96:n kytkin ongelma

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
team_saab96
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 18:57

96:n kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja team_saab96 »

Joo semmonen ongelma on että vaihdoin 96:een uuden kykimen,paineasetelman,laakerin ja ilmeni heti ongelma kun kytkin ei irrota ollenkaan säätipä sitten välystä mihin suuntaan tahansa ja kytkimessä ei ole ilmaa. Mikäs siinä vois olla ny perseellään? ideoita?
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 988
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Aika normaali vaiva. Prikka työsylinterin ja sen kiinnityskorvakkeen väliin voisi auttaa.
Välyksen pitäisi olla 4 mm työsylinterin kumin alta näkyvästä vivun päästä mitattuna.
team_saab96
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 18:57

Viesti Kirjoittaja team_saab96 »

kokeiltu on tuo kahdella eri prikalla ja välys on se 4mm
team_saab96
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 18:57

Viesti Kirjoittaja team_saab96 »

No nyt tuli kokeiltua laittaa sinne työsylinterin ja kopan väliin useampi prikka ni polkimen jos painaa pohjaan ni ottaa vissiin jo siirtohaarukka paineasetelmaan kiinni äänestä päätellen :cry: ei kai se auta ku irrottaa kone taas ja tutkia asiaa... :?:
samppa
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 10:29
Paikkakunta: Laukasus

Viesti Kirjoittaja samppa »

joskus on ollut tarvikelevyjen kanssa semmosta ongelmaa, että ne on vähän liian paksuja ja kytkin ei irrota. Mulla on käyny tommonen vissiin pari kertaa ennenkuin uskoin. Eroa ei ole paljoa, mutta liika on liikaa.
team_saab96
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 18:57

Viesti Kirjoittaja team_saab96 »

no nyt on kone lattialla ja mittasinpas joutessani kytkinlevyn paksuuden mikä oli 8mm kun se korjausoppaan mukaan saa olla 8,4mm toleranssissa 0,1mm eli kai sen pitäis pelittää? mut en vielä ainankaan keksiny että MIKÄ olis perseellään ku ei kytkin kuiteskaa irrota...en tajua...:) Pitääpäs mennä taas tutkimaan...
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

vaihappa kytkimen pääsylinterin tiivisteet. sieltä se monesti fuskaa. halpa&helppo homma. ja kannattaa tehdä, kuupan kytkinpääsylinterin tiivisteet alkavat olla pääsääntöisesti eläkeiässä, jollei niitä koskaan ole vaihdettu.

prikat kannattaa luultavasti jättää paikalleen, kun levy on kerran noinkin paksu.

korjaussarja sisältää muutaman tiivisteen ja jokin prikka siellä taisi olla. en valitettavasti osaa sanoa mistä niitä löytää. mulla on sama homma edessä tässä lähipäivinä.

kannattaa kokeilla.

terv. jt
Jari "jt" Talvela
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 9000 CS '97 *
team_saab96
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 18:57

Viesti Kirjoittaja team_saab96 »

oliskohan kellään hajua mistä siihen sylinteriin vois saada korjaussarjan kun motonetissa ei niitä ollu...
team_saab96
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 18:57

Viesti Kirjoittaja team_saab96 »

tuli vaan mieleen että ennenkun kytkimen vaihdoin, luisti vanha kytkin niin paljon jo ettei liikkeelle päässyt :) nyt sitten tilanne päinvastainen...prkl ku ei tajunnu paineasetelmaa mittailla kun oli tuo konekin irti.....ihme homma vaan kun jos laittaa niitä prikkoja tosiaan sinne työsylinterin taakse niin sit se työntää jo niin pitkälle että ne "painevivut" ottaa kytkimen jousiin kiinni silleen että kolina käy :)...?!?
normaali
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 20:47
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja normaali »

Kytkinsylintereiden tiivistesarjoja löytynee paikkakunnan omasta varaosaliikkeestä. Jollei löydy niin ehkä jopa naapuripaikkakunnan. Tai sitten Saabilta. Kysymällähän sen saa tietää.


Eetu
#1516
team_saab96
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 18:57

Viesti Kirjoittaja team_saab96 »

no nyt viimein tuli selvitettyä miks ei uus kytkin irrottanu...uudessa kytkinlevyssä on heti painejousien vieressä liian paksu se "kohouma" ja se otti kiinnii paineasetelman keskireijän reunoihin oikeen kunnolla niin eipähän sit myös kytkinkään irrottanu....että semmosta...tarkkana kantsii olla kun asentaa uutta kytkintä....käypänen se piti olla mut eipä sit näköjään ihan "heittämällä" onnistunukkaan :)
Vastaa Viestiin