-72 Kuuppa pätkii

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
late88
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: La Heinä 05, 2003 11:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

-72 Kuuppa pätkii

Viesti Kirjoittaja late88 »

Mikä saakeli tuli eile ku alko saappi ihan yks kaks pätkii kamalasti. ei käy kunnolla ku ryyppy päällä. no tänää vaihdoin tulpat ja kiristelin tulpan hatut niii toimi 60km hyvi ja taas alko pätkintä. mutta tälläkertaa vaa 2000-2500rpm alueella. mikä kumma sitä vaivaa? :lol:
Lauri Okasanen #1620

Se Varma Kotimainen

96: 72 75 75 76 76
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Viesti Kirjoittaja anaconda »

sytty osat? esim. puola? ynm.
bmw e46 alias proteesi
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Onko teilläpäin ollut lämpötila nollan vaiheilla tänään? Mietin, että kaasuttimen jäätyminenkin voisi olla mahdollista. Mutta kannattaa varmasti tuota sytytystäkin tutkia vielä.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Katopa puolan johto ja tarkista kärjet.
Kannattaa viilata aluksi ja sitten etsiskellä kunnon vanhan kansan kärjet eli Boschin tms. Motorcraftkin on pelannut mulla hyvin. Ostin jokunen vuosi sitten rompetrorilta mersumieheltä kait kahdeksat kärjet, kun samat passaa moniin Saabin malleihin.
# 419 Vesa Pohjalainen
samppa
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 10:29
Paikkakunta: Laukasus

Viesti Kirjoittaja samppa »

joo, ja sitten vielä se kuuluisa kondensaattori. Jos se ei oo kunnossa, niin kärjet ei kestä juuri mitään.
late88
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: La Heinä 05, 2003 11:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja late88 »

Oukei.. :wink:

Itekki epäilin niitä kärkiä. tulpat on uudet.

kärjet ja kondensaattori on vuodelta 1982 tms.. 8) eli ei vaihdettu pitkään aikaan. :evil:

Se muuten käy sillee et ku painaa kaasua nii moottorin kierrokset nousee ja ku kaasupoljin on paikallaa nii alkaa kierrokset putoo ja pumppaamalla pysyy käynnissä.

paitti näillä pakkasilla vanhus saa , ei viihdi vanhaa rangasta.. :roll:
Lauri Okasanen #1620

Se Varma Kotimainen

96: 72 75 75 76 76
samppa
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 10:29
Paikkakunta: Laukasus

Viesti Kirjoittaja samppa »

tuo kaasupolkimen pumppaustarve ja ryyppy viittais kyllä kaasarin suuntaan. Jos pääsuutin on tukossa, niin auto käyttäytyy juuri noin. Toisaalta myös vesi pensan seassa tekee saman. Ootko jäänestoa laittanu?
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

taikka

Viesti Kirjoittaja mestari »

pensapumppu on täynnä töhkää ja likaa ja paskaa. putsaa se ja laske samalla tankkiin päin ilmaa ja apukuski samalla kuuntelee. jos apukuski nostaa heti korvansa pois tankisuulta linja on auki. jos appari jää siihen kikkaileen painetta ei tule riittävästi ja hoonaus alkakoon
Vastaa Viestiin