Projekti vois olla, mistä paperit?
Projekti vois olla, mistä paperit?
Kävin taasen vilaisemassa tuota 95 '69ää. Pengoin auton, mutta papereita siellä ei ollut. Ja on melkoisen todennäköistä, ettei niitä ole olemassakaan.
Millaisias mahdollisuuksia tuo olisi kilpiin saada, jos sitä projektiksi harkitsisi? Tässä taustatiedot:
- Auton omistaja on jo edesmennyt, joten auto on ilmeisesti siirtynyt ainoalle tyttärelle perintönä.
- Auto makaa sukutilalla, jonka tytär on hylännyt jo pari vuosikymmentä sitten lahoamaan. Naapureilta luultavasti saisi kyllä todistuksen, että auto on ollut kauan "heitteillä", onko tästä mitään apua?
- Tyttären nimi on tiedossa, mutta ei löytynyt näistä tavallisimmista tietopalveluista (eniro, ym). Onko ajatuksia, mistä lähteestä henkilöstä voisi saada tietoa? Tytärhän saattaa esim. olla sittemmin mennyt naimisiin, jolloin tuosta vanhasta nimitiedosta ei mitään apua oikein ole... Saako näin yksityishenkilö mistään esimerkiksi tietoa, että onko ylipäätään hengissä?
Mikäs tuo Aken "museoajoneuvoselvitys" oikein on, eli mitä käytännössä ovat "ajoneuvon historian selvittävät asiakirjajäljennökset"?
Millaisias mahdollisuuksia tuo olisi kilpiin saada, jos sitä projektiksi harkitsisi? Tässä taustatiedot:
- Auton omistaja on jo edesmennyt, joten auto on ilmeisesti siirtynyt ainoalle tyttärelle perintönä.
- Auto makaa sukutilalla, jonka tytär on hylännyt jo pari vuosikymmentä sitten lahoamaan. Naapureilta luultavasti saisi kyllä todistuksen, että auto on ollut kauan "heitteillä", onko tästä mitään apua?
- Tyttären nimi on tiedossa, mutta ei löytynyt näistä tavallisimmista tietopalveluista (eniro, ym). Onko ajatuksia, mistä lähteestä henkilöstä voisi saada tietoa? Tytärhän saattaa esim. olla sittemmin mennyt naimisiin, jolloin tuosta vanhasta nimitiedosta ei mitään apua oikein ole... Saako näin yksityishenkilö mistään esimerkiksi tietoa, että onko ylipäätään hengissä?
Mikäs tuo Aken "museoajoneuvoselvitys" oikein on, eli mitä käytännössä ovat "ajoneuvon historian selvittävät asiakirjajäljennökset"?
Viimeksi muokannut tommij, Pe Huhti 21, 2006 18:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Eikös akelta pitäisi onnistua etsiä ajoneuvon tietoja myös runkonumeron perusteella. Ikävä kyllä siinä taisi olla joku vuosiraja, jolloin auton tuli olla ollut vielä rekisterissä, mutta kokeilemisen arvoista ehkä kuitenkin.
Omistajuussuhteet kannattaa kyllä selvittää tarkkaan ennenkuin alkaa mitään suurempia suunnitella, ettei tule ainakaan ikäviä yllätyksiä. Autoja on kai saatu rekisteriin (joissa paperit hukkuneet) juurikin tuollaisilla todistuksella, jossa on tarkkaan selvitetty ainakin auton viimeisimmät omistajat ja tieto auton tapahtumista (eli seissyt vaikka samoilla renkaansijoilla 10v). Voi kuitenkin olla hankala tie tuollainen selvittää/saada hyväksyttyä.
Helpoin varmaan olisi selvittää kuka auton omistaa perinnönjaon jälkeen ja hankkia perikunnalta nimi/nimet luovariin, jos autoon vaan on paperit löytyneet aken kautta.
Omistajuussuhteet kannattaa kyllä selvittää tarkkaan ennenkuin alkaa mitään suurempia suunnitella, ettei tule ainakaan ikäviä yllätyksiä. Autoja on kai saatu rekisteriin (joissa paperit hukkuneet) juurikin tuollaisilla todistuksella, jossa on tarkkaan selvitetty ainakin auton viimeisimmät omistajat ja tieto auton tapahtumista (eli seissyt vaikka samoilla renkaansijoilla 10v). Voi kuitenkin olla hankala tie tuollainen selvittää/saada hyväksyttyä.
Helpoin varmaan olisi selvittää kuka auton omistaa perinnönjaon jälkeen ja hankkia perikunnalta nimi/nimet luovariin, jos autoon vaan on paperit löytyneet aken kautta.
Viimeksi muokannut Jusau, Pe Huhti 21, 2006 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu, uskoisin että viimeisimmät rekisteröintitiedot kyllä löytyy, mutta sen jälkeen onkin luultavasti lähemmäs parinkymmenen vuoden musta aukko...
Eli kuten aken sivuilla sanotaan uudelleenrekisteröinnistä: "Ajoneuvon omistusoikeusselvitys tulee olla rekisteriin merkitystä omistajasta lähtien. Jos kyseistä selvitystä ei voida antaa, tulee ajoneuvon vaiheista Suomessa esittää omistusoikeusselvitys vähintään viimeisen kymmenen vuoden ajalta."
Ja nyt tuon omistusoikeusselvityksen tekoon tässä vinkkejä kaipaillaan.
Eli kuten aken sivuilla sanotaan uudelleenrekisteröinnistä: "Ajoneuvon omistusoikeusselvitys tulee olla rekisteriin merkitystä omistajasta lähtien. Jos kyseistä selvitystä ei voida antaa, tulee ajoneuvon vaiheista Suomessa esittää omistusoikeusselvitys vähintään viimeisen kymmenen vuoden ajalta."
Ja nyt tuon omistusoikeusselvityksen tekoon tässä vinkkejä kaipaillaan.
Viimeksi muokannut tommij, Pe Huhti 21, 2006 18:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
http://192.49.222.187/osoitepalvelu/
Tuosta väestörekisterikeskuksen palvelusta saanee tietoa myös entisen sukunimen perusteella - muutkin tiedot, esim. syntymävuosi auttavat. Olen ostanut perikunnilta kaksikin Saabia, kumpaakin rekisteröitäessä katsastuskonttorilla halusivat nähdä kopion perukirjasta sekä kaikkien osallisten allekirjoitukset.
Kohdallasi asiaa helpottaa huomattavasti, että ko. tytär on ainoa lapsi. Esim. Amerikkaan 60-luvulla muuttanut, siellä lukuisia lapsia hankkinut ja sittemmin edesmennyt veli tekisi hommasta huomattavasti haastavampaa... (paitsi jos auto olisi pesänjaossa dokumentoidusti luovutettu tyttärelle).
Naapureiden todistus kuulostaa aika viimesijaiselta ja hankalalta keinolla. Toivottavasti löydät tyttären esim. väestörekisterikeskuksen kautta!
Tuosta väestörekisterikeskuksen palvelusta saanee tietoa myös entisen sukunimen perusteella - muutkin tiedot, esim. syntymävuosi auttavat. Olen ostanut perikunnilta kaksikin Saabia, kumpaakin rekisteröitäessä katsastuskonttorilla halusivat nähdä kopion perukirjasta sekä kaikkien osallisten allekirjoitukset.
Kohdallasi asiaa helpottaa huomattavasti, että ko. tytär on ainoa lapsi. Esim. Amerikkaan 60-luvulla muuttanut, siellä lukuisia lapsia hankkinut ja sittemmin edesmennyt veli tekisi hommasta huomattavasti haastavampaa... (paitsi jos auto olisi pesänjaossa dokumentoidusti luovutettu tyttärelle).
Naapureiden todistus kuulostaa aika viimesijaiselta ja hankalalta keinolla. Toivottavasti löydät tyttären esim. väestörekisterikeskuksen kautta!
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Kiitokset vinkistä, kysely lähti!
Päivitys:
No niin, kyseisellä nimellä ei löytynyt henkilöä, eli on paljolti mahdollista, ettei tytärkään enää ole hengissä.
Saisikos vaikkapa tilan nykyisen omistajan selville esimerkiksi kiinteistöreksiteristä? Katsottaisiinko tällaisessa tapauksessa, että auto kuuluu tilan nykyiselle omistajalle? Entä jos maat ovat menneet esimerkiksi valtiolle?
Päivitys:
No niin, kyseisellä nimellä ei löytynyt henkilöä, eli on paljolti mahdollista, ettei tytärkään enää ole hengissä.
Saisikos vaikkapa tilan nykyisen omistajan selville esimerkiksi kiinteistöreksiteristä? Katsottaisiinko tällaisessa tapauksessa, että auto kuuluu tilan nykyiselle omistajalle? Entä jos maat ovat menneet esimerkiksi valtiolle?
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Kappas vain, laitoin kuitenkin vielä vähän lisätietoa osoitepalveluun, ja kaivoivat sittenkin esille henkilön, joka saattaa tämä tytär olla. Mennyt kait naimisiin vanhoilla päivillään, joten nimi muuttunut.
Eli nyt löytyi ainakin osoite, jatketaanpa selvittelyä vaikkapa huomenissa... Toivottavasti on oikea henkilö, ...ja harrastukselle myötämielinen...
Eli nyt löytyi ainakin osoite, jatketaanpa selvittelyä vaikkapa huomenissa... Toivottavasti on oikea henkilö, ...ja harrastukselle myötämielinen...
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Lauantaina käväistään muuten hakemassa yksi kappale suhteellisen vähäruosteista viipan koria talteen. Joten sen jälkeen on varaosat ja peltiosat...
Eli olisihan se hyvä jos tästä irtoaisi se projekti...
On tuossa yksi seitenkymppinen postiautokin (lajittelupöytineen) tallessa, jonka voisi joskus sitten tehdä, mutta kyllä tuo 69 kuitenkin olisi enemmän "vaivan väärtti".
Kiitoksen muuten Kostapelle taas hyvistä matskuista! Oli mielenkiintoista lueskeltavaa, ja sopivasti sivusivat taas yhden artikkelin aihetta, ehkäpä tulee jo seuraavaan lehteen.
Eli olisihan se hyvä jos tästä irtoaisi se projekti...
On tuossa yksi seitenkymppinen postiautokin (lajittelupöytineen) tallessa, jonka voisi joskus sitten tehdä, mutta kyllä tuo 69 kuitenkin olisi enemmän "vaivan väärtti".
Kiitoksen muuten Kostapelle taas hyvistä matskuista! Oli mielenkiintoista lueskeltavaa, ja sopivasti sivusivat taas yhden artikkelin aihetta, ehkäpä tulee jo seuraavaan lehteen.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
.......paperit
Moro!
Muuten sitten kun rojekti on siinä vaiheessa että tarviit käyttämättömiä takajarru letkuja niin täältä löytyy.Edellyttäen tietysti että olen vielä hengissä.
#158
Muuten sitten kun rojekti on siinä vaiheessa että tarviit käyttämättömiä takajarru letkuja niin täältä löytyy.Edellyttäen tietysti että olen vielä hengissä.
#158
oisko mitään
jos menisi paikallisen kylän keppana baariin, voisi löytyä entine "sulhasmies" tyttärelle joka tietäisi paremmin asioista.
Kerran jouduin turvautumaan moiseen kikkaan ja kuinka ollakkaan ,kun kysyin kepardi pupista auton mahdollista omistajaa, niin se löytyi känniringistä yllättäen. Mutta muut kannustivat että :älä myy sitä. toinen et :älä myy halvalla, kolmas: kyllä siitä pitää saada xxxx. Siitä tilanteesta oli mukava jatkaa kauppaa.........
Kerran jouduin turvautumaan moiseen kikkaan ja kuinka ollakkaan ,kun kysyin kepardi pupista auton mahdollista omistajaa, niin se löytyi känniringistä yllättäen. Mutta muut kannustivat että :älä myy sitä. toinen et :älä myy halvalla, kolmas: kyllä siitä pitää saada xxxx. Siitä tilanteesta oli mukava jatkaa kauppaa.........
Onkin paljon tullut hyviä vinkkejä!
Tuosta maanomistajan selvittämisestä: maanomistukset ovat julkista tietoa eli kyseisen kunnan teknisestä toimistosta nimi pitäisi löytyä, näin ainakin silloin löytyi kun olin suunnistuskisoja järjestämässä muutama vuosi sitten.
Tosin toivottavasti ja todennäköisesti väestörekisterikeskuksesta saamasi nimi on joko oikea tai ainakin hyödyllinen johtolanka.
Tuosta maanomistajan selvittämisestä: maanomistukset ovat julkista tietoa eli kyseisen kunnan teknisestä toimistosta nimi pitäisi löytyä, näin ainakin silloin löytyi kun olin suunnistuskisoja järjestämässä muutama vuosi sitten.
Tosin toivottavasti ja todennäköisesti väestörekisterikeskuksesta saamasi nimi on joko oikea tai ainakin hyödyllinen johtolanka.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: .......paperit
Jees, eläkepäivien projekteja... Älä kupsahda ennen aikojasKaKe kirjoitti:Moro!
Muuten sitten kun rojekti on siinä vaiheessa että tarviit käyttämättömiä takajarru letkuja niin täältä löytyy.Edellyttäen tietysti että olen vielä hengissä.
#158

Saas nähdä eteneekö homma, mutta helkutin hauskaa puuha selvitellä.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Nonnih,
ny on peltiosatkin tallesa. Parhaat palat:




Kokka onkin sitten vähän vajaampi

ny on peltiosatkin tallesa. Parhaat palat:




Kokka onkin sitten vähän vajaampi


Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
helppo homma
ei tarvitse kuin tiukan viikonlopun tallissa niin on leimassa.
tiukalla meinaan että työpäivän jälkeen ajat tallille perjantaina ja painat 5h sit aamulla lauantaina heräät vitoselta ja välittömästi alkaa lanka palaan,nopeat tauot,lievät elpymiset ja jatkat päivää ilta kymppiin eli tauot poisluettuna 16H tallissa, sitten sunnuntai aamuna kun kuiteski laiskottaa niin talliin aamulla seiskaksi noin niinkuin pyhäpäivän kunniaksi ja leivot autoa leimalle iltapäivä kolmeen. pitäisi olla maanantai aamuun leimakunnossa.
tiukalla meinaan että työpäivän jälkeen ajat tallille perjantaina ja painat 5h sit aamulla lauantaina heräät vitoselta ja välittömästi alkaa lanka palaan,nopeat tauot,lievät elpymiset ja jatkat päivää ilta kymppiin eli tauot poisluettuna 16H tallissa, sitten sunnuntai aamuna kun kuiteski laiskottaa niin talliin aamulla seiskaksi noin niinkuin pyhäpäivän kunniaksi ja leivot autoa leimalle iltapäivä kolmeen. pitäisi olla maanantai aamuun leimakunnossa.