V4 + takaveto

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Hazka
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Touko 31, 2006 08:45
Paikkakunta: Muhos

V4 + takaveto

Viesti Kirjoittaja Hazka »

Sopiikohan minkään takavetoauton loota kuupan koneeseen suoraan/pienellä modauksella?
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Cologne-sukuisten V6-koneiden perässä olleet laatikot sopii kaikki suoraan. Esim. Taunukset, vanhemmat Granadat jne. Vaikeaa voi sitten olla laatikon passaaminen kabiiniin, koska on huomattavasti isompi kuin V4:sen loota ja ainakin vaihdekepin paikka vaihtuu lattiaan. Muutenkin takavetoiseksi muuttaminen vaatii sitten etuakseliston muutoksia, kardaanitunnelin teon ja kardaanin sovituksen paikalleen sekä vielä perän ja siihen kiinnitykset jne. Sanoisin että aika hankala homma. Eikä taida vetotavan muutos olla lain sallima operaatio muutenkaan.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Playboy kirjoitti:Cologne-sukuisten V6-koneiden perässä olleet laatikot sopii kaikki suoraan. Esim. Taunukset,... ainakin vaihdekepin paikka vaihtuu lattiaan.
Kyllähän Taunuksia oli rattikepillä. Pientä vivuston sovittelua saattaa toki vaatia, kun ratti ei välttämättä ole ihan samassa paikassa kuupassa ja tanessa :o
96 V4 -75
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

mites

Viesti Kirjoittaja mestari »

muistanko oikein että 15m tanaria myytiin automaattina nimellä "taunomatick" jossakin vanhassa tekniikan maailmassa tai jossakin. olisko siitä tomaatti pienin muutoksin kuuppaan?
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Jukka T kirjoitti:Kyllähän Taunuksia oli rattikepillä. Pientä vivuston sovittelua saattaa toki vaatia, kun ratti ei välttämättä ole ihan samassa paikassa kuupassa ja tanessa :o
Lisäksi noi laatikot taisi olla kolmella erillisellä vivulla eli lisää haastetta. :-)
mestari kirjoitti:muistanko oikein että 15m tanaria myytiin automaattina nimellä "taunomatick" jossakin vanhassa tekniikan maailmassa tai jossakin. olisko siitä tomaatti pienin muutoksin kuuppaan?
Ettei vaan olisi taunomatic 15m:t takavetoisia ja suoralla nelosella.
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

96 V4 -75
Olavi P
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 20:45
Paikkakunta: Kälviä

takaveto

Viesti Kirjoittaja Olavi P »

miksei 4-veto subarun laatikko kävisi auto on bokseri eli moottori ei ole v4 paljon pidempi samalla voisi tehdä nelivedon tai taka tai etuvedon ,1 on kuulemma tehty tuhoutui parivuotta sitten tulipalossa kuopion suunnalla . moottori vikaisia subaruja löytyy varmasti elinten luovuttajaksi
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Ainakin SPRINTTIIN on tehty Subarun 4-vetotekniikalla ja Toyotan koneella kilpuri Keski-Suomen suunnalla 8O

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

ruotsin rauta kirjoitti:Ainakin SPRINTTIIN on tehty Subarun 4-vetotekniikalla ja Toyotan koneella kilpuri Keski-Suomen suunnalla 8O
Aivan oikein. Olen pannut merkille, että kyseisen auton pilotti on esiintynyt myös tällä foorumilla...
ile76
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ile76 »

ruotsin rauta kirjoitti:Ainakin SPRINTTIIN on tehty Subarun 4-vetotekniikalla ja Toyotan koneella kilpuri Keski-Suomen suunnalla 8O
Aivan huikea peli tuo oli, kun kävin sitä aikoinaan rakentajan tallissa katsomassa. 8O

Minäkin olen kuullut että se olisi sittemmin palanut. :(
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Nyt on kyseessä väärinkäsitys. Tuo sprintti kuuppa ei ole palanut, vaan kyseessä oli toinen 4-veto kuuppa.

EDIT: Tässä kuva tuosta sprintti kuupasta Verkkosten sivuilta. :D 8) http://ralli.verkkonen.net/kuvat/joona/ ... 34_29.html
#2277
PelleP
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 19:32
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja PelleP »

Nelivetokuuppa paloi ainakin Vihdin Huhmarissa sijainneessa vanhassa maatalousrakennuksessa, jossa säilytettiin 50-70 -lukulaisia harrasteautoja. Paljon Saabeja meni, taisi tapahtua joskus kesällä 04 vai muistankohan väärin. Mobilistissa oli tästä juttua noina aikoina kuvien kera, ja kuvaan on päässyt myös kuupan taka-akselia kohti osoittava kardaani (tosin "sisäistä" mallia, eli korin sisäpuolella)!! Foorumilla on muistaakseni aiemmin sivuttu kyseistä tulipaloa, joka ilmeisesti oli tuhopoltto.
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
Ville
Matalapaineturbo
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 12:36
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ville »

Jees, tosiaan tuollanen 4-veto 96:n tekniikalla oli meillä hallussa joka paloi vuoden 03 tai 04 juhannuksena. Siitä on olemassa vanhanaikaisia paperikuvia, joita voin ottaa mukaan, jos muistan, tuonne kesätapahtumaan härkätielle.
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

96 V4 -75
PelleP
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 19:32
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja PelleP »

Ja Moblassa oli juttua numerossa 4/04.
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
Vastaa Viestiin