2-tahti kytkin ongelma

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
jnousia
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 12:27

2-tahti kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja jnousia »

Moi!

Olin eilen aikeissa siirtää saabin (vm.62) talvisäilytyksestä kotiin. Mutta..Kytkin pohjaan ja käynnistys yritys. Auto yrittää lähteä liikkeelle vaikka kytkin pohjassa. Mitä ihmettä? Kertokaas mitä talven aikana on tapahtunut. Viime kesänä ei ollut mitään ongelmia.

Pimeässä yritin tutkailla niin onko tossa kytkin vaijerilla?

Auttakaa, että saan auton liikenteeseen. Kiitos:)

-jukka-

PS:ostetaan korjaamokäsikirja 2-tahtiseen.
lehtola
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2003 12:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lehtola »

Kytkin on vaijerilla. Kulkee konehuoneen vasemmassa alareunassa.



Matti
Reijo Ranta
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: Ke Marras 24, 2004 10:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Reijo Ranta »

Onkohan kytkinlevy jumissa kytkinakselilla? Raaka temppu: Koeta käynnistää vaihde päällä sekä kytkin- että jarrupoljin pohjassa.

Reijo
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja vakari »

itse on ollut vastaavia ongelmia v4 malleissa.
ykkönen pesään vapaakytkin käyttöön kone käymään aja kokeile rullata.kytkin pohjaan kaasu pohjaan niin se "paukaisee" sen liikkeelle.
EN OLE KOKEILUT 2.T VAAN V4!
jäsen 2499
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7470
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

se

Viesti Kirjoittaja mestari »

joskus paukahtaa irti vaikka vaan 3 sella moottorijarruttaa ja kiihdyttää ja välillä polkee kytkintä.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5633
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Samantapaista ongelmaa havaitsin loppusyksystä, kun 900 aloin käynnistämään. Auto oli seisonut muutaman kuukauden ja oli silloin ne kosteat kelit. Laitoin auton vapaalle ja käynnistin niin lähti nätisti käymään, sitten kytkin pohjaan ja pakkia silmään niin hirvee sorvausääni. Kytkin oli jymähtänyt kiinni eikä irrottanu vaikka kytkin oli painettuna pohjaan. No auto vapaalle ja annoin koneen lämmetä jonkun aikaa ja sitten aloin polkemaan kytkintä niin alko pikkuhiljaa tapahtumaan ja lopulta kytkin toimi ihan normaalisti. Näin siis 900, en tiedä miten sitten tahtariin soveltuu.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
jnousia
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 12:27

Viesti Kirjoittaja jnousia »

Moi!

Kiitoksia vastanneille. Kytkin alkoi toimimaan kun siirtelin autoa starttimoottorin avulla.

-jukka-
Vastaa Viestiin