Nostalgiapäivä...

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Nostalgiapäivä...

Viesti Kirjoittaja tevisu »

En tiedä, pitäisikö olla Off-topic-osastolla... moderaattorit siirtäkööt...

Tuli mahdollisuus saada "Porkkanasorvi" ajoon hetkeksi. Auto on vuosimallia -75 ja itse olen samaa vuosikertaa.

Isäni on ollut Saabisti siitä lähtien kun Amazonin möi ja minun syntymäni aikoihin oli perheelläni kulkupelinä kuuppa. Alla on nyt siis omanikäinen auto, jollaisella on ensimmäiset kyydit saatu - ja vielä priimakuntoinen!

Tänään tuli mieleen pikkuisen fiilistellä ja ajella yllätykseksi mökille tuolla tonnarin sijaan. Vanhan isäukon ilmeen voin vain kuvitella.

Niin, ja onhan se laitettava kauluspaita päälle moista ajosuoritusta varten!
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

olen hengessä mukana :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4026
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Hienoa! Tuollaisia päiviä pitäisi olla itse kullakin aika ajoin 8)

No, miltäs kuupan kyyti maistui?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Anteeksi huonot aikamuodot kirjoituksessani, mutta olen juuri vasta lähdössä.

Raportti tulee myöhemmin... :wink:
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Odotan mielenkiinnolla isäukon kommentteja :) Lähtee varmasti samantien ottamaan tyypit :D
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommij »

Fundamental kirjoitti:Lähtee varmasti samantien ottamaan tyypit :D
Suosittelen, varsinkin jos mökkitie on tyypiltään vauhdikasta soratietä...
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Tuo pikku fiilistely tältä päivältä ohi. Ihan mukavaa ajella autolla, jolle hymyillään ja moikataan! Kaikki pelasi - vapaakytintä myöten. Joskin rankkasade aiheutti pientä vesivuotoa ja nuo _vanhat_ kesärenkaat eivät ehkä saisi kovin hyviä märän kelin arvosanoja... :wink:

Moikkaamiseen liittyen pitää kertoa päivän hauskin reaktio, johon tänään jouduin. Ajelin Heinolasta pohjoiseen ohituskaistatietä n. 80 km/h. Eihän vanhusta sovi rasittaa turhalla revityksellä. Letkaa kertyi perään, ja porukka pyyhki kiireellä ohi, paitsi yksi: uuden korin musta 9-5. Ruotsin kilvissä ollut autoa ei heti halunnutkaan ohi. Ihmettelin, että eikö kaveri tiedä rajoitusta. Vasta ohituskaistan lopulla 9-5 lipui rinnalle kuskin näyttäessä peukkua ja tämän jälkeen katosi vauhdilla horisonttiin. Tapauksia johon ei oikein tontun ratissa ole mahdollisuuksia!

Kuva

No, mökille kurvasin rauhallisen ajomatkan päätteeksi. Lähinnä äiti ihmetteli outoa ääntä kun olivat sisällä. No, kerroin tulleeni hiukan eri kulkupelillä kuin yleensä. Auto herätti ansaittua ihmettelyä, onhan tuo käsittämättömän hyvässä kuosissa 31 vuotiaaksi.
Isäukko rauhalliseen tapaansa kierteli autoa hiukan ja istui vänkärin paikalle ja sanomattakin oli selvä ajolenkin paikka. Kommettejakin tuli:
"Niin, tällaista pörinäähän tämä -96 tosiaan piti."
"Tämähän antaa paremmat kyydit kuin tuo oma 90."
"Polkimet on tässä kyllä yhtä pykälää liian oikealla."


Kuva

Kaikenkaikkiaan mukava huomata, että jokin esine - tässä tapauksessa auto - herättää niin paljon mielihyvää kanssaihmisissä ja varmasti myös muistoja.

Niin, ja olihan sen yhden mustan V70 Volvon töötättävä kun olin kuskin mielestä tientukkona... :wink:
tn
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 10:59
Paikkakunta: joutsa

Hyvään kotiin

Viesti Kirjoittaja tn »

On se hienoa, että Jaran 96 pääsi asian ymmärtäviin käsiin.

Hyviä ajoja sinne Heinolaan!

t. tee

ps. käyhän "tevisu" joskus auton omistajan kanssa pyörähtämässä myös täällä Kangasniementien varressa.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Re: Hyvään kotiin

Viesti Kirjoittaja tevisu »

tn kirjoitti:
ps. käyhän "tevisu" joskus auton omistajan kanssa pyörähtämässä myös täällä Kangasniementien varressa.
Niin, olikohan se sinun -96 jalkkisvanteilla kun käytettiin yhtä -83 GLs satkua Joutsan konttorilla leimalla? Seisoi siinä tilitoimiston (Huttulan Shellin lähellä) pihassa.

Joutsassahan sitä on asuttu suurin osa elämästä -80 --> 90-luvun puoliväliin. Ja jos oikein arvaan, niin teikäläisenkin naama on tuttu... :wink: Pitää käydä kunhan ehtii....
MAKE62
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Marras 12, 2005 14:02
Paikkakunta: Heinola

Re: Hyvään kotiin

Viesti Kirjoittaja MAKE62 »

tn kirjoitti: ps. käyhän "tevisu" joskus auton omistajan kanssa pyörähtämässä myös täällä Kangasniementien varressa.
Kyllähän me tevisun kanssa voidaan tulla poikkeamaan sielläpäin..paikkahan on tuttu ja mulla on sun kännynnumero niin soitellaan ja sovitaan... :D

Hieno homma Teemu että koit mukavia "elämyksiä" kuupan kanssa.. kokemuksiasi on kiva lukea ja kiitos kun laitoit noin hienot kuvatkin tänne!! :D :D
#2675
96 vm.75
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Mä jo sanoin Teemulle et olishan se mukava tehdä tuollainen nostalgia matka, mut meinaa olla harvassa niin vanhat kuupat et vois lähteä ajelemaan :oops: :lol:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
jara
"Viggen"
Viestit: 652
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja jara »

Onpas komia saappi!!!
Noitahan löytyy autotallin perukoilta vähän sieltä ja täältä!!!! :wink:
Pitää joskus treffata ja tulen hopea ratsulla..... :idea:
Vastaa Viestiin