automaatti kuuppaan?
automaatti kuuppaan?
Tuosta dieseli jutusta alkoi kiinnostaan se vaihteisto. Oli ilmeisesti vag-konsernin tuotteita? Itse joskus mittailin että audi 80:n automaatti sopisi melko hyvin, joskin vetarit ja kytkinkoppa tuottaa hankaluuksia. Onko jollakin parempaa tietoo/vaihtoehtoo laatikoks? Sopis tohon mun sämpylään kun nenä päähän.
-
- "Viggen"
- Viestit: 690
- Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mainos
Oliko tanarissa peräti 4-vaihteinen automaatti kuten 60-luvun Mineissä?mestari kirjoitti:jossain mainoksessa oli taunomatic automaattiloota taunus 60 luvulla.... en kyllä koskaan ole suomessa nähnyt..
Re: mainos
Olen kyllä nähnyt Taunuksen "taunomatic"-teksteillä ja automaatin kepiksi tulkittavalla varustuksella vanhoissa Suomi-kilvissä. Sitä en sitten tiedä, oliko feikki, replica vai orggis.mestari kirjoitti:jossain mainoksessa oli taunomatic automaattiloota taunus 60 luvulla.... en kyllä koskaan ole suomessa nähnyt..
96 V4 -75
Re: automaatti kuuppaan?
Sama homma on ollut mielessä. Hommasin jo ajat sitten audin (coupe) laatikon. Välilevy moottorin ja laatikon väliinkin tuli jo askarreltua. Fordin (v6) vetolevy ei sovi audin laatikkoon (ei mahdu "kytkin" koteloon) ja audin vetolevy ei taas sovi helposti v6:n kampiakseliin. Lisäksi startille joutuu tekemään uuden paikan. Koesovitin pakettia purkuauton konetilaan. Tilaa joutuu tekeen reippaalla otteella (konehuoneen lattiaa on laikattava) ja/tai sitten keulaa pidentämään. Audin aski on pidempi ja muutenkin suurempi. Lisäksi vetoakseli linja on kauempana "kytkin" kotelon laipasta.vkutvonen kirjoitti:Tuosta dieseli jutusta alkoi kiinnostaan se vaihteisto. Oli ilmeisesti vag-konsernin tuotteita? Itse joskus mittailin että audi 80:n automaatti sopisi melko hyvin, joskin vetarit ja kytkinkoppa tuottaa hankaluuksia. Onko jollakin parempaa tietoo/vaihtoehtoo laatikoks? Sopis tohon mun sämpylään kun nenä päähän.
Subarun laatikossa näyttäis olevan lyhempi etäisyys vetoakselilinjalta "kytkin" kotelon laippaan.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: mainos
Jukka T kirjoitti:Olen kyllä nähnyt Taunuksen "taunomatic"-teksteillä ja automaatin kepiksi tulkittavalla varustuksella vanhoissa Suomi-kilvissä. Sitä en sitten tiedä, oliko feikki, replica vai orggis.mestari kirjoitti:jossain mainoksessa oli taunomatic automaattiloota taunus 60 luvulla.... en kyllä koskaan ole suomessa nähnyt..
Joo, Taunomatic näyttäisi tulleen vuosien 1964-1967 Ford Taunus 17M/20M (P5) -malleihin.
http://www.oldtimer-klassiker.de/ford.php
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Re: automaatti kuuppaan?
Tosiaan siinä joutuis muokkaan ainakin tulipeltiä, ja ehkä lattiaa. Sulla ilmeisesti on 100:n laatikko? joka on isompi kuin 80:n, tiedä sitten kestäisikö kutosen "mahtavaa" vääntöä kovin pitkään. Et tainnut päästä kokeileen käytännössä miten välitykset osuu kohdalleen. javascript:emoticon(':D')
Re: automaatti kuuppaan?
Sekä tulipeltiä että lattiaa pitää muokata. Hammastankokin oli olevinaan liian alhaalla. kuviavkutvonen kirjoitti:Tosiaan siinä joutuis muokkaan ainakin tulipeltiä, ja ehkä lattiaa. Sulla ilmeisesti on 100:n laatikko? joka on isompi kuin 80:n, tiedä sitten kestäisikö kutosen "mahtavaa" vääntöä kovin pitkään. Et tainnut päästä kokeileen käytännössä miten välitykset osuu kohdalleen. javascript:emoticon(':D')
On 100:n laatikko ja muistaakseni tyyppiä 087. Keston suhteen ei luulisi olevan ongelmia. Toi mun laatikko on ainakin peräisin 2.2L 5cyl koneen perästä, jossa oli muistaakseni enemmän tehoa ja vääntöäkin kuin 2.3L V6:ssa. Kokeileen en todellakaan ole päässyt mutta harvempi välitys (3.45) oli yksi syistä joiden vuoksi aloin tuota vaihtoa aikoinaan suunnittelmaan. Ehkä joskus... tai sitten 4wd...
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: automaatti kuuppaan?
Ootteko ajatellut saab 900 mallin automaatti laatikkoo? Mittailuni perusteella ei pitäsi olla ongelmia raidetangon kanssa ainakaan. Tuleeko moottori liian korkealle, en ole varma. Onkohan 900 moottorin kallistuskulma kuinka lähellä v4:n kulmaa?
#1174
95 -77 V6 kesä, 96 -64, 93b -58, 9-5 2.2 -03
95 -77 V6 kesä, 96 -64, 93b -58, 9-5 2.2 -03
Re: automaatti kuuppaan?
Esim. tuollaisen audin laatikon saa sovitettua V6(4) perään melko yksinkertaisella välilevyllä. 900:n laatikko taas on öljypohjan paikalla, sanoisin että kannattaa unohtaa heti 900:n laatikko jos ei aio käyttää myös 900:n moottoria. Ja minä ainakaan en luovu pitkittäin olevasta V6:sta. ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mikael kirjoitti:Ootteko ajatellut saab 900 mallin automaatti laatikkoo? Mittailuni perusteella ei pitäsi olla ongelmia raidetangon kanssa ainakaan. Tuleeko moottori liian korkealle, en ole varma. Onkohan 900 moottorin kallistuskulma kuinka lähellä v4:n kulmaa?
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: automaatti kuuppaan?
Ellei tässä tarkoitettu sitten opel korista ng900:sta..Tero_s kirjoitti:Esim. tuollaisen audin laatikon saa sovitettua V6(4) perään melko yksinkertaisella välilevyllä. 900:n laatikko taas on öljypohjan paikalla, sanoisin että kannattaa unohtaa heti 900:n laatikko jos ei aio käyttää myös 900:n moottoria. Ja minä ainakaan en luovu pitkittäin olevasta V6:sta.![]()
Osta myy palstalla tais olla uuden v6 koneen perästä kotoisin oleva 6speed aski
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit.Heh,enpä ajatellut sitä että noissa on kone poikittain.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.