Takakontin kahva

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
kromipuskuri
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Takakontin kahva

Viesti Kirjoittaja kromipuskuri »

Missäpä vaiheessa on kuupan takakontissa on ollut / vaihtunut valettu kahva pellistä kantattuun? Purin tuossa viikonloppuna museoprojektista kappaleina olevan kontin kahvan irti ja ihmettelin sitä. Kahvasta löytyy vielä Hellan logo, joten ilmeisesti hella on tehnyt näitä jossain vaiheessa saabille. Tilalle olisi kyllä suht hyväkuntoinen peltinen. Tietäneekö edes museomiehet moista vivahde-eroa. Itteä varmaan eniten häirittee, jos pistän peltisen paikalleen. Ja jos joltakulta löytyy moinen ehjä kapistus ja sattuisi olemaan myyntihalukkuutta, niin kauppaa hieron mielelläni.

EDIT: Elikäs jos jollakulla sattuisi löytymään tommonen valettu malli, peltinen löytyy jo.
# 2348
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
lehtola
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2003 12:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lehtola »

Lienee niitä main kun maskikin vaihtui kulmikkaisiin lamppuihin.

Matti
kromipuskuri
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kromipuskuri »

lehtola kirjoitti:Lienee niitä main kun maskikin vaihtui kulmikkaisiin lamppuihin.

Matti
Tämäpä meikäläisen on kulmikkailla lampuilla. Tämäkin on ainakin itselle hieman mysteerio, missä menee kulmikkaiden ja pyöreiden lamppujen raja. Siis kromimaskin kanssa. Meillä töissä oleva entinen Saabin hitsari tiesi kertoa, että tämä meikäläisen vm -70 (aivan alkupään) kori on todennäköisesti tullut Ruotsista ja muuten on kasattu Uudessakaupungissa. Olisiko noilla mitään yhteyttä?
# 2348
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommij »

Kanttivalot tuli '69.

Ainakin '67ssa ja siten mitä todennäköisimmin myös '68ssa on ne seosmetallikahvat.

Tuolloin 69 tuli myös kumimollat puskureihin, joten eiköhän se ole se luontevin paikka ollut vaihtaa muutkin tilpehöörit?
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Vastaa Viestiin