Vetopyörästön välykset

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mikko_H
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Vetopyörästön välykset

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Olen vaihtamassa kuupan lootaan toista perää (9x42 8) ). Otankohan suurenkin riskin jollotavasta perästä jos kasaan sen vanhoilla säätölevyillä? Tähän mennessä kaikissa noin puolessa kymmenessä purkamassani V4:n lootassa on ollut samanpaksuiset rikat sekä tasauspyörästön, että vetopyörän akselin laakerien takana. Siis aika hyvin ovat tehtaalla osanneet pitää toleranssit kohdallaan. Eikä mulla sitten ole valmiina niitä rikkojakaan eri paksuuksilla.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8102
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

tottakai

Viesti Kirjoittaja mestari »

säätölevyjen käyttö perustuu välyksiin ja sen mukaan pitäisi säätää kuin on tarves.
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1270
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Voisit kehittää hyppysiisi tuntoa välyksen arvioimiseksi. Eli ennen purkua tunnustelisit välyksiä jollain tavalla ja sitten vertailisit toisiin laatikoihin. Tai paremmin: hankkisit heittokellon ja sillä mittaisit välykset jos mahdollista ao. kohdasta tai sen vierestä.
Näin tehtiin meillä Vanajan Autotehtaalla 50-luvulla ja hyviä tuli!!
pentti3.kostamo@gmail.com
045-2502018
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia
Vastaa Viestiin