Tunteekos kukaan tätä kajakkia?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
ng900aero
"Saabisti"

Tunteekos kukaan tätä kajakkia?

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=922799

Auto kiinnostaisi kun on vetokoukkukin mutta ei viitsisi lähteä turhan päiten pk-seudulta Vaasaan asti katsomaan jotain pommia, eli onko laite kenellekään entuudestaan tuttu?

Ja eikös kajakki hinaa isompaakin kärryä ihan hyvin perässään (jos ei huomioida mitään laillisuusjuttuja), ja voisihan kaiketi isomman peräkärryn kokonaispainon käydä muutoskatsastamassa pienemmäksi jolloin menisi kajakin perässä?

Edit: kuinkas painavaa jarrutonta kärryä kajakilla saikaan hinata, eli pitääkö kajakki unohtaa kokonaan kärryveturina tomimisen suhteen?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Suppari
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Muista en tiedä mutta kun auto on tehtävänsä tehnyt niin myyhän se mulle :wink:
ng900aero
"Saabisti"

Suppari kirjoitti:Muista en tiedä mutta kun auto on tehtävänsä tehnyt niin myyhän se mulle :wink:
Kajakkihan tulisi ihan ympärivuotiseen arkikäyttöön itselleni, noilla on tullut ajeltua senverta että ovat tuttuja pelejä, ja talvella uskomattoman hauskoja ajettavia ;)
Kunhan kyselin myöskin sen veto-ominaisuuksien puolesta, joskua nuorena juippina tuli hinattua sellaisella 750kg:n asuntovaunu yksille festareille, jotenkuten tuli perässä, mutta alamäissä kajakkia kyllä vietiin eikä tuo konetehokaan oikein sallinut nelosella ajamista ;)

Meinasin vaan että onkohan laite entuudestan tuttu jollekulle Vaasan katukuvassa, myyjä lupasi laitella kuvia ko. vehkeestä. Kuulemma kuvat ovat hieman mairittelevia ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Suppari
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Noissa ainakin kovin ryhdikkään oloinen.Harvoin sitä ruosteettomia ja täysin kunnossa olevia autoja saa puoli ilmaiseksi.
Kaipa tuo isoakin kärryä vetää,jos ei jaksa niin kootaan siihen ahdettu tekniikka :)
Juha96
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Kaunis, kiiltävä ja katsastettu! Ja kattotelineetkin vielä :) Hae ihmeessä pois!

Oma '79:ni sai aikoinaan painavan venetrailerin liikkumaan liukkaasti, mutta sitä reissua seuraavien viikkojen aikana kytkin, vapaakytkin, vaihteisto ja tasapainoakseli alkoivat oireilla fataalisti. Paaliin meni. Kantsii siis vedellä kevyitä kuormia ja rauhallisella ajolla.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
ng900aero
"Saabisti"

Juha96 kirjoitti:Kaunis, kiiltävä ja katsastettu! Ja kattotelineetkin vielä :) Hae ihmeessä pois!

Oma '79:ni sai aikoinaan painavan venetrailerin liikkumaan liukkaasti, mutta sitä reissua seuraavien viikkojen aikana kytkin, vapaakytkin, vaihteisto ja tasapainoakseli alkoivat oireilla fataalisti. Paaliin meni. Kantsii siis vedellä kevyitä kuormia ja rauhallisella ajolla.
Paremmat taakkatelineet on jemmassa vanhoilta kajakkiajoilta, nuo näyttävät aika rimpuloilta.
Mutta kuvat ovat kuvia, esimerkkinä mainitsen tämän auton jota kävin katsomassa tänään:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=922571

