Sylinterikulma?
Sylinterikulma?
Hää..nyt on tullut jotain muttietoa, että kuuppaa tai foorttiin olisi valmistettu v-nelosta kahdella eri kulmalla 60 ja 90? Pitääkö paikkaansa vae?
Kumminki korjaamokirja väittää 60 kulmaa vain ja ainoastaan.
Onko joihinki foortteihin sitten tehty ns. leikattuja lohkoja?
Kumminki korjaamokirja väittää 60 kulmaa vain ja ainoastaan.
Onko joihinki foortteihin sitten tehty ns. leikattuja lohkoja?
VW transporter 2.5tdi vm.99
- Rin-tin-tin
- "Viggen"
- Viestit: 604
- Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
- Paikkakunta: Borgå
Minulle myös lisää tietoa tästä asiasta! Samalla joku voisi selittää mitä hyötyä V :n avartamisesta olisi paitsi, että hökötys tekisi huollot tosi vaikeiksi kun vitalit osat jäisivät katveeseen.mikan kirjoitti:Nyt tahtoo lisää tietoa ja kuvia!!!
t. Mika
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
Veenelkku 90 asteen kulmalla on paremmin tasapainossa, 60 asteinen passaa hyvin kutoseen.Rin-tin-tin kirjoitti: Minulle myös lisää tietoa tästä asiasta! Samalla joku voisi selittää mitä hyötyä V :n avartamisesta olisi paitsi, että hökötys tekisi huollot tosi vaikeiksi kun vitalit osat jäisivät katveeseen.
Jari Ala-Ilomäki
V4:n persoonallinen käyntiääni johtuu juuri 60-asteen kulmasta, pakokaasun pärähdykset eivät tule tasavälein alhaisilla kierroksilla jolloin korva niitä erottaa. Toisaalta virranjakaja on pyöreä ja jakaa tasavälein? Ei oikein synkkaa?
Kulman valintaan kuten moottorin muotoon yleensäkin vaikuttaa tilakysymykset, on tapeellista että moottori mahtuu lokasuojien väliin ja tässä tapauksessa pienen 3-sylinterisen rivimoottorin tilalle.
Kulman valintaan kuten moottorin muotoon yleensäkin vaikuttaa tilakysymykset, on tapeellista että moottori mahtuu lokasuojien väliin ja tässä tapauksessa pienen 3-sylinterisen rivimoottorin tilalle.
Virranjakajassa on todellakin 90 asteen jako ja asettamalla kampien 1-3-2-4 kaulat 0-240-180-60 asteeseen päästään (käsittääkseni) sytytykseen 90 asteen välein. Tuo ääni johtunee siitä, että kone sytyttää vas ja oik puolen sylintereissä peräkkäin ja kaasut johdetaan ikäänkuin vastakkain etupöntössä. Vastaavaa moottoria käyttävissä Fordeissahan tuo pakoäänen röpötys on vähäisempi.kostape kirjoitti:V4:n persoonallinen käyntiääni johtuu juuri 60-asteen kulmasta, pakokaasun pärähdykset eivät tule tasavälein alhaisilla kierroksilla jolloin korva niitä erottaa. Toisaalta virranjakaja on pyöreä ja jakaa tasavälein? Ei oikein synkkaa?
Kulman valintaan kuten moottorin muotoon yleensäkin vaikuttaa tilakysymykset, on tapeellista että moottori mahtuu lokasuojien väliin ja tässä tapauksessa pienen 3-sylinterisen rivimoottorin tilalle.
Jari Ala-Ilomäki
Ääni johtuu juuri tuosta älyttömästä etupöntöstä. Tekemällä samanmittaiset putket molemmille puolille ja yhdistämällä järkevästi auton alla, veenelkkuun saa uskomattoman siistin ja tasaisen pakoäänen. Kokeiltu on.jalmari kirjoitti:Tuo ääni johtunee siitä, että kone sytyttää vas ja oik puolen sylintereissä peräkkäin ja kaasut johdetaan ikäänkuin vastakkain etupöntössä. Vastaavaa moottoria käyttävissä Fordeissahan tuo pakoäänen röpötys on vähäisempi.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Mallia taunus?rr kirjoitti:Ääni johtuu juuri tuosta älyttömästä etupöntöstä. Tekemällä samanmittaiset putket molemmille puolille ja yhdistämällä järkevästi auton alla, veenelkkuun saa uskomattoman siistin ja tasaisen pakoäänen. Kokeiltu on.jalmari kirjoitti:Tuo ääni johtunee siitä, että kone sytyttää vas ja oik puolen sylintereissä peräkkäin ja kaasut johdetaan ikäänkuin vastakkain etupöntössä. Vastaavaa moottoria käyttävissä Fordeissahan tuo pakoäänen röpötys on vähäisempi.
VW transporter 2.5tdi vm.99