä olla tuommoisen nokan teettämistä sekä vauhtipyörän keventelyä tiedossa ja ajattelin, että ovatko nämä operasuunit pakollisia hyödyn/toimivuuden kannalta.
Saab 99/900/90 imuventtiili.Sama onko turbosta vai vaparista.Halkaisia 42mm,hiukan pidempi kun alkuperäinen,mutta parempi vaan kireän nokan kanssa.Noniin olis omallakohdalla ajankohtainen isompien venttiilien/jäykempien josien asennus. Yritin katella tuolta että minkä auton venttiileitä porukka on käyttänyt, mutta tiedot tuntuvat aina olevan vähän vajaat.
Ei minkäänlaisia.Jos 2,8v6:sesta ottaa imut ja paot,niin tulee samanmittaiset ainakin.Mitään merkitystä sillä ei ole,vaikka toinen venttiili olisi millin pidempikin,jos vaan riittää säätövara.Eli ainakin 900 Turbon ja Ford 2,8 V6:n venttiileitä on käytetty. Pitääkö tehdä minkäänlaisia muutoksia venttiileihin että passaa?
Kutosen jouset on todella vetelät.Poikkasin noita viimekesänä muutaman,vaihdoin kuplan jouset,ja sen jälkeen ei ongelmaa 8500rpm.Korkeammalle en koittanut.Ja sama juttu venttiilijousien kanssa.
Kuplan jousiin ainaki joutu muokkaan kansia/lautasia.
Mutta entäs näissä muissa joita on käytetty?
www.hotcars.net5344-11 66.00 Srj Venttiilijousisarja Hi-Perf , yksinkertaiset Sarjat sisältävät venttiilijouset, kromimoly jousilautaset ja karkaistut lukituskappaleet
v6:sen esim.burtonilta saatava käy,mutta on niin työläs säätää,kun on jakopään sisällä,että kannattaa punnita tarvitseeko sitä todella.Sattusko kellään oleen kuvaa tollasesta säädettävästä nokkapyörästä? Onko muokattu alkuperäsestä?
Aiheuttiko tuan lämpöonkelman siis tua liika poraus? Löytyykö nuita kanavanhoito-ohjeita jostain? Jos vaikka innostuis vähän enemmän jossain vaiheessa..svf-96 kirjoitti:itse käytin aikoinaan 626 Mazdan imuventtiilejä ja Bmw 2002 natriumtäytteisiä pakovenoja.Ladan pienet jouset kävi suoraan Saabin omien jousien sisään.Itse tein kanavat vanhan Vauhdin Maailman ohjeiden mukaan ja hyvät on olleet jo lähes 20 vuotta.Mäntinä on OHC Taunuksen suurimmat ylikoot mutta hieman lämpöongelmia on ollut eli muutama lohko ja mäntäsarja on tullut jo tuhottua.
VM:n jutskat alkuperäisinä kuvina:himmee kirjoitti:Aiheuttiko tuan lämpöonkelman siis tua liika poraus? Löytyykö nuita kanavanhoito-ohjeita jostain? Jos vaikka innostuis vähän enemmän jossain vaiheessa..
Jos jollain on hyllyssä hyväkuntoista virinokkaa niin laittakee yyveetä.. saapi olla max. tua 7.6