Kuvien mukaan ihan kohtuukuntoinen tonnari, mutta autossa ei ollut mm. takakaaria ollenkaan, ja kuskinpuoli oli kauttaaltaan ruosteessa, pakoputki vuoti ja eturenkaan laakeri oli senverta loppu että pelotti 50km/h:n nopeudessa koska haulit lentävät pihalle.
(lisäksi tontun myyjä kielsi paikan päällä pakoputken vuodon, ruostevauriot, kieltäen koskemasta enempää kaariin ettei jäisi käteen, ja väitti ettei laakerissa voi olla vikaa, toki hinta oli halpa muttei silti kannattaisi houkutella asiakkaita paikalle puhelimessa esitetyn täysin erilaisen kuvailun perusteella, kunnon autokauppias taasen, olisi vaan suoraan maininnut auton kunnon, ainahan halvalle tonnarille löytyy ostajia, etenkin jos katsastusta on puoli vuotta jäljellä
:lol: ).

No anyway, siis tämän kajakin myyjä vaikutti erittäin asialliselta ja rehelliseltä kaverilta, ja hän sanoikin että ruostetta löytyy jonkin verran kuten myös hitsauksia on tehty :)
Kunhan vaan halusin todeta että kuvat eivät ikinä kerro juuri mitään, ja siksi halusinkin kysellä josko joku olisi entuudestaan tutustunut tähän kajakkiin ja osaisi kuvailla sitä paremmin.

Itselläni on hakusessa Saab jolla pärjäisi ainakin talven yli, mallilla ei oikeastaan ole väliä, hintaluokka about 500e, ja kaksitahtisella en haluaisi ajella (eikä niitä tuolla hinnalla löydykään)

:)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"

Siis täsmennettäköön sen verran että mitään jättikärryä en meinaisi kajakilla hinata vaan ihan tavallista peräkärryä jonka lavan mitat ovat:
150X320cm, omamassa 195kg ja kokonaismassa (ilman jarruja siis) 750kg.

Pituudeksi on määritelty tässä 438cm ja leveydeksi 191cm, akseliväliksi 290.

Eli olisi ko mitään estettä hinata tätä kärryä kajakilla jos pienentäisin kokonaispainoa muutoskatsastamalla kärryn, yleensähän kajakkien perässä on näkynyt sellaisia putarhatraktorien perään tarkoitettuja pikkukärrejä? :D

Eli onko tuollainen kärry + kajakki jokin ikuinen poliisimagneetti ja kestääkö kajakki jos joskus harvoin lyön kärryn omamassan päälle esim. 500-600kg kuormaa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mikko Tamminen
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Mikko Tamminen »

Itselläni on hakusessa Saab jolla pärjäisi ainakin talven yli, mallilla ei oikeastaan ole väliä, hintaluokka about 500e, ja kaksitahtisella en haluaisi ajella (eikä niitä tuolla hinnalla löydykään)

:)[/quote]

niin se vaan on et jos leimaa on jäljellä puolisen vuotta niin helposti hinta 500e,sille ei voi mitään nykypäivän hinnoilla.varsinkaan jos myyjänä liike!ite noita oon myös seurannu ja ton hinta luokan vehkeinä voivat olla myyjästä riippuen helmiä tai täysiä pommeja.eli mennään tapauskohtaisesti eteenpäin ja jätetään paskat ostamatta.MUTTA nykyään ei 500 sataan euroon saa uutta ja virheetöntä vehjettä mistään,pitää muistaa!

no pitipä avautuu ja toivottavasti ei kellään mee herne nenään,tää on vaan mielipide.
ng900aero
"Saabisti"

Mikko Tamminen kirjoitti: MUTTA nykyään ei 500 sataan euroon saa uutta ja virheetöntä vehjettä mistään,pitää muistaa!

no pitipä avautuu ja toivottavasti ei kellään mee herne nenään,tää on vaan mielipide.
Tuo ei pidä paikkaansa, itsekin olen vuosien varrella löytänyt montakin todellista helmeä jotka ovat olleet ainakin 10v. uudempien kanssa samassa tai paremmassa kunnossa, hölmöyksissäni ne olen sitten aina myynyt :( Kun löytää helmen niin se kannattaa pitää ;)

Itse en ole etsimässä mitään ns. käyttösabaa vaan nyt ensisijaan caben korvaajaa talveksi, sitä kun en kehtaa saattaa ensimmäistä kertaa elämässään suolan kanssa tekemisiin.
Ja kajakki on senverta tyylikäs ja kiva vehje että sillä ajelee mielellään koska tahansa, ja arvokin säilyy ainakin jonkinverran, ainakin huomioarvo liikenteessä :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mikko Tamminen
"Kaasari"

ng900aero kirjoitti:
Mikko Tamminen kirjoitti: MUTTA nykyään ei 500 sataan euroon saa uutta ja virheetöntä vehjettä mistään,pitää muistaa!

Tuo ei pidä paikkaansa, itsekin olen vuosien varrella löytänyt montakin todellista helmeä jotka ovat olleet ainakin 10v. uudempien kanssa samassa tai paremmassa kunnossa, hölmöyksissäni ne olen sitten aina myynyt :( Kun löytää helmen niin se kannattaa pitää ;)

no sit ei kannata itkee jos jostain 499 euron tonnarista putoo kaaret jos vaan on leimaa sen puol vuotta,niin ajele sit.toki noita helmiä on tullu vastaan mullekin alle 500 euron mut sit pitää ostaa kun on tarjontaa!!eikä vikistä jos tarvii jotain autoo ja se maksaa sen 500e ja siinä jotain pikku ruosteita? niin kuin sanaoin niin tapauskohtaisesti mennään ja AINA käydään ITSE katsomassa ostokohde.napistaan vasta sit hinnasta ja muusta.ainakin kuvissa se kuuppa näyttää hintaansa nähden hyvin asialliselta! :wink:
Mikko Tamminen
"Kaasari"

[quote="Mikko Tamminen"][i]
ng900aero kirjoitti:

[/i]

no sit ei kannata itkee jos jostain 499 euron tonnarista putoo kaaret jos vaan on leimaa sen puol vuotta,niin ajele sit.toki noita helmiä on tullu vastaan mullekin alle 500 euron mut sit pitää ostaa kun on tarjontaa!!eikä vikistä jos tarvii jotain autoo ja se maksaa sen 500e ja siinä jotain pikku ruosteita? niin kuin sanaoin niin tapauskohtaisesti mennään ja AINA käydään ITSE katsomassa ostokohde.napistaan vasta sit hinnasta ja muusta.ainakin kuvissa se kuuppa näyttää hintaansa nähden hyvin asialliselta! :wink:
Mikko Tamminen
"Kaasari"

no menipä lainaukset vitulleen :D
Saab96Power
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Saab96Power »

Mä vosin mennä kattomaan,mähän oon Vaasasta..
Mut en mä sitä tunne,mut ei se haittaa.
Saab 96 V4 1973, Museorek.
Saab 96 V4 1974 ajosta jäänyt projektiksi
Saab 96 1963 Projekti
Saab 9-3 2003
ng900aero
"Saabisti"

Saab96Power kirjoitti:Mä vosin mennä kattomaan,mähän oon Vaasasta..
Mut en mä sitä tunne,mut ei se haittaa.
Tattis mutta meni jo kajakintarve ohi kun ostin 185tkm ajetun hyväkuntoisen karvalakkisatkun vm 1986 ilman ainoatakaan hajoavaa lisävarustetta :D
Hintaa oli 380e ja kahdet hyvät renkaat, eli löytyy noita.
Mutta hakekaa joku pois tuo hieno kajakki, oli vähän turhan kaukana omalta kannaltani.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juha96
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Vaikka asia ei enää olekaan kysyjälle ajankohtainen, vastaan kuitenkin, kun sattui tuo '79:n rekisteriote hyppysiin:

'Ajoneuvomallille sallittu perävaunun suurin leveys 230 cm, massa jarruin 930 kg, massa jarruitta 465 kg.'

Eli jarruin omamassa, jarruitta puolet omamassasta.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Vastaa Viestiin