
Vetopyörästön välykset
Vetopyörästön välykset
Olen vaihtamassa kuupan lootaan toista perää (9x42
). Otankohan suurenkin riskin jollotavasta perästä jos kasaan sen vanhoilla säätölevyillä? Tähän mennessä kaikissa noin puolessa kymmenessä purkamassani V4:n lootassa on ollut samanpaksuiset rikat sekä tasauspyörästön, että vetopyörän akselin laakerien takana. Siis aika hyvin ovat tehtaalla osanneet pitää toleranssit kohdallaan. Eikä mulla sitten ole valmiina niitä rikkojakaan eri paksuuksilla.

Voisit kehittää hyppysiisi tuntoa välyksen arvioimiseksi. Eli ennen purkua tunnustelisit välyksiä jollain tavalla ja sitten vertailisit toisiin laatikoihin. Tai paremmin: hankkisit heittokellon ja sillä mittaisit välykset jos mahdollista ao. kohdasta tai sen vierestä.
Näin tehtiin meillä Vanajan Autotehtaalla 50-luvulla ja hyviä tuli!!
Näin tehtiin meillä Vanajan Autotehtaalla 50-luvulla ja hyviä tuli!